BYD prvi put prestigao Teslu u prodaji električnih vozila diljem Europe

Prema podacima tvrtke JATO Dynamics, BYD je u travnju 2025. registrirao 7.231 potpuno električno vozilo, neznatno ali ipak nadmašio Teslinu prodaju od 7.165 jedinica u 28 europskih zemalja.

Autonet.hr četvrtak, 22. svibnja 2025. u 22:54
Nedavno lansiralan Dolphin Surf 📷 BYD
Nedavno lansiralan Dolphin Surf BYD

Uspjeh BYD-a je posebno značajan s obzirom na Teslinu dugogodišnju dominaciju na europskom tržištu baterijskih električnih vozila. Podaci otkrivaju zanimljivu priču o transformaciji tržišta. BYD-ova prodaja porasla je gotovo 170 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je Tesla doživjela pad od 49 posto u istom razdoblju. Ove promjene događaju se u kontekstu snažnog rasta europskog tržišta električnih vozila, gdje su registracije baterijskih električnih vozila porasle za 28 posto u travnju, uglavnom zahvaljujući kineskim proizvođačima.

Podaci pokazuju da su potrošači sve spremniji razmotriti kineska električna vozila, koja ostaju pristupačnija od lokalnih alternativa unatoč carinama uvedenima za zaštitu domaćih proizvođača.

Agresivna strategija cijena i nova vozila

BYD-ov brzi uspon proizlazi iz agresivne strategije cijena i uvođenja modela prilagođenih europskim potrošačima. Tvrtka je nedavno lansirala Dolphin Surf, potpuno električni hatchback čija cijena izuzetno konkurentna. Ovaj model, duža i nadograđena verzija BYD-ovog najprodavanijeg modela Seagull, nudi WLTP doseg od 220 kilometara u standardnoj konfiguraciji, a dostupna je i varijanta s većim dometom.

BYD-ova europska strategija uključuje značajno proširenje lokalne proizvodnje. Tvrtka planira otvoriti novu tvornicu u Mađarskoj u listopadu 2025., nakon čega slijedi još jedan objekt u Turskoj planiran za ožujak 2026. Ove investicije, u ukupnom iznosu od gotovo milijardu dolara, trebale bi povećati BYD-ov godišnji europski proizvodni kapacitet na 500.000 vozila do 2027., prema podacima S&P Global Mobility-ja.

Tesla se suočava s više problema odjednom

Tesla se suočava s velikim poteškoćama na europskom tržištu. Prodaja tvrtke u Europi pala je za 30 posto u prvom kvartalu 2025., čak i dok je ukupno tržište električnih vozila nastavilo rasti. Analitičari ovaj pad pripisuju nekoliko faktora, uključujući zastarjelu paletu modela, prekide u proizvodnji povezane s nadogradnjama Model Y-a te javne reakcije na političke stavove glavnog izvršnog direktora Elona Muska.