Dolphin Surf je najpovoljniji električni automobil. Košta 19.490 eura
Birati se može između tri razine opreme, a o čemu ovisi je l' riječ o modelu koji ima bateriju od 30 kWh ili 43,2 kWh, a što znači da može imati doseg i do 507 km u gradskoj vožnji

Prije nepunih mjesec dana pisao sam o službenom dolasku najpoznatijeg kineskog proizvođača automobila u Hrvatsku. Radi se o BYD-u (Build Your Dreams), a koji je sada odlučio lansirati još jedan model. Čak štoviše, jučer je službeno lansiranje bilo istovremeno u nekoliko europskih zemalja. Nema sumnje kako je riječ o važnom modelu, a koji će privući pažnju mnogih potencijalnih kupaca. Naravno, pored svog izgleda i atraktivne boje, model Dolphin Surf privlači i svojom cijenom. Pripremljene su tri razine opreme, Active, Boost i Comfort, a početna starta na 19.490 eura.
Do sada je najpovoljniji električni model na našem tržištu bio Hyundai Inster s cijenom od 23.890 eura, a pratio ga je još jedan kineski model - Dongfeng Box s cijenom od 24.990 eura. Time su ova dva modela smještena između druge i treće razine opreme kod BYD-a Dolphin Surf, a koji koštaju 22.990 odnosno 25.990 eura. Vjerujem kako će srednja, Boost opcija biti i najtraženija verzija, a gdje je dobar omjer uloženog i dobivenog. No, idemo redom na sve bitne stvari.
Značajno širenje na europskom tlu
BYD radi na sustavnom građenju prodajno-servisne mreže na području Europe, i plan je ovogodišnja prisutnost u 12 zemalja, uz više od 1000 centara. Velika je novost i da će BYD uskoro imati svoje europsko središte u susjednoj nam Mađarskoj, a gdje se pokreće i izgradnja tvornice. To je dobro i za naše tržište, jer će tada snabdijevanje nekim modelima, ali i rezervnim dijelovima biti na svega nekoliko stotina kilometara od Zagreba. Također, BYD želi postavljati trendove, te uz cilj o CO2 neutralnosti, najavljuju i mnoge uzbudljive suradnje. Jedna od njih je i s DJI-om, pa možda možemo uskoro očekivati i dronove na krovu BYD modela. Doduše, pitanje je kako će sve to proći zakonske norme, no o tome će ipak netko drugi voditi brigu. Vratimo se modelu Dolphin Surf.
Riječ je o električnom automobilu A-segmenta, a nastao na e-Platform 3.0 platformi. Uz to, dobro znamo kako BYD koristi napredne Blade baterije, a za pogon koristi prvi 8-u-1 električni pogon masovne proizvodnje u svijetu. Govorimo li o bateriji, riječ je o litij-željezo-fosfatnoj (LFP) bateriji čiji joj sastav omogućuje veću izdržljivost i sigurnost od uobičajenih baterija koje se ugrađuju u električna vozila, bez uporabe kobalta.
Izbor dvije Blade baterije
Spomenuo sam već da je Dolphin Surf raspoloživ uz dvije baterije. Početna je kapaciteta 30 kWh i dolazi samo kod najjeftinije Active opreme. Veća baterija od 43,2 kWh dolazi kod srednje Boost i najbogatije Comfort opreme. Uz veću bateriju osiguran je domet do 322 km u mješovitoj vožnji, odnosno u gradskoj vožnji i do 507 km. Nema sumnje, to ćemo uskoro i sami isprobati kad nam Dolphin Surf stigne na test.
Kad govorimo o elektromotoru koji pokreće Dolphin Surf maloprije sam spomenuo kako je riječ o 8-u-1 sklopu. On objedinjuje pogonski motor, reduktor, punjač, pretvarač istosmjerne struje, kutiju za raspodjelu snage visokog napona, kontroler za upravljanje baterijom, jedinicu za upravljanje vozilom i kontroler motora u jednom modulu. To omogućuje bolju iskoristivost prostora i povećava učinkovitost, što su iznimno bitni čimbenici u vozilu, pogotovo u onom manjih dimenzija kao što je Dolphin Surf. Početni elektromotor je od 65 kW, a koji je kod prve dvije razine opreme, dok je kod najboljeg paketa riječ o motoru od 115 kW.
Okretan u gradu
Kad smo kod dimenzija, spomenimo kako je Dolphin Surf nastao na platformi međuosovinskog razmaka od 250 cm, a ukupno je tek centimetar kraći od 4 metra. Širok je 172 te visok 159 centimetra. Ove dimenzije jamče veliku okretnost na gradskim cestama, a nije toliko komplicirano niti smjestiti dva putnika na stražnja sjedala. Naime, Dolphin Surf je registriran za vozača i tri putnika. Standardni obujam prtljažnika iznosi 308 litara, a taj se obujam može dodatno povećati na 1037 litara kad su nasloni stražnjih sjedala preklopljena.
Nema sumnje da Dolphin Surf izgleda vrlo simpatično i razigrano. Tome u prilog ide i osnovna Lime green boja koja dolazi serijski. Uz nadoplatu od 650 eura može se odabrati i neka od tri preostale boje. To su Ice blue, Apricity white te Polar night black boja. Unutrašnjost je kombinaciji crne i sive boje. Imali smo vrlo malo vremena napraviti koji kilometar zagrebačkim prometnicama. Nema sumnje kako dojam putničke kabine nimalo ne odaje podrijetlo ovog modela. Sve djeluje na svom mjestu, a uređenje i dojam kvalitete su bolji nego li je to kod nekih europskih modela.
Dobro pripremljena putnička kabina
Ispred vozača je digitalna instrumentna ploča, a koja je tek malo veća od nekog pametnog telefona, dok je na središnjem dijelu 10,1-inčni rotirajući dodirni zaslon s najnovijim korisničkim sučeljem. On uključuje stalno vidljivu prilagodljivu traku s prečacima i geste trima prstima za kontrolu grijanja i prozračivanja, a tu je i mogućnost povezivanja sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto.
Brojnim funkcijama Dolphin Surfa može se upravljati s pomoću intuitivnih glasovnih naredbi aktiviranih naredbom 'Hi BYD'. Zanimljivo je i da se ovaj model može otključati prislanjanjem pametnog telefona ili pametnog sata uz senzor smješten na bočnom retrovizoru. Naime, zahvaljujući NFC tehnologiji ulazak u vozilo je jednostavan. Pripremljena je i BYD aplikacija za, a preko koje možete rashladiti ili ugrijati unutrašnjost vozila dok je on u mirovanju.
8 godina jamstva na bateriju
BYD Dolphin Surf već je dostupan za narudžbe, a prvi kupci svoje primjerke mogu očekivati od lipnja. Kao i svi ostali BYD-jevi modeli, Dolphin Surf dolazi uz 6 godina jamstva ili 150.000 km i 8 godina ili 200.000 km na bateriju odnosno do 150.000 km na električni motor.
Početna cijena modela Dolphin Surf, uz Active opremu je 19.490 €. Taj model dolazi na 15-colnim čeličnim naplatcima, ima sjedala presvučena veganskom kožom, navigaciju, Apple CarPlay i Android Auto povezivost... Za 3,5 tisuće eura više dobiva se Boost razina opreme koja ima veću, 43,2 kWh bateriju za do 507 km dosega, a koja se može nadopuniti od 30 do 80% za 22 minute... Tu su i automatski brisači stakala, električno podesivo vozačevo sjedalo, kao i 16-colni alu naplatci.
Najbogatiji Comfort paket opreme stoji 25.990 eura, a koji donosi snažniji, 115 kW EV motor, kameru 360 stupnjeva, bežično punjenje mobitela, automatska prednja LED svjetla, premium audio sustav, grijanje prednjih sjedala, zatamnjena stražnja svjetla...
Tehnički podaci
BYD DOLPHIN SURF | |||
oprema | Active | Boost | Comfort |
Dimenzije (d/š/v, mm) | 3990/1720/1590 | ||
Masa (kg) | 1294 | 1370 | 1390 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2500 | ||
Vrsta pogona | Prednji pogon | ||
Najveća brzina (km/h) | 150 | ||
Snaga motora (kW) | 65 | 65 | 115 |
Ubrzanje 0 – 100 km/h (s) | 11,1 | 12,1 | 9,1 |
Veličina naplataka (inči) | 15 | 16 | |
Električni doseg u mješovitom ciklusu prema WLTP-u (km) | 220 | 322 | 310 |
Električni doseg u gradskoj vožnji prema WLTP-u (km) | 356 | 507 | 460 |
Obujam prtljažnika (L, sjedala podignuta, spuštena) | 308/1037 | ||
Broj sjedala (putnika) | 4 | ||
Vrsta baterije | BYD Blade baterija (LFP) | ||
Nazivni kapacitet (kWh) | 30 | 43,2 | 43,2 |
Snaga punjenja | 65 kW istosmjernom strujom, 11 kW izmjeničnom strujom |
85 kW istosmjernom strujom, 11 kW izmjeničnom strujom |
85 kW istosmjernom strujom, 11 kW izmjeničnom strujom |
Vrijeme punjenja istosmjernom (DC) strujom (30 – 80 % (min) Vrijeme punjenja istosmjernom (DC) strujom (10 – 80 % (min) |
25 30 |
22 30 |
22 30 |
Funkcija dvosmjernog punjenja V2L | Serijski, 3,3 kW |