BYD stigao u Hrvatsku. Cijene kreću od 39.500 eura za plug-in hibrid model Seal U DM-i

Za sada su tu modeli Seal, Seal U, Seal U DM-i i Sealion 7, a kasnije se očekuje, kad započne sklapanje u susjednoj Mađarskoj, i najpovoljniji model Atto 2, s cijenom od tridesetak tisuća eura

Ivan Cvetković srijeda, 23. travnja 2025. u 18:30
📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Kineski automobili više nikako nisu novost u Europi, pa tako niti na hrvatskom tržištu. Tu je već nekoliko brendova koji su se poprilično udomaćili, a svi su s velikim nestrpljenje, iščekivali dolazak brenda BYD (Build Your Dreams). Sada je stigao i taj trenutak. Započela je službena prodaja BYD modela i na domaćem nam tržištu. Za sada se ova nova vozila mogu nabaviti u salonu smještenom na poznatoj zagrebačkoj adresi Selska cesta 43, u podnožju Zagrepčanke, ali i u tzv. pop up store lokaciji u shopping centru City Centar One West u Zagrebu.

BYD u Hrvatskoj
BYD u Hrvatskoj

Prvo nekoliko riječi o BYD-u. Riječ je o vodećem svjetski proizvođaču vozila nove energije, a gdje ubrajaju plug-in hibridna i električna vozila. Posluju u više od 80 zemalja na šest kontinenata, a protekle godine zabilježili su prihode od gotovo 100 milijardi eura. Za ovu godinu imaju ambiciozni plan prodaje 5,5 milijuna vozila. Postoje od 1994. godine, a jedini su proizvođač vozila nove energije koji je razvio vlastite pogonske sustave, baterije, poluvodiče za automobile te motore i sustave za upravljanje motorima. Kao tehnološka kompanija, BYD na istraživanju i razvoju zapošljava više od 120.000 inženjera i tehničara te svakog radnog dana podnosi više od 45 zahtjeva za nove patente. Kompanija zapošljava više od milijun ljudi diljem svijeta.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Poznati su proizvođač punjivih baterija uz raznoliki poslovni portfelj koji uključuje automobile, željeznički prijevoz, novu energiju i elektroniku, s više od 30 industrijskih parkova u Kini, SAD-u, Kanadi, Japanu, Brazilu, Mađarskoj i Indiji. Od proizvodnje i skladištenja energije pa sve do njezine primjene, BYD je predan pružanju rješenja bez emisija koja smanjuju globalnu ovisnost o fosilnim gorivima. BYD Auto je automobilska podružnica, osnovana 2003. godine s ciljem ubrzavanja zelene tranzicije globalnog sektora prometa te fokusom na razvoj potpuno električnih vozila i plug-in hibrida. Posjeduju ključne tehnologije čitavog industrijskog lanca vozila nove energije, poput baterija, elektromotora, elektroničkih kontrolera i poluvodiča. 

Posljednjih godina BYD Auto ostvario je značajne tehnološke napretke, uključujući Blade bateriju, hibridne tehnologije DM-i i DM-p, platformu e-Platform 3.0, tehnologije CTB i iTAC, inteligentni sustav upravljanja karoserijom DiSus te arhitekturu XUANJI. BYD Auto prva je svjetska automobilska kompanija koja je potpuno obustavila proizvodnju vozila s klasičnim motorima u korist električnih modela te je već 10 godina uzastopno vodeći proizvođač putničkih vozila nove energije u Kini.

Na početku četiri modela

Hrvatskim kupcima u početku su dostupna četiri modela. Riječ je o tri potpuno električna modela Seal, Seal U i Sealion 7 te plug-in hibridni model Seal U DM-i. BYD Seal je potpuno električna sportska limuzina koja koristi vlastite napredne tehnologije poput e-Platforme 3.0, Cell-to-Body tehnologiju i 8-u-1 pogonski sustav. Napredna arhitektura vozila spaja visoku dinamiku vožnje, modernu tehnologiju, mogućnost dugog dometa i brzo punjenje, a kako bi uzbudljivo iskustvo vožnje bilo i ekološki prihvatljivo. Predviđena je jedna baterije kapaciteta 82,5 kWh koja u Design izdanju ima doseg do 570 kilometara, odnosno 520 km u Excellence AWD izdanju. 

Ova limuzina broji okruglo 480 cm u duljinu s međuosovinskim razmakom od 292 cm, širinu od 187,5 te visinu od 146 cm. Obe verzije serijski imaju 11 kW AC punjač te DC od 150 kW, a kad mu od 10 do 80% kapaciteta baterije treba 37 minuta. Design verzija ima stražnji pogon uz elektromotor od 230 kW i 360 Nm okretnog momenta, a što je dovoljno da za do stotke potjera za 5,9 s. Excellence ima AWD pogon i to uz 390 kW i 670 Nm okretnog momenta pa je on i znatno bolji u ubrzanju. S mjesta do 100 km/h mu treba 3,8 s, a najveća brzina kod oba modela je ograničena na 180 km/h. Težina slabijeg modela je 2055 kg, dok snažni znači i dodatnih 130 kg težine. Cijene su 47.990 odnosno 50.990 eura. Doplata za boje je 1100 eura.

BYD Seal 📷 Ivan Cvetković
BYD Seal Ivan Cvetković

Idući model u ponudi je Seal U, a gdje dodatak u imenu znači SUV verziju. Neznatna je razlika u duljini, pa SUV verzija broji 15 mm manje, dok je međuosovinski razmak kraći 155 mm. Tu su predviđene dvije verzije - Comfort i Design. Koriste isti motor od 160 kW, ali je razlika u bateriji. Comfort dolazi uz bateriju od 71,8 kWh, a Design od 87 kWh. Manja im DC punjenje od 115 kW, a veća od 140 kW, uz 42, odnosno 43 minute od 10 do 80% kapaciteta. Maksimalna brzina je 175 km/h, a obujam prtljažnika 425 litara. Cijene su 45.500, odnosno 48.990 eura.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Treći u nizu Seal modela u imenu ima dodatak U DM-i. Naučili smo da U označava SUV verziju, dok DM-i znači da ga pokreće inteligentni Dual Mode pogon. Riječ je o plug-in hibridu. Iz BYD-a s ponosnom ističu kako je njihov model F3DM iz 2008. godine bio prvi plug-in na svijetu. Posljednju generaciju ovog pogona koristi Seal U DM-i. Osnova je električni pogon, i to od 145 kW i 300 Nm, a kojem u pomoć priskače i 1,5-litreni benzinac od 72 kW i 122 Nm okretnog momenta. Ovaj sklop tako zajedno daje snagu od 160 kW i 200 Nm, i to u Boost i Comfort izdanju. 

Design model ima benzinac potpomognut turbopunjačem pa razvija 96 kW i 220 Nm, a ima i elektromotor od 150 kW za prednju odnosno 120 kW za stražnju osovinu. Zajedno kompletan sklop daje snagu od 238 kW i 550 Nm okretnog momenta. Boost i Design rabe bateriju od 18,3 kWh, dok Comfort ima bateriju od 26,6 kWh. Svi imaju opciju 11 kW AC punjenja i DC od 18 kW. Tu je i kombinirani EV doseg od 70 do 125 km u kombiniranom režimu. Uz 60 litreni rezervoar benzina tu je kompletan doseg od 870 do 1125 km. Cijene idu od 39.500, preko 42.000 do 47.500 eura.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Posljednji model u trenutačnoj ponudi je Sealion 7. Riječ je o modernom SUV modelu i fastback dizajna. Ima najbrži električni motor na svijetu u masovnoj proizvodnji, a koji se vrti i do 23.000 o/min. Namijenjen je kupcima koji traže sportski (0-100 km/h za samo 4,5 sekunde), obiteljski automobil. Poput modela Seal, koristi e-Platform 3.0 i Cell-to-Body naprednu tehnologiju. Sealion 7 je postavljen na 19-colne naplatke, kod početnog modela, odnosno za broj veće kod ostala dva, a predviđene su Comfort, Design i Excellence verzije, s time da posljednje dvije imaju AWD pogon. 

Početni Comfort i Design imaju bateriju od 82,5 kWh, a Excellence od 91,3 kWh. Manje se pune na DC do 150 kW dok kod snažnije ide do 230 kW, pa od 10% do 80% treba samo 24 minute. Comfort ima motor od 230 kW, a Design i Excellence od 390 kW. Tako Design i Excellence trebaju 4,5 s do stotke, a svima je maksimalna brzina 215 km/h. U središnjem dijelu smješten je veliki 15,6-inčni rotirajući ekran osjetljiv na dodir. Jamstvo je 8 godina ili 200.000 km. Cijene se kreću od 48.990 do 56.490 eura.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Imali su i svega nekoliko primjeraka modela Atto 2, ali prevelika potražnja na ostalim tržištima dovela je do toga da se ovaj model više ne nudi. Čeka se početak sklapanja vozila u susjednoj nam Mađarskoj, a kada bi se Atto 2 ponovno trebao nuditi i na našem tržištu. Nakon ovog početka prodaje u Hrvatskoj, BYD bi uskoro trebao započeti s operacijama i u susjednoj Sloveniji.