Škoda Superb 2.0 TDI DSG L&K: Neuzbudljiva, ali u nekim pogledima nenadmašna poslovna limuzina

Nova generacija Superba stigla je uz obećanje veće prostranosti, udobnosti i štedljivosti. Može li ga ispuniti?
Limuzine kakve poznajemo vrsta su pred izumiranjem (današnji kupci naizgled žele samo SUV-e i crossovere), a dizelski motori jedva se noktima drže iznad vatrenog ponora Euro normi i briselskih zakonodavaca koji žele da nestanu s lica zemlje. Drugim riječima, još malo pa nestalo...
Srećom, neki rijetki proizvođači, poput Škode, ustraju i trude se da do tog nestajanja dođe što kasnije. Kako i ne bi, jer Superb je još od 2001. jedan od najvažnijih modela češke marke, automobil zahvaljujući kojem je izgrađen imidž Škode kakvu danas poznajemo.
Najnovija, četvrta generacija najvažnija je dosad. Razvijana usporedno s aktualnim VW Passatom (pritom je Škoda vodila glavnu riječ), nastala je na MQB Evo platformi, dostupna je kao limuzina (točnije, hatchback) ili karavan, a osim TDI verzija, opcije motorizacije uključuju blago hibridnu i plug-in hibridnu.
Evolucija dosadašnjeg dizajna
Iako izvana ne izgleda drastično drukčije nego prije, dizajn novog modela predstavlja dobrodošlu evoluciju prijašnjeg. Ovo je sada gotovo pet metara dug automobil (43 mm duži od prethodnika), no napetije linije očito ga čine vizualno kompaktnijim. Sviđa mi se i Pebble srebrna boja karoserije (jedna od rijetkih zanimljivih u rasponu pretežno uobičajenih), a s obzirom na stanje našim cesta mislim da bi bolja opcija od ovih 19-inčnih kotača bili za dimenziju manji serijski naplatci.
Evolucija izvana, revolucija (određena) iznutra. U cijelosti novooblikovana unutrašnjost jednostavnijeg je dizajna, korišteni materijali izgledaju kvalitetnije, a takvi su i na dodir, dok se iza lijepog dvokrakog upravljača nalaze čitljivi i jasni 10-inčni instrumenti. Na središnjoj konzoli stršeći (serijski) 13-inčni zaslon infotainmenta sadrži primjetno poboljšani softver. Osim što je brži i responzivniji, sada omogućuje postavljanje prečaca za najčešće korištene funkcije, no ipak sam često radije koristio serijski Android Auto (postoji i Apple CarPlay).
Oba zaslona već su mi poznata iz novog Kodiaqa, kojeg sam nešto ranije testirao, a Superb s velikim SUV-om dijeli i birač mjenjača na stupu upravljača, kojim je oslobođen prostor za veliki pretinac na središnjem tunelu, kao i izdvojene fizičke kontrole klime. Takozvani Smart Dials mogu se koristiti za nekolicinu funkcija i odlično rade, no i u ovom slučaju prilikom rukovanja djeluju pomalo jeftino i nedorečeno. Ne bi me čudilo da ih Škoda za par godina poboljša u sklopu prvog obnavljanja modela.
Još više mjesta
Prvoklasna prostranost nešto je po čemu je Superb poznat još od prve generacije iz 2001. godine, a novi model putnicima straga, unatoč nepromijenjenom međuosovinskom razmaku od 2841 mm, nudi još više mjesta. Čak i osobe više od 1,90 metara imaju 20-ak centimetara viška prostora između koljena i naslona prednjih sjedala te više nego dovoljno prostora za glavu. Udobnosti pritom pomažu ugodno duga sjedeća površina i dobro namješten kut naslona stražnjih sjedala.
Ispod električno pokretanih vrata prtljažnika nalazi se 645 litara (20 više nego prije) korisnog volumena uz razna dobrodošla ‘Simply clever’ rješenja za osiguravanje prtljage, manjih predmeta i vrećica iz šopinga.
Laurin & Klement oprema
Nemam prigovora ni na raskošnu opremljenost testiranog primjerka. Laurin & Klement je šesta od ukupno sedam razina opreme te sadrži sve od Matrix LED prednjih svjetala, prednjih i stražnjih parkirnih senzora (+ stražnje kamere) i trozonske automatske klime do adaptivnog tempomata, električnih kožom presvučenih prednjih sjedala s grijanjem, ventilacijom i masažom te hrpom druge opreme. Od dodatnih opcija, testirani Superb imao je, među ostalim, paket Selection (head-up zaslon, pogled od 360 stupnjeva za parkiranje, grijanje stražnjih krajnjih sjedala, grijano vjetrobransko staklo) i paket Family (podesive naslone za glavu na stražnjim sjedalima, itd.) te već spomenute 19-inčne naplatke (Veritate).
Sjedala su vrlo udobna (imaju AGR certifikaciju, odnosno anatomski su prilagođena) i izdašno podesiva, no umjesto crne kože (Suite Black L&K), koja ‘potamnjuje’ ionako ne osobito svijetao interijer, osobno bih odabrao Suite Cognac L&K s kožom boje cigle kojom su onda ukrašene i obloge vrata i prednja konzola. U toj kombinaciji Superb djeluje puno luksuznije i skuplje.
Poznata dizelska krstarica
Ne bih puno dvojio ni oko izbora motora. Osnovni dvolitreni turbodizelaš testiranog primjerka, koji razvija 150 KS i 360 Nm te ih na prednje kotače prenosi sedamstupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, optimalna je mjera. Na radnoj temperaturi je ugodno tih, a DSG uglavnom pravodobno (iako malo rano) i brzo mijenja stupnjeve prijenosa, unatoč povremenim nespremnim izmjenama u gradskoj vožnji. Performanse koje pruža ova motorizacija su vrlo dobre, no s više putnika u automobilu međuubrzanja neće u svim situacijama biti bezbrižno uvjerljiva, primjerice prilikom pretjecanja višim brzinama. Na autocesti je očekivano uglađen, čemu pridonose i serijski akustični prednji prozori sprijeda. Superb TDI, povrh svega, skromno troši, pa je uz kombinirani prosjek niži od 6,2 l/100 km i spremnik goriva od 66 litre bez puno truda moguće postići doseg iznad 1000 kilometara.
Stavka navedene opreme koja po mojem mišljenju značajno pridonosi iskustvu vožnje novog Superba, odnosno koju bih svakako preporučio jest DCC Plus ovjes. Radi se o adaptivnim amortizerima sa zasebnim ventilima za kompresiju i povrat, što ukratko znači da, u odnosu na prijašnji sustav, imaju znatno veći raspon između najmekše i najtvrđe postavke. Zvuči odlično u teoriji, a tako funkcionira i u praksi. Postavke amortizera mijenjaju se ovisno o odabiru moda vožnje, no vozač (u modu Individual) može sam odabrati stupanj mekoće/tvrdoće.
Podešavanje ovjesa
U najmekšoj postavci, koju sam najčešće koristio u gradskoj vožnji, ovjes je vrlo podatan, čak i na većoj od dvije dostupne dimenzije kotača kojima je opremljen. Iako sam na zavojitim cestama ponekad koristio Sport (premda servoupravljač u tom modu nije ‘sportski’ nego samo umjetno tvrd), Comfort mod mi je bio prvi izbor za grad i autocestu.
Škoda Superb pokretana 150 KS snažnim TDI motorom starta od 40.670 eura s opremom Essence, odnosno od 49.832 eura s opremom L&K. Testirani primjerak, uz ponešto dodatne opreme, stoji 52.603 eura.
Ovo je poželjan i svestran automobil koji se zahvaljujući prostranosti interijera i prtljažnika te udobnosti vožnje i ekonomičnosti TDI motora lako može uklopiti u sve uloge, bilo da se koristi za obiteljske ili poslovne zadatke. Još malo pa nestalo? Nadam se da ne. Bila bi to prava šteta. Živjele limuzine.
Tehnički podaci
oblik | Limuzina s petera vrata i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | dizelski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, start/stop, turbopunjač, Euro 6 EA |
obujam | 1968 cm3 |
najveća snaga | 110 kW (150 KS) pri 4200 o/min |
najveći okretni moment | 360 Nm pri 1600 o/min |
specifična snaga | 55,8 kW/l (76,2 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) i sedam stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | MacPherson |
stražnji ovjes | Multilink |
upravljač | Zupčasta letva s električnim servom |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani diskovi 314 mm |
stražnje | Diskovi 272 mm |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Aluminijski 19'' |
pneumatici | Goodyear Eagle F1 Asymmetric, dimenzija 235/40 R19 |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4912 x 1849 x 1481 mm |
međuosovinski razmak | 2841 mm |
krug okretanja | 11,1 m |
obujam prtljažnika | 645/1795 l |
obujam spremnika za gorivo | 66 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1662 kg |
najveća dopuštena masa | 2210 kg |
nosivost | 548 kg |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 225 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 9,2 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u mješovitoj vožnji | 4,9-5,3 l/100 km (tvornički podatak) |
prosječna emisija CO2 | 127-141 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 52.603 eura (bez dodatne opreme 49.832 eura) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 6 godina (2+4) |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Škoda mobilno jamstvo |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Porsche Croatia d.o.o., Miroslava Miholića 2, Zagreb |