Test

VW Tiguan Allspace 2,0 TDI R-Line: XL format za sedam sjedala i ugodna putovanja

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković četvrtak, 21. ožujka 2024. u 19:02

I u svojim 'poznim godinama' Tiguan Allspace ostaje jedan od najboljih primjera praktičnog obiteljskog automobila pogodnog za duga putovanja

Volkswagen Tiguan je jedan od najprodavanijih SUV-ova, kako na našem tržištu tako i u većini Europe. Nedavno je dobio novo izdanje koje uskoro stiže na naše tržište, no i ‘stari’ Tiguan će još neko vrijeme biti tu u obliku izvedbe Allspace koja na više centimetara dužine nudi osjetno više prostora, ogroman prtljažnik i opciju za sjedam sjedala. Ovo praktično rješenje za velike obitelji koje trebaju puno sjedala i prostora u svojem automobilu isprobao sam u kombinaciji s, po mnogima, još uvijek najzahvalnijom motorizacijom, dobrim-starim TDI motorom sa 150 KS.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Tiguan je još jedn dokaz da klasičan i ne previše napredni VW-ov dizajn ostaje aktualan i nakon mnogo godina. Po svojem izgledu Tiguan Allspace je i pred kraj svoje karijere moderan i svakako aktualan. Allspace je svojevrsna XL verzija s dužinom od 4,7 metara i produženim međuosovinskim razmakom. Ovakve intervencije obično nagrđuju skladan izgled nekog automobila, no kod Tiguana se to svakako nije dogodilo. Auto koji sam ja testirao posebno upečatljivo izgleda uz R-Line paket opreme i mnogo dodataka među kojima su i odlična LED-Matrix svjetla te upečatljivi ogromni naplatci od 20 inča. Kontinuirana svjetlosna traka u rešetki hladnjaka i njegov svjetlosni potpis također čine Tiguan Allspace upadljivim i tijekom noći.

Poznato uređenje

U unutrašnjosti Tiguan izgleda kao VW stare škole. Dizajnerski to nije ništa spektakularno, prije bih rekao da je konzervativno, ali je elegantno, prepoznatljivo, vrlo funkcionalno i pedantno dotjerano. Tu je i vrlo visoka kvaliteta materijala. Tiguan i dalje pripada generaciji VW-a koja je poseban naglasak stavljala na izbor materijala. Ima dosta plastike, ali ona je kvalitetna, mekana i jako dobra za ‘na oko’ i dodir. Sive R-Line presvlake, s uzorkom koji izgleda pomalo retro, dobro se uklapaju u unutrašnjost.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Tu je i mnogo modernih detalja. Danas ni jedan ozbiljan auto ne dolazi bez ambijentalnog osvjetljenja koje je u Tiguanu vrlo ugodno izvedeno. Dodirni zaslon je lijepo ukomponiran u armature i ne viri na njihovom vrhu kao kod većine novih auta, što na nekima zna izgledat pomalo jeftino. Ispred vozača su vrhunski digitalni instrumenti prepuni opcija i mogućnosti prilagodbe. Infotainment sustav pokreće relativno novi softver (posljednja generacija MIB3), koji omogućuje mnoge online usluge. Korisničko sučelje može se personalizirati, Apple CarPlay i Android Auto povezuju se bežično, glasovna kontrola također pruža dosta mogućnosti za upravljanje funkcijama auta.

Novo ne znači i bolje

Ipak, neke stvari koje je Tiguan nakon redizajna posudio od drugih novijih VW-a mi se ne dopadaju, a često su i predmet kritika vlasnika. Primjerice nema gumba za kontrolu glasnoće glazbe, kontrole klime su pomalo nespretne s klizećim touch tipkama, a nimalo praktičnije nisu ni touch tipke na volanu od kojih Volkswagen, baš zbog kritike vlasnika, polako odustaje.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Što se tiče ponude prostora Tiguan Allspace je vrhunski dobar. Čak se i vrlo visoki vozači osjećaju udobno sprijeda, dok više odrasle osobe udobno sjede straga. Panoramski krov daje unutrašnjosti više svjetla i tako subjektivno poboljšava osjećaj prozračnosti i prostranosti. Prostor za noge straga je raskošan zahvaljujući produženom međuosovinskom razmaku. Treći red sjedala je također malo prostraniji od onoga na što sam navikao kod sličnih automobila. Ipak, za odrasle osobe ovo je samo ‘rješenje u nuždi’ više je namijenjeno djeci. Kada se sva sjedala koriste obujam prtljažnika pada na skromnih 230 litara, no i to je nešto više od prosjeka za ovu klasi i vrstu automobila sa sedam sjedala.

Poželjno velik prtljažnik

S preklopljenim trećim redom sjedala obujam prtljažnika iznosi impresivnih 700 litara. Utovarni prostor je gotovo ravan, a pod prtljažnika podesiv po visini nivelira utovarni rub što je vrlo praktično rješenje. Nosivost je također uzorna s gotovo 600 kilograma. Tiguan je po svemu ovome pravi uzorni primjer za praktičan i iskoristiv obiteljski automobil.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Iako Volkswagen u posljednje vrijeme sve ulaže u električne aute i elektrifikaciju drugih pogona, mnogim vozačima se još uvijek najviše sviđa njihov dizelski TDI motor. Ovaj provjereni motor je i pod poklopcem testiranog automobila te mi se čini kao uvjerljivo najlogičniji odabir za ovakvu vrstu automobila koja je predodređena da radi mnogo kilometara. Ti kilometri će uz TDI biti vrlo ugodni i štedljivi. Iako 150 KS danas nije neka snaga, i više je nego dovoljno za Allspace i njegovih 1,7 tona. Velik okretni moment od 360 Nm suvereno pokreće auto u svim situacijama i daje mu vrlo solidne performanse. Ubrzanja nisu sportska, ali su i više nego dovoljna za svakodnevnu vožnju i klasične manevre preticanja. I maksimalna brzina od 199 km/h je posve odgovarajuća.

Potrošnja koja odgovoara svima

Na testu je potrošnja iznosila 6,4 l/100 km što je vrhunska vrijednost za tako velik i težak SUV. U gradu mi se potrošnja kretala oko 7,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti je bez problema padala i na razine blizu 5 l/100 km. Baš onako kako se i očekuje od spoja turbodizelaša i težine vozila.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Ovjes Tiguana Allspacea je izuzetno dobro izbalansiran između dinamičkih osobina i udobnosti. Tiguan Allspace svakako ne spada među sportske automobile no ukupno gledano, svojim voznim osobinama ima ‘izraženu sklonost ka sportu’. Može se vrlo brzo kretati zavojitim cestama bez da je pritom naporan ili opasan za vožnju. Ipak, Tiguan je najbolji za putovanja na velike udaljenosti, gdje impresionira udobnim ovjesom i niskom bukom u unutrašnjosti pri velikim brzinama. U gradu se iznenađujuće dobro nosi s lošijim cestama i cestovnim uspornicima, a nije loš ni pri manevriranju, unatoč velikim dimenzijama. Naime, nije širok kao neki drugi veliki SUV-ovi, što je u praksi ogromna prednost, pogotovo kod parkiranja. Jedini hendikep u gradu je relativno velik krug okretanja.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

I u svojim ‘poznim godinama’ Tiguan Allspace ostaje jedan od najboljih primjera praktičnog obiteljskog automobila pogodnog za putovanja. Jedino što će odvratiti mnoge obitelji od kupnje je poprilična cijena od 57.493 eura za testni automobil. To je djelomično i zbog dosta dodatne opreme bez koje se i može (veći naplatci, panoramski krov, navigacija Discover Pro, Black Style paket, paket IQ. Drive, HUD i drugo). Bez te dodatne opreme, a s istim motorom i R-Line paketom opreme Tiguan može biti i desetak tisuća eura jeftiniji, a osnovni benzinac (150 KS) uz Life razinu opreme košta od 34.892 eura.

Tehnički podaci

oblik SUV s petera vrata, i 7 mjesta za putnike
MOTOR  
konstrukcija  dizelski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, common rail ubrizgavanje goriva, turbopunjač s intercoolerom, Euro 6d
obujam 1968  cm3
najveća snaga 110 kW (150 KS) pri 3500 o/min
najveći okretni moment 360 Nm pri 1600-2750 o/min
specifična snaga 55,9 kW/l (76,2 KS/l)
PRIJENOS SNAGE  
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa
PODVOZJE  
prednji ovjes  Mc-Pherson
stražnji ovjes Multilink
upravljač Zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE  
prednje Ventilirani diskovi 314 mm
stražnje Diskovi 272 mm
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI  
naplaci Aluminijski
pneumatici Continental Conti Sport Contact 5, dimenzija 255/40 R20
DIMENZIJE  
dužina x širina x visina 4701 x 1839 x 1674 mm
međuosovinski razmak 2787 mm
krug okretanja 11,9 m
obujam prtljažnika 230/700/1920 l
obujam spremnika za gorivo 58 l
MASE  
prazno vozilo 1714 kg
najveća dopuštena masa 2310 kg
nosivost 596 kg
VOZNA SVOJSTVA  
najveća brzina 199 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 - 100 km/h 9,8 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA  
u mješovitoj vožnji  5,8 l/100 km (tvornički podatak)
prosječna emisija CO2 127 g/km
KATALOŠKA CIJENA  
do registracije 57.493 eura (bez dodatne opreme 46.737 eura)
JAMSTVO  
na mehaničke komponente 5 godina
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Volkswagen mobilno jamstvo
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU  
  Porsche Croatia, Miroslava Miholića 2, 10010 Zagreb