Cruise zbog nezgode robotaksija plaća kaznu i nastavlja s radom pod pojačanim nadzorom
Nesreća zbog koje je prošle godine flota Cruiseovih autonomnih taksija povučena s ulica dobila je epilog. Kompanija će platiti 1,5 milijun dolara jer nije ispravno prijavila nezgodu u kojoj je ozlijeđena pješakinja
Američki General Motors sa svojom je podružnicom za autonomna vozila Cruise možda i prečesto u medijima, a ono što se doznaje ne služi im na čast. Prošle su godine, naime, dobili dozvolu za prometovanje ulicama San Francisca, no tada im se dogodio niz manjih prometnih nezgoda.
Sve je kulminiralo nešto većim incidentom, u kojem je njihov robotaksi naletio na pješakinju, koju je prije toga udarilo drugo vozilo, pa je vukao po cesti desetak metara. Slijedom toga Cruiseovi su taksiji povučeni s ceste na dodatna testiranja, a tek ovih dana postupno se vraćaju na ceste, ali uz sigurnosne operatere za volanom i bez pružanja komercijalne usluge prijevoza.
Dvije godine kušnje
Otprilike u isto vrijeme kad su dobili dozvolu da nastave vožnju i mapiranje cesta za svoje autonomne taksije, stigla je i vijest o sudskoj nagodbi vezanoj za lanjsku nesreću. Vlasnik Cruisea General Motors pristao je platiti 1,5 milijun dolara kazne za svoj propust – nedovoljno transparentno ponašanje nakon nezgode. Oni su, naime, propustili nadležnima na propisani način prijaviti nezgodu u kojoj je njihovo vozilo ozbiljno ozlijedilo pješakinju.
U sklopu nagodbe Cruise će, uz plaćanje navedene kazne, morati nadležnima predati i plan unaprjeđenja svojih praksi vezanih uz prijave nezgoda i usklađivanje s propisima. Nadalje, tijekom najmanje sljedeće će dvije godine njihov rad biti pod pojačanim nadzorom regulatora.
Nezgoda, koja se dogodila točno prije godinu dana, tako će se još jednom pokazati kao ključni trenutak za Cruise. Nakon nje, naime, kompanija je povukla svih 950 autonomnih taksija s cesta i smijenila vodeće ljude, pa se projekt praktički vratio nekoliko koraka unatrag i značajno je usporen. Američka agencija za sigurnost prometa (NHTSA) sada kaže da će pomno pratiti ispunjavaju li u Cruiseu sve svoje zakonske obveze kad je riječ o prometovanju i zaštiti svih sudionika u prometu.
Cruise i NHTSA sastajat će se jednom kvartalno kako bi razmijenili informacije o napretku u povećanju sigurnosti, a kompanija će morati izraditi i konačno izvješće o svemu postignutome tijekom dvije godine probnog razdoblja. Taj period od dvije godine pojačanog nadzora moći će biti produljen na još jednu godinu, pokaže li se za time potreba.