Putnici žele robotaksije: Waymo bilježi 100.000 vožnji tjedno

Američki operater robotaksija Waymo, izrastao iz Googlea, pohvalio se ovoga tjedna s novim rekordnim brojem plaćenih vožnji s putnicima u tri grada, u kojima su njihove usluge dostupne

Autonet.hr srijeda, 21. kolovoza 2024. u 11:59

Američki Waymo trenutačno svoje komercijalne usluge vožnje robotaksijima nudi u tri američka grada, San Franciscu, Phoenixu i Los Angelesu, a kako se čini – potražnje za takvim vožnjama ne nedostaje. Naime, prema posljednjim službenim podacima, dostupnima prije ovog tjedna, Waymo je na tim lokacijama bio odrađivao "nešto više od 50.000 plaćenih vožnji tjedno". To su bili objavili u lipnju na svojem službenom blogu, a istim se podatkom relativno nedavno pohvalio i generalni direktor Googlea Sundar Pichai na konferencijskom pozivu s ulagateljima.

No, sada iz Wayma stiže nova objava. Njihov direktor Tekedra Mawakana na X-u je objavio da su premašili 100.000 plaćenih vožnji tjedno. Čestitao je cijelom timu kompanije na vrhunskom rezultatu i zahvalio se putnicima koji se njihovim autonomnim automobilima svakodnevno voze.

Waymo usluge pruža s nekoliko stotina posebno prerađenih automobila Jaguar I-Pace. Točan broj aktivnih robotaksija u tri spomenuta grada nije poznat, no posljednji javno objavljeni podatak kaže da ih je u Kaliforniji aktivno 778. U San Franciscu od lipnja pružaju usluge vožnje 24 sata na dan, a usluge trenutačno testiraju i u Austinu, gdje još nisu započeli s naplatom.

Manje probleme, poput rulje koja napada robotaksije ili nedavnog primjera neobičnih sesija trubljenja tijekom noći, uspješno su riješili. Njihovi interni podaci pokazuju i da robotaksiji sudjeluju u manje nezgoda od ljudskih vozača, aktivnim sustavima bolje izbjegavaju incidente, a i manji je broj odštetnih zahtjeva osiguranja i policijskih izvješća vezan uz robotaksije, u usporedbi s vozilima koja voze ljudi.

Na prevaljenih više od 6 milijuna kilometara u San Franciscu pokazalo se da su robotaksiji sudjelovali u 78% manje nezgoda s ozlijeđenim osobama te u 55% nezgoda ukupno, u usporedbi s ljudskim vozačima.