U prvoj polovici godine stiglo 2.463 više novih automobila, što je porast veći od 6%

Količinski najveći rast bilježi Renault uz plus od 917 vozila (gotovo 30%), dok je na suprotnoj strani također jedna francuska mara. Naime, najveći pad bilježi Citroën s minusom od 386 vozila, odnosno također gotovo 30%

Ivan Cvetković subota, 5. srpnja 2025. u 14:27
Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS

Ljetna sezona je uskoro stiže do svog vrhunca, a što je pravo vrijeme za rezimiranje kako je protekla prva polovica godine. Dakako, nas ovdje interesira prodaja novih osobnih automobila, a što analizira agencija Promocija plus, čije podaci pokazuju aktualne trendove. Ti trenovi pokazuju povećanu potražnju za novim osobnim automobilima u odnosu na isti period lani. Idemo prvo vidjeti kako nam je protekao protekli mjesec.

BYD Dolphin Surf 📷 Ivan Cvetković
BYD Dolphin Surf Ivan Cvetković

Tijekom lipnja domaće automobilsko tržište upisalo je 8779 novih osobnih automobila, a što je nakon travanjskih 8982 vozila drugi najbolji ovogodišnji mjesec. Proteklog mjeseca stigli su nam automobili 40 različitih marki, a na samom začelju su tu po jedan primjerak Lamborghinija te američkog GMC-a. Stigla su i prva dva Aston Martina ove godine, kao i novih 6 primjeraka kineskog BYD-a. Ove četiri marke jedine su  koje su ostvarile jednoznamenkaste rezultate tijekom lipnja.

Mnogi u plusu, ali isto tako mnogi i u minusu

Tri su pak marke na totalnoj suprotnoj strani, a koje svoje rezultate mjere četveroznamenkastim brojkama. Na samom vrhu je i dalje Škoda uz 1550 vozila, a prati je marka iz iste grupacije - Volkswagen. Ovaj poznati njemački brend bilježi 1214 vozila. Treća je pozicija pripala Opelu uz 1127 automobila. Slijede Renault, Toyota, Suzuki, Dacia... Najveći količinski plus u odnosu na lanjski lipanj bilježi Škoda uz povećanje za 313 vozila. Slijedi Opel uz 281 vozilo 'viška', a zatim je tu i Volkswagen uz plus od okruglo 200 automobila.

Volkswagen T-Cross
Volkswagen T-Cross

Najveći minus, i to od 163 vozila bilježi Tesla, a što je rezultat činjenice da su lani u ovo doba već bili aktualni poticaji, a ovo je godine sve još obavijeno velom tajne, i pitanje je što će 'pametnog' ove godine (i hoće li uopće) servirati iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Slijedi minus o 155 vozila, a koji bilježi Citroën, a slijedi ga Seat uz 'manjak' od 133 vozila. Značajan manjak, i to 112 vozila bilježi Hyundai koji je tijekom lipnja upisao 256 registracija.

Najtraženije marke - lipanj 2025.

  marka kom %
1 Škoda 1550 17,66%
2 Volkswagen 1214 13,83%
3 Opel 1127 12,84%
4 Renault 622 7,09%
5 Toyota 438 4,99%
6 Suzuki 386 4,40%
7 Dacia 345 3,93%
8 Kia 332 3,78%
9 Audi 303 3,45%
10 Ford 297 3,38%
11 Peugeot 274 3,12%
12 BMW 269 3,06%
13 Hyundai 256 2,92%
14 Seat 172 1,96%
15 Cupra 166 1,89%
16 Mercedes 146 1,66%
17 Citroen 140 1,59%
18 Nissan 99 1,13%
19 Mazda 91 1,04%
20 Fiat 91 1,04%
21 Geely 76 0,87%
22 MG 65 0,74%
23 Porsche 35 0,40%
24 Alfa Romeo 33 0,38%
25 Tesla 33 0,38%
26 Jeep 28 0,32%
27 Volvo 26 0,30%
28 SsangYong 24 0,27%
29 Lexus 21 0,24%
30 Subaru 21 0,24%
31 Land Rover 20 0,23%
32 Mini 19 0,22%
33 Forthing 16 0,18%
34 Honda 12 0,14%
35 Mitsubishi 12 0,14%
36 DS 10 0,11%
37 BYD 6 0,07%
38 Aston Martin 2 0,02%
39 Lamborghini 1 0,01%
40 GMC 1 0,01%
ukupno   8779 100%

Najtraženiji model proteklog mjeseca ponovno je bila Škoda Octavia uz 659 primjeraka. S obzirom na činjenicu da je na drugom mjestu bila Corsa uz 596 primjeraka, nema sumnje kako je riječ o modelu koji je Opelu najviše pomogao u osvajanju treće pozicije tijekom lipnja. Nešto manje, ali i dalje značajne zasluge idu modelu Mokka, i to uz 477 registracija. Znači ova dva modela zajedno broje 1073 primjerka, od ukupno 1127 Opela koji su po prvi puta registrirani tijekom posljednjeg mjeseca. Istaknuo bi i model koji je stigao do šeste pozicije proteklog mjeseca. Riječ je o modelu Ford Tourneo Courier, a kakav se inače ne pronalazi na ljestvici top traženih modela. Uz 271 primjerak tijekom lipnja, i mjesec ranije bilo je 213 registracija, a što ovom modelu pomoglo da bude u top 20 modela tijekom prvih šest mjeseci. Za 14 je vozila ispred Toyote Yaris Cross.

20 najtraženijih modela - lipanj 2025.

  model kom %
1 Škoda Octavia 659 7,51%
2 Opel Corsa 596 6,79%
3 Opel Mokka 477 5,43%
4 Volkswagen T-Cross 439 5,00%
5 Renault Clio 326 3,71%
6 Ford Tourneo Courier 271 3,09%
7 Škoda Kamiq 240 2,73%
8 Renault Captur 220 2,51%
9 Škoda Fabia 217 2,47%
10 Suzuki Vitara 197 2,24%
11 Volkswagen Taigo 189 2,15%
12 Volkswagen Golf 174 1,98%
13 Dacia Duster 164 1,87%
14 Škoda Kodiaq 140 1,59%
15 Volkswagen Tiguan 140 1,59%
16 Suzuki Swift 128 1,46%
17 Kia Stonic 121 1,38%
18 Škoda Scala 117 1,33%
19 Toyota Yaris Cross 108 1,23%
20 Dacia Sandero 104 1,18%
21 ostali 3752 42,74%
ukupno   8779 100,00%

Tijekom lipnja Škoda je pored već spomenute vodeće Octavije, imala još čak 4 modela na popisu njih 20 najtraženijih. Tako je na sedmoj poziciji Kamiq, a dva mjesta dalje i Fabija. Veliki SUV model Kodiaq je na 14. poziciji, a četiri mjesta dalje i Scala. Jedan primjerak manje na ovoj ljestvici bilježi Volkswagen, a kojem glavninu prodaje čine T-Cross, Taigo, Golf i Tiguan.

Porast tijekom lipnja sličan polugodišnjem

S obzirom na to da je za nama prva polovica godine, idemo na kratko vidjeti gdje smo nakon tih šest mjeseci. Uvjerljivo vodeću poziciju drži Škoda uz 5710 vozila, odnosno 13,84% tržišta. Sigurna je druga pozicija Volkswagena, a koji zaostaje 772 vozila. Nešto veći zaostatak, i to za 945 vozila bilježi trećeplasirani Renault koji ima 9,68% tržišta. Nadalje, četvrtoplasirani Opel zaostaje 882 vozila. Na petom je mjestu Suzuki uz 2752 vozila, a što je 359 vozila manje od Opela, ali istovremeno i 420 vozila više od rumunjske marke Dacia, koja je na šestoj poziciji. Tih prvih šest marki ostvarilo je plus od 2643 vozila, u odnosu na prvih šest mjeseci protekle godine.

Ford Tourneo Courier
Ford Tourneo Courier

Iduće tri marke, a redom to su Toyota, Hyundai i Kia bilježe manju prodaju u odnosi na isti period lani. One su stvorile 'manjak' od 555 vozila, dok desetoplasirani Audi bilježi plus od 149 jedinica. Za pohvalu je rezultat Forda, a koji je uz 1262 vozila došao do porasta od čak 462 vozila, a gdje najveće zasluge idu već spomenutom modelu Tourneo Courier.

Električnih modela gotovo ništa

Prije koji dan pisali smo o prodaji kineskih marki na razini Europe, a gdje bilježe neprestan porast potražnje odnosno prodaje. Ove su godine zabilježene registracije 10 kineskih marki, a koje su zajedno stigle do 1073 vozila. U istom periodu lani tu su bile registracije šest marki uz 721 registraciju. Znači, porast je 352 vozila, odnosno 48,82%, dok je istovremeno tržište raslo 6,35%. s obzirom na to da je prije koji mjesec počeo djelovati BYD, a riječ je o najprodornijem kineskom brendu, vjerujemo kako će udio kineskih modela i dalje biti u porastu.

Tesla Model Y 📷 Ivan Cvetković
Tesla Model Y Ivan Cvetković

Iako se o elektrifikaciji mnogo govori, prodajne brojke ponovno pokazuju i dokazuju kako su električni automobili u pravilu mnogo preskupi, i vrlo mali postotak kupaca odlučuje se na kupnju bez poticaja. Tijekom lipnja nam je stiglo tek 87 novih električnih automobila, a najveći dio, njih 33 odnosi se na Tesline modele. Audi i Volkswagen imaju po 8 novih električnih primjeraka, a tu je i 7 Citroëna. Električni su modeli ove godine na tek 434 primjerka, odnosno 1,1%. Lani je u ovo doba bilo 848 EV modela, uz udio od 2,2%.

Automobilsko tržište u prvoj polovici 2025.

    I II III IV V VI ukupno %
1 Škoda 529 653 792 1068 1118 1550 5710 13,84%
2 Volkswagen 548 441 651 896 1188 1214 4938 11,97%
3 Renault 239 189 903 1327 713 622 3993 9,68%
4 Opel 286 169 260 496 773 1127 3111 7,54%
5 Suzuki 344 435 501 599 487 386 2752 6,67%
6 Dacia 308 270 466 602 341 345 2332 5,65%
7 Toyota 269 316 306 490 392 438 2211 5,36%
8 Hyundai 252 236 217 381 360 256 1702 4,13%
9 Kia 230 248 281 335 272 332 1698 4,12%
10 Audi 176 196 300 325 285 303 1585 3,84%
11 BMW 189 111 169 474 300 269 1512 3,66%
12 Ford 176 87 126 234 342 297 1262 3,06%
13 Peugeot 116 80 138 298 229 274 1135 2,75%
14 Citroen 101 99 134 164 265 140 903 2,19%
15 Mercedes 91 85 127 232 151 146 832 2,02%
16 Mazda 109 99 145 131 113 91 688 1,67%
17 Cupra 60 90 78 108 115 166 617 1,50%
18 Seat 27 19 49 59 208 172 534 1,29%
19 Nissan 59 70 85 88 118 99 519 1,26%
20 Volvo 66 59 85 139 101 26 476 1,15%
21 Geely 46 48 101 108 54 76 433 1,05%
22 MG 30 22 19 46 103 65 285 0,69%
23 Jeep 21 12 27 58 95 28 241 0,58%
24 Forthing 15 28 30 68 73 16 230 0,56%
25 Porsche 47 29 34 32 35 35 212 0,51%
26 Fiat 4 10 6 20 64 91 195 0,47%
27 Mini 12 12 14 46 63 19 166 0,40%
28 SsangYong 10 15 38 38 31 24 156 0,38%
29 Land Rover 33 21 36 19 8 20 137 0,33%
30 Alfa Romeo 6 8 23 28 25 33 123 0,30%
31 Lexus 20 15 19 12 10 21 97 0,24%
32 Tesla 7 9 30 7 8 33 94 0,23%
33 BYD 0 1 10 19 41 6 77 0,19%
34 Subaru 4 7 23 10 12 21 77 0,19%
35 Honda 9 7 12 8 14 12 62 0,15%
36 DS 3 10 9 10 17 10 59 0,14%
37 Lynk & Co 10 16 7 4 0 0 37 0,09%
38 Jaguar 4 8 6 0 1 0 19 0,05%
39 Mitsubishi 1 2 2 0 2 12 19 0,05%
40 Bentley 3 0 3 0 2 0 8 0,02%
41 Jaecoo 1 2 0 1 0 0 4 0,01%
42 Omoda 0 2 0 0 1 0 3 0,01%
43 Rolls-Royce 0 0 2 0 1 0 3 0,01%
44 Aston Martin 0 0 0 0 0 2 2 0,00%
45 Dongfeng 0 2 0 0 0 0 2 0,00%
46 Lamborghini 0 1 0 0 0 1 2 0,00%
47 Ferrari 0 0 0 1 0 0 1 0,00%
48 GMC 0 0 0 0 0 1 1 0,00%
49 Voyah 0 0 1 0 0 0 1 0,00%
50 XPeng 0 0 0 1 0 0 1 0,00%
ukupno   4461 4239 6265 8982 8531 8779 41257 100%

Nakon električnih modela idući po zastupljenosti su modeli koji serijski dolaze s plinskim instalacijama te su svojevrsna zamjena za dizelaše. Riječ je o 751 primjerku, isključivo s oznakama Renaulta odnosno Dacije. Na 12,4% zastupljenosti uz 5112 primjeraka su dizelski modeli, a gotovo tri puta više je hibrida. Oni uz 14.590 vozila čine 35,4% tržišta. Gotovo polovicu svih registriranih novih osobnih automobila ove godine čine benzinci i to uz 20.370 automobila, a što je 49,4% tržišta.

Uglavnom, da rezimiramo. Proteklog mjeseca imali smo rast za 554 vozila, odnosno 6,74% u odnosu na lanjski lipanj. Sličan je rast i na razini prvih šest mjeseci. Naime, plus je za 2463 automobila, odnosno 6,35%. Nastavi li se takav trend i narednih šest mjeseci, mogli bi godinu završiti na gotovo 68 tisuća automobila, dok smo lanjske ubilježili 63.806 vozila.