U prvoj polovici godine stiglo 2.463 više novih automobila, što je porast veći od 6%
Količinski najveći rast bilježi Renault uz plus od 917 vozila (gotovo 30%), dok je na suprotnoj strani također jedna francuska mara. Naime, najveći pad bilježi Citroën s minusom od 386 vozila, odnosno također gotovo 30%

Ljetna sezona je uskoro stiže do svog vrhunca, a što je pravo vrijeme za rezimiranje kako je protekla prva polovica godine. Dakako, nas ovdje interesira prodaja novih osobnih automobila, a što analizira agencija Promocija plus, čije podaci pokazuju aktualne trendove. Ti trenovi pokazuju povećanu potražnju za novim osobnim automobilima u odnosu na isti period lani. Idemo prvo vidjeti kako nam je protekao protekli mjesec.
Tijekom lipnja domaće automobilsko tržište upisalo je 8779 novih osobnih automobila, a što je nakon travanjskih 8982 vozila drugi najbolji ovogodišnji mjesec. Proteklog mjeseca stigli su nam automobili 40 različitih marki, a na samom začelju su tu po jedan primjerak Lamborghinija te američkog GMC-a. Stigla su i prva dva Aston Martina ove godine, kao i novih 6 primjeraka kineskog BYD-a. Ove četiri marke jedine su koje su ostvarile jednoznamenkaste rezultate tijekom lipnja.
Mnogi u plusu, ali isto tako mnogi i u minusu
Tri su pak marke na totalnoj suprotnoj strani, a koje svoje rezultate mjere četveroznamenkastim brojkama. Na samom vrhu je i dalje Škoda uz 1550 vozila, a prati je marka iz iste grupacije - Volkswagen. Ovaj poznati njemački brend bilježi 1214 vozila. Treća je pozicija pripala Opelu uz 1127 automobila. Slijede Renault, Toyota, Suzuki, Dacia... Najveći količinski plus u odnosu na lanjski lipanj bilježi Škoda uz povećanje za 313 vozila. Slijedi Opel uz 281 vozilo 'viška', a zatim je tu i Volkswagen uz plus od okruglo 200 automobila.
Najveći minus, i to od 163 vozila bilježi Tesla, a što je rezultat činjenice da su lani u ovo doba već bili aktualni poticaji, a ovo je godine sve još obavijeno velom tajne, i pitanje je što će 'pametnog' ove godine (i hoće li uopće) servirati iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Slijedi minus o 155 vozila, a koji bilježi Citroën, a slijedi ga Seat uz 'manjak' od 133 vozila. Značajan manjak, i to 112 vozila bilježi Hyundai koji je tijekom lipnja upisao 256 registracija.
Najtraženije marke - lipanj 2025.
marka | kom | % | |
1 | Škoda | 1550 | 17,66% |
2 | Volkswagen | 1214 | 13,83% |
3 | Opel | 1127 | 12,84% |
4 | Renault | 622 | 7,09% |
5 | Toyota | 438 | 4,99% |
6 | Suzuki | 386 | 4,40% |
7 | Dacia | 345 | 3,93% |
8 | Kia | 332 | 3,78% |
9 | Audi | 303 | 3,45% |
10 | Ford | 297 | 3,38% |
11 | Peugeot | 274 | 3,12% |
12 | BMW | 269 | 3,06% |
13 | Hyundai | 256 | 2,92% |
14 | Seat | 172 | 1,96% |
15 | Cupra | 166 | 1,89% |
16 | Mercedes | 146 | 1,66% |
17 | Citroen | 140 | 1,59% |
18 | Nissan | 99 | 1,13% |
19 | Mazda | 91 | 1,04% |
20 | Fiat | 91 | 1,04% |
21 | Geely | 76 | 0,87% |
22 | MG | 65 | 0,74% |
23 | Porsche | 35 | 0,40% |
24 | Alfa Romeo | 33 | 0,38% |
25 | Tesla | 33 | 0,38% |
26 | Jeep | 28 | 0,32% |
27 | Volvo | 26 | 0,30% |
28 | SsangYong | 24 | 0,27% |
29 | Lexus | 21 | 0,24% |
30 | Subaru | 21 | 0,24% |
31 | Land Rover | 20 | 0,23% |
32 | Mini | 19 | 0,22% |
33 | Forthing | 16 | 0,18% |
34 | Honda | 12 | 0,14% |
35 | Mitsubishi | 12 | 0,14% |
36 | DS | 10 | 0,11% |
37 | BYD | 6 | 0,07% |
38 | Aston Martin | 2 | 0,02% |
39 | Lamborghini | 1 | 0,01% |
40 | GMC | 1 | 0,01% |
ukupno | 8779 | 100% |
Najtraženiji model proteklog mjeseca ponovno je bila Škoda Octavia uz 659 primjeraka. S obzirom na činjenicu da je na drugom mjestu bila Corsa uz 596 primjeraka, nema sumnje kako je riječ o modelu koji je Opelu najviše pomogao u osvajanju treće pozicije tijekom lipnja. Nešto manje, ali i dalje značajne zasluge idu modelu Mokka, i to uz 477 registracija. Znači ova dva modela zajedno broje 1073 primjerka, od ukupno 1127 Opela koji su po prvi puta registrirani tijekom posljednjeg mjeseca. Istaknuo bi i model koji je stigao do šeste pozicije proteklog mjeseca. Riječ je o modelu Ford Tourneo Courier, a kakav se inače ne pronalazi na ljestvici top traženih modela. Uz 271 primjerak tijekom lipnja, i mjesec ranije bilo je 213 registracija, a što ovom modelu pomoglo da bude u top 20 modela tijekom prvih šest mjeseci. Za 14 je vozila ispred Toyote Yaris Cross.
20 najtraženijih modela - lipanj 2025.
model | kom | % | |
1 | Škoda Octavia | 659 | 7,51% |
2 | Opel Corsa | 596 | 6,79% |
3 | Opel Mokka | 477 | 5,43% |
4 | Volkswagen T-Cross | 439 | 5,00% |
5 | Renault Clio | 326 | 3,71% |
6 | Ford Tourneo Courier | 271 | 3,09% |
7 | Škoda Kamiq | 240 | 2,73% |
8 | Renault Captur | 220 | 2,51% |
9 | Škoda Fabia | 217 | 2,47% |
10 | Suzuki Vitara | 197 | 2,24% |
11 | Volkswagen Taigo | 189 | 2,15% |
12 | Volkswagen Golf | 174 | 1,98% |
13 | Dacia Duster | 164 | 1,87% |
14 | Škoda Kodiaq | 140 | 1,59% |
15 | Volkswagen Tiguan | 140 | 1,59% |
16 | Suzuki Swift | 128 | 1,46% |
17 | Kia Stonic | 121 | 1,38% |
18 | Škoda Scala | 117 | 1,33% |
19 | Toyota Yaris Cross | 108 | 1,23% |
20 | Dacia Sandero | 104 | 1,18% |
21 | ostali | 3752 | 42,74% |
ukupno | 8779 | 100,00% |
Tijekom lipnja Škoda je pored već spomenute vodeće Octavije, imala još čak 4 modela na popisu njih 20 najtraženijih. Tako je na sedmoj poziciji Kamiq, a dva mjesta dalje i Fabija. Veliki SUV model Kodiaq je na 14. poziciji, a četiri mjesta dalje i Scala. Jedan primjerak manje na ovoj ljestvici bilježi Volkswagen, a kojem glavninu prodaje čine T-Cross, Taigo, Golf i Tiguan.
Porast tijekom lipnja sličan polugodišnjem
S obzirom na to da je za nama prva polovica godine, idemo na kratko vidjeti gdje smo nakon tih šest mjeseci. Uvjerljivo vodeću poziciju drži Škoda uz 5710 vozila, odnosno 13,84% tržišta. Sigurna je druga pozicija Volkswagena, a koji zaostaje 772 vozila. Nešto veći zaostatak, i to za 945 vozila bilježi trećeplasirani Renault koji ima 9,68% tržišta. Nadalje, četvrtoplasirani Opel zaostaje 882 vozila. Na petom je mjestu Suzuki uz 2752 vozila, a što je 359 vozila manje od Opela, ali istovremeno i 420 vozila više od rumunjske marke Dacia, koja je na šestoj poziciji. Tih prvih šest marki ostvarilo je plus od 2643 vozila, u odnosu na prvih šest mjeseci protekle godine.
Iduće tri marke, a redom to su Toyota, Hyundai i Kia bilježe manju prodaju u odnosi na isti period lani. One su stvorile 'manjak' od 555 vozila, dok desetoplasirani Audi bilježi plus od 149 jedinica. Za pohvalu je rezultat Forda, a koji je uz 1262 vozila došao do porasta od čak 462 vozila, a gdje najveće zasluge idu već spomenutom modelu Tourneo Courier.
Električnih modela gotovo ništa
Prije koji dan pisali smo o prodaji kineskih marki na razini Europe, a gdje bilježe neprestan porast potražnje odnosno prodaje. Ove su godine zabilježene registracije 10 kineskih marki, a koje su zajedno stigle do 1073 vozila. U istom periodu lani tu su bile registracije šest marki uz 721 registraciju. Znači, porast je 352 vozila, odnosno 48,82%, dok je istovremeno tržište raslo 6,35%. s obzirom na to da je prije koji mjesec počeo djelovati BYD, a riječ je o najprodornijem kineskom brendu, vjerujemo kako će udio kineskih modela i dalje biti u porastu.
Iako se o elektrifikaciji mnogo govori, prodajne brojke ponovno pokazuju i dokazuju kako su električni automobili u pravilu mnogo preskupi, i vrlo mali postotak kupaca odlučuje se na kupnju bez poticaja. Tijekom lipnja nam je stiglo tek 87 novih električnih automobila, a najveći dio, njih 33 odnosi se na Tesline modele. Audi i Volkswagen imaju po 8 novih električnih primjeraka, a tu je i 7 Citroëna. Električni su modeli ove godine na tek 434 primjerka, odnosno 1,1%. Lani je u ovo doba bilo 848 EV modela, uz udio od 2,2%.
Automobilsko tržište u prvoj polovici 2025.
I | II | III | IV | V | VI | ukupno | % | ||
1 | Škoda | 529 | 653 | 792 | 1068 | 1118 | 1550 | 5710 | 13,84% |
2 | Volkswagen | 548 | 441 | 651 | 896 | 1188 | 1214 | 4938 | 11,97% |
3 | Renault | 239 | 189 | 903 | 1327 | 713 | 622 | 3993 | 9,68% |
4 | Opel | 286 | 169 | 260 | 496 | 773 | 1127 | 3111 | 7,54% |
5 | Suzuki | 344 | 435 | 501 | 599 | 487 | 386 | 2752 | 6,67% |
6 | Dacia | 308 | 270 | 466 | 602 | 341 | 345 | 2332 | 5,65% |
7 | Toyota | 269 | 316 | 306 | 490 | 392 | 438 | 2211 | 5,36% |
8 | Hyundai | 252 | 236 | 217 | 381 | 360 | 256 | 1702 | 4,13% |
9 | Kia | 230 | 248 | 281 | 335 | 272 | 332 | 1698 | 4,12% |
10 | Audi | 176 | 196 | 300 | 325 | 285 | 303 | 1585 | 3,84% |
11 | BMW | 189 | 111 | 169 | 474 | 300 | 269 | 1512 | 3,66% |
12 | Ford | 176 | 87 | 126 | 234 | 342 | 297 | 1262 | 3,06% |
13 | Peugeot | 116 | 80 | 138 | 298 | 229 | 274 | 1135 | 2,75% |
14 | Citroen | 101 | 99 | 134 | 164 | 265 | 140 | 903 | 2,19% |
15 | Mercedes | 91 | 85 | 127 | 232 | 151 | 146 | 832 | 2,02% |
16 | Mazda | 109 | 99 | 145 | 131 | 113 | 91 | 688 | 1,67% |
17 | Cupra | 60 | 90 | 78 | 108 | 115 | 166 | 617 | 1,50% |
18 | Seat | 27 | 19 | 49 | 59 | 208 | 172 | 534 | 1,29% |
19 | Nissan | 59 | 70 | 85 | 88 | 118 | 99 | 519 | 1,26% |
20 | Volvo | 66 | 59 | 85 | 139 | 101 | 26 | 476 | 1,15% |
21 | Geely | 46 | 48 | 101 | 108 | 54 | 76 | 433 | 1,05% |
22 | MG | 30 | 22 | 19 | 46 | 103 | 65 | 285 | 0,69% |
23 | Jeep | 21 | 12 | 27 | 58 | 95 | 28 | 241 | 0,58% |
24 | Forthing | 15 | 28 | 30 | 68 | 73 | 16 | 230 | 0,56% |
25 | Porsche | 47 | 29 | 34 | 32 | 35 | 35 | 212 | 0,51% |
26 | Fiat | 4 | 10 | 6 | 20 | 64 | 91 | 195 | 0,47% |
27 | Mini | 12 | 12 | 14 | 46 | 63 | 19 | 166 | 0,40% |
28 | SsangYong | 10 | 15 | 38 | 38 | 31 | 24 | 156 | 0,38% |
29 | Land Rover | 33 | 21 | 36 | 19 | 8 | 20 | 137 | 0,33% |
30 | Alfa Romeo | 6 | 8 | 23 | 28 | 25 | 33 | 123 | 0,30% |
31 | Lexus | 20 | 15 | 19 | 12 | 10 | 21 | 97 | 0,24% |
32 | Tesla | 7 | 9 | 30 | 7 | 8 | 33 | 94 | 0,23% |
33 | BYD | 0 | 1 | 10 | 19 | 41 | 6 | 77 | 0,19% |
34 | Subaru | 4 | 7 | 23 | 10 | 12 | 21 | 77 | 0,19% |
35 | Honda | 9 | 7 | 12 | 8 | 14 | 12 | 62 | 0,15% |
36 | DS | 3 | 10 | 9 | 10 | 17 | 10 | 59 | 0,14% |
37 | Lynk & Co | 10 | 16 | 7 | 4 | 0 | 0 | 37 | 0,09% |
38 | Jaguar | 4 | 8 | 6 | 0 | 1 | 0 | 19 | 0,05% |
39 | Mitsubishi | 1 | 2 | 2 | 0 | 2 | 12 | 19 | 0,05% |
40 | Bentley | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 | 8 | 0,02% |
41 | Jaecoo | 1 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 4 | 0,01% |
42 | Omoda | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0,01% |
43 | Rolls-Royce | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0,01% |
44 | Aston Martin | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0,00% |
45 | Dongfeng | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0,00% |
46 | Lamborghini | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0,00% |
47 | Ferrari | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0,00% |
48 | GMC | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0,00% |
49 | Voyah | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0,00% |
50 | XPeng | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0,00% |
ukupno | 4461 | 4239 | 6265 | 8982 | 8531 | 8779 | 41257 | 100% |
Nakon električnih modela idući po zastupljenosti su modeli koji serijski dolaze s plinskim instalacijama te su svojevrsna zamjena za dizelaše. Riječ je o 751 primjerku, isključivo s oznakama Renaulta odnosno Dacije. Na 12,4% zastupljenosti uz 5112 primjeraka su dizelski modeli, a gotovo tri puta više je hibrida. Oni uz 14.590 vozila čine 35,4% tržišta. Gotovo polovicu svih registriranih novih osobnih automobila ove godine čine benzinci i to uz 20.370 automobila, a što je 49,4% tržišta.
Uglavnom, da rezimiramo. Proteklog mjeseca imali smo rast za 554 vozila, odnosno 6,74% u odnosu na lanjski lipanj. Sličan je rast i na razini prvih šest mjeseci. Naime, plus je za 2463 automobila, odnosno 6,35%. Nastavi li se takav trend i narednih šest mjeseci, mogli bi godinu završiti na gotovo 68 tisuća automobila, dok smo lanjske ubilježili 63.806 vozila.