Bosch u stvarnim uvjetima testirao svoj potpuno elektronički sustav kočenja "preko žice"
Sustav kočnica za automobile koji u potpunosti uklanja mehaničku vezu papučice i kočionih kliješta te je zamjenjuje električnim vodovima, testiran je u stvarnim uvjetima na preko 3.300 kilometara
![](/img/bosch-u-stvarnim-uvjetima-testirao-svoj-potpuno-elektronicki-sustav-kocenja_49DwS4.png)
Jedan od ključnih dijelova projekta razvoja naprednog sustava "kočenja putem žice", poznatoga kao brake-by-wire, jest njegovo testiranje u stvarnim uvjetima. Bosch je tako nedavno testirao svoj novi hidraulični sustav, u kojem ne postoji mehanička veza između papučice i kočionih kliješta, u vožnji dugoj više od 3.300 kilometara, na javnim cestama i to u teškim arktičkim uvjetima.
Kočnice bez mehaničke veze
Ono što ovaj sustav razlikuje od klasičnih jest činjenica da je jedina veza između papučice i kotača ona električna, tj. njome putuju tek signali koje vozač zadaje. Veza se sastoji od redundantnih električnih vodova, a na njezinom je kraju inovativno Boschovo rješenje s dva neovisna hidraulična kočiona cilindra, jedan za kočenje, a drugi za rad sustava stabilnosti ESP. Prvi je to sustav na tržištu koji eliminira dosadašnju redundantnu mehaničku vezu papučice i kočnice, koja bi preuzela funkciju u slučaju da hidraulični sustav zakaže.
Iz kompanije najavljuju da će njihove potpuno elektroničke kočnice za automobile na tržište stići već ove jeseni, a uz ovaj hidraulični razvijaju i novi elektromehanički sustav brake-by-wire kočnica. Sudeći prema narudžbama, koje već imaju od više proizvođača automobila, potpuno električna veza između papučice i kočnica mogla bi biti prisutna na oko 5,5 milijuna automobila u svijetu do 2030. godine.
Višestruke prednosti
Zahvaljujući izostanku mehaničke veze, komponente kočionog sustava više ne moraju biti montirane na pregradu kabine i motora (vatrozid), već se mogu smjestiti optimalno u smislu sigurnosti i proizvodnje. Fleksibilnost u postavljanju komponenti kočnica omogućava i jednostavnije projektiranje vozila s volanom na lijevoj ili desnoj strani. Nova brake-by-wire tehnologija donosi i pedale s kraćim hodom, što pak oslobađa prostor u interijeru i daje više mogućnosti dizajnerima i inženjerima, a k tome i smanjuju masu cijelog kočionog sustava.
Oba sustava, by-wire aktuator i ESP, povezani su odvojenim kanalima redundantnog električnog sustava, omogućavajući neovisno generiranje potrebnog tlaka u svim kočnicama u slučaju kvara. Ova Boschova tehnologija na taj način ispunjava sve sigurnosne zahtjeve i prikladna je za visoko automatizirana vozila, navode iz kompanije, koja je posljednji test završila vožnjom unutar arktičkog kruga.