Nečujni dvotaktni motor hibridima omogućava potrošnju od samo 1,5 l na 100 km

Novi dvotaktni motor koristi nekoliko inovativnih tehnologija u kombinaciji, kako bi radio potpuno nečujno i bez vibracija, a poslužit će kao "range extender" za električna vozila i generator struje

Autonet.hr ponedjeljak, 9. rujna 2024. u 18:46

Obrist Group, njemačko-austrijska tehnološka kompanija, predstavila je svoj novi proizvod – dvotaktni motor namijenjen hibridnim vozilima, koji navodno radi bez ikakvih vibracija i troši vrlo malo goriva. Službeni je naziv tog rješenja Zero Vibration Generator (ZVG), a nadimak mu je Champagne Engine, jer proizvođač želi sugerirati da je rad motora toliko miran, da se njega može postaviti čaša šampanjca iz koje se neće proliti niti kap tekućine. To su zorno i demonstrirali u video zapisu, koji prati premijeru novog motora.

Produljenje dosega do 1.000 km

Motor ZVG osmišljen je kao integralni dio pogonskog sklopa HyperHybrid, koji spaja pogonski elektromotor s klasičnim benzinskim agregatom, namijenjenim isključivo za dopunjavanje baterije, tj. funkcionirao bi kao "range extender". Osim u toj konfiguraciji, ZVG može i izravno napajati elektromotor vozila, koristeći bateriju tek kao "buffer" između njih.

Masa mu je 110 kilograma, a snaga 45 kW. Zbog činjenice da služi samo za stvaranje električne energije, može tijekom cijele vožnje raditi pri optimalnom broju okretaja i tako štedjeti gorivo – iz Obrista navode da će u tom slučaju potrošiti tek 1,5 litru goriva na 100 kilometara i da s klasičnim rezervoarom može automobilu omogućiti i do 1.000 kilometara autonomije. Priložena baterija mase je još 98 kilograma, nudi kapacitet od 17,3 kWh te doseg od nešto više od 80 kilometara, bez paljenja benzinskog agregata.

"Tajna" mirnog rada motora ZVG je u tome što ima dvije radilice, koje se okreću u suprotnim smjerovima, međusobno poništavajući vibracije. Tu je i ugrađena getriba, postavljena na gumene nožice i izolirana kako bi se smanjila buka, uz integrirani zamašnjak koji dodatno balansira rad cijelog sustava. Kad se cijeli takav sklop instalira u zvučno izolirano kućište, trebao bi biti potpuno nečujan i miran, kaže proizvođač.