Toyotina vodikova tehnologija iz modela Mirai seli se i u Hilux
Ni nakon 30 godina razvoja tehnologija vodikovih ćelija za pogon automobila u Toyoti nije napuštena. Naprotiv, i dalje je razvijaju, a u najnovijoj generaciji bit će testirana i u njihovom kamionetu
Toyota je objavila da je njihov Hilux, veliki kamionet popularan u cijelom svijetu, dobio prototip pogonjen vodikom. Za sada je izrađeno deset primjeraka, koji će služiti kao demo vozila. Sklopljeni su u Toyotinom istraživačkom centru TMUK u Ujedinjenom Kraljevstvu i predstavnici su nove generacije automobila bez lokalnih emisija tijekom vožnje, koje Toyota planiran ponuditi u narednim godinama, kao alternativu baterijsko-električnim vozilima.
U Toyoti se vodikovi pogoni razvijaju preko 30 godina, od 1992. na ovamo, a predstavljenih 10 Hiluxa dobili su najnoviju generaciju gorivnih ćelija i rezervoara vodika. Pet primjeraka prolazi kroz rigorozan set testova u stvarnim uvjetima vožnje, dok će preostalih pet biti iskorišteno za prezentacije u javnosti, a bit će predstavljeni i na nadolazećim Olimpijskim i Paralimpijskim igrama u Parizu.
Postojeći modeli Hiluxa za ove su potrebe opremljeni tehnologijom dosad poznatom iz modela Mirai, dokazanom u serijskoj proizvodnji tog, jedinog u svijetu, serijskog automobila s vodikom kao pogonskim gorivom. U njih su ugrađeni rezervoari, tri komada po 2,6 kilograma, pa ukupno 7,8 kilograma vodika Hiluxu može omogućiti do 600 kilometara autonomije. Kao što se može vidjeti na priloženim fotografijama, rezervoari su smješteni usred šasije, ispod poda kabine (podignuta šasija kamioneta zaslužna je za to da tamo ima dovoljno prostora).
Iznad prednje osovine, pod haubom, nalaze se gorivne ćelije s polimernim elektrolitom, njih 330, koje iz vodika stvaraju električnu energiju te napajaju elektromotor snage 182 KS, smješten na stražnjoj osovini. Jedini nusproizvod tog sustava tijekom vožnje je čista voda. Višak energije iz ćelija pohranjuje se u dodatne litij-ionske baterije, kapaciteta 4 Ah, smještene straga ispod tovarnog prostora, kako bi se sačuvalo što je više moguće korisnog volumena u samom vozilu.
U Toyoti očekuju da će do 2030. godine Europa biti jedno od vodećih svjetskih tržišta za vozila na vodik, pa su stoga krajem prošle godine otvorili i razvojni pogon Hydrogen Factory Europe. Smješten u Belgiji i sufinanciran iz fondova EU, taj će odjel raditi na komercijalizaciji vodikovih pogona i infrastrukture – sve u skladu s namjerama EU da postane područje neto nultih emisija, kao i onima Toyote, da im poslovanje u EU do 2040. bude ugljično neutralno.