Ferrari 12Cilindri – V12 motori i dalje žive u Maranellu
Novi Ferrari dvosjed je u poznatoj "berlinetta" izvedbi, a pogoni ga, neuobičajeno za današnje vrijeme, sprijeda središnje postavljeni atmosferski V12 snage 830 KS
Inspiriran naslijeđem 1950-ih i '60-ih godina prošlog stoljeća i modelima Ferrari Gran Turismo, u Maranellu je nastao novi model sa znakom propetog konjića – Ferrari 12Cilindri. Kao što mu i samo ime kaže, krasit će ga ono što je bio lajtmotiv Ferrarija još od 1947. godine, sprijeda središnje postavljeni atmosferski V12 motor, istoga tipa kakav je bio i njihov prvi motor u povijesti.
Ferrari 12Cilindri je, kažu, prirodna evolucija takvog pogonskog sklopa i forme dvosjeda, koja će postaviti nove standarde po pitanju performansi, udobnosti i dizajna. Sportska, a ujedno i elegantna linija spaja aktivne aerodinamičke elemente s velikom haubom, a završava straga, dvostrukim ispušnim cijevima, potpisom koji govori da se pod haubom krije upravo V12.
On će se vrtjeti brzinom do 9.500 okretaja u minuti, proizvodeći 830 KS. Kako bi se postigla ta snaga i visoki okretaji, određene su komponente motora izrađene od titanija, što smanjuje rotirajuću masu za 40%. Klipovi su načinjeni od aluminija, a radilica je ponovno osmišljena i balansirana, pa i ona donosi 3% uštede na masi. Radom motora prvi puta upravlja softver, određujući maksimalni okretni moment pri svakom stupnju prijenosa, omogućavajući tako gotovo pa linearno ubrzanje. Snagu prenosi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom.
S krovom ili bez
Ferrari 12Cilindri dolazit će u dvije karoserijske izvedbe, klasičnoj sa staklenim krovom te Spider, sa sklopivim čvrstom krovom, za koji kažu da je namijenjen "samo rijetkima". Obje dijele atraktivan i prepoznatljiv dizajn, niski aerodinamički otpor, pa i mogućnost vožnje brzinama većima od 300 km/h. Podvozje je razvijeno u zračnom tunelu kako bi pružalo maksimalan "downforce", kroz tri para zračnih vrtloga. Straga, umjesto spojlera dizajneri su ugradili dvostruka aktivna "zakrilca" u stražnjem dijelu karoserije, koja također služe za bolje upravljanje aerodinamikom.
U simetrično izvedenoj kabini gotovo jednak osjećaj i iskustvo nude se kako vozaču, tako i suvozaču. Za informacije su zaduženi 10,25-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir te dodatni 15,6-inčni instrumentni zaslon za vozača, a tu je i dodatni 8,8-inčni ekran postavljen pred suvozačem, kako bi se i on osjećao uključenim u vožnju. U varijanti Spider straga je u kabini smješten i vjetrobran, koji se može elektronički podešavati te omogućava ugodnu i tihu vožnju bez krova pri brzinama sve do 200 km/h.
Motor | V12 – 65° |
Zapremnina | 6496 cm3 |
Najviša snaga | 830 KS @ 9250 o/min |
Okretni moment | 678 Nm @ 7250 o/min |
Najviši okretaji | 9500 o/min |
Dužina | 4733 mm |
Širina | 2176 mm |
Visina | 1292 mm |
Međuosovinski razmak | 2700 mm |
Trag sprijeda | 1686 mm |
Trag straga | 1645 mm |
Masa praznog vozila | 1560 kg |
Omjer mase i snage | 1,88 kg/KS |
Raspodjela mase | 48,4% sprijeda / 51,6% straga |
Kapacitet rezervoara | 92 l |
Prtljažnik | 270 l |
Kotači sprijeda | 275/35 R21 |
Kotači straga | 315/35 R21 |
Mjenjač | 8-brzinski DCT |
Najveća brzina | > 340 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 2,9 s |
Ubrzanje 0-200 km/h | <7,9 s |
Put kočenja 100-0 km/h | 31,4 m |
Put kočenja 200-0 km/h | 122,0 m |