Ferrari 12Cilindri – V12 motori i dalje žive u Maranellu

Novi Ferrari dvosjed je u poznatoj "berlinetta" izvedbi, a pogoni ga, neuobičajeno za današnje vrijeme, sprijeda središnje postavljeni atmosferski V12 snage 830 KS

Autonet.hr nedjelja, 5. svibnja 2024. u 06:00

Inspiriran naslijeđem 1950-ih i '60-ih godina prošlog stoljeća i modelima Ferrari Gran Turismo, u Maranellu je nastao novi model sa znakom propetog konjića – Ferrari 12Cilindri. Kao što mu i samo ime kaže, krasit će ga ono što je bio lajtmotiv Ferrarija još od 1947. godine, sprijeda središnje postavljeni atmosferski V12 motor, istoga tipa kakav je bio i njihov prvi motor u povijesti.

Ferrari 12Cilindri je, kažu, prirodna evolucija takvog pogonskog sklopa i forme dvosjeda, koja će postaviti nove standarde po pitanju performansi, udobnosti i dizajna. Sportska, a ujedno i elegantna linija spaja aktivne aerodinamičke elemente s velikom haubom, a završava straga, dvostrukim ispušnim cijevima, potpisom koji govori da se pod haubom krije upravo V12.

On će se vrtjeti brzinom do 9.500 okretaja u minuti, proizvodeći 830 KS. Kako bi se postigla ta snaga i visoki okretaji, određene su komponente motora izrađene od titanija, što smanjuje rotirajuću masu za 40%. Klipovi su načinjeni od aluminija, a radilica je ponovno osmišljena i balansirana, pa i ona donosi 3% uštede na masi. Radom motora prvi puta upravlja softver, određujući maksimalni okretni moment pri svakom stupnju prijenosa, omogućavajući tako gotovo pa linearno ubrzanje. Snagu prenosi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom.

S krovom ili bez

Ferrari 12Cilindri dolazit će u dvije karoserijske izvedbe, klasičnoj sa staklenim krovom te Spider, sa sklopivim čvrstom krovom, za koji kažu da je namijenjen "samo rijetkima". Obje dijele atraktivan i prepoznatljiv dizajn, niski aerodinamički otpor, pa i mogućnost vožnje brzinama većima od 300 km/h. Podvozje je razvijeno u zračnom tunelu kako bi pružalo maksimalan "downforce", kroz tri para zračnih vrtloga. Straga, umjesto spojlera dizajneri su ugradili dvostruka aktivna "zakrilca" u stražnjem dijelu karoserije, koja također služe za bolje upravljanje aerodinamikom.

U simetrično izvedenoj kabini gotovo jednak osjećaj i iskustvo nude se kako vozaču, tako i suvozaču. Za informacije su zaduženi 10,25-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir te dodatni 15,6-inčni instrumentni zaslon za vozača, a tu je i dodatni 8,8-inčni ekran postavljen pred suvozačem, kako bi se i on osjećao uključenim u vožnju. U varijanti Spider straga je u kabini smješten i vjetrobran, koji se može elektronički podešavati te omogućava ugodnu i tihu vožnju bez krova pri brzinama sve do 200 km/h.

Ferrari 12Cilindri – Tehničke specifikacije
Motor V12 – 65°
Zapremnina 6496 cm3
Najviša snaga 830 KS @ 9250 o/min
Okretni moment 678 Nm @ 7250 o/min
Najviši okretaji 9500 o/min
Dužina 4733 mm
Širina 2176 mm
Visina 1292 mm
Međuosovinski razmak 2700 mm
Trag sprijeda 1686 mm
Trag straga 1645 mm
Masa praznog vozila 1560 kg
Omjer mase i snage 1,88 kg/KS
Raspodjela mase 48,4% sprijeda / 51,6% straga
Kapacitet rezervoara 92 l
Prtljažnik 270 l
Kotači sprijeda 275/35 R21
Kotači straga 315/35 R21
Mjenjač 8-brzinski DCT
Najveća brzina > 340 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 2,9 s
Ubrzanje 0-200 km/h <7,9 s
Put kočenja 100-0 km/h 31,4 m
Put kočenja 200-0 km/h 122,0 m