Honda Prelude Type R: Hibridna zvijer s 300+ KS stiže bez ručnog mjenjača?
Nakon desetljeća izbivanja, Honda vraća legendarni Prelude, a glasine o Type R verziji sve su jače. Očekuje se hibridni pogon, preko 300 konjskih snaga i napredna tehnologija, ali bez klasičnog mjenjača

Poznato ime vraća se na scenu u modernom ruhu. Honda se priprema za tržišni debi novog Preludea, čiji se dolazak u Europu, Japan i Sjevernu Ameriku očekuje u jesen 2025. godine. Ovaj hibridni kupe pozicioniran je kao elegantnija i dinamičnija alternativa Civicu, izgrađen na unaprijeđenoj platformi i opremljen značajkama namijenjenim vozačkim entuzijastima. Iako Honda još nije službeno potvrdila sportske varijante, nedavne glasine, o kojima piše i Carscoops, sugeriraju da su Type S i Type R verzije već u pripremi.
Prema izvješću japanskog portala Goo-net, nešto sportskija Prelude Type S izvedba mogla bi se pojaviti u jesen 2026., otprilike godinu dana nakon osnovnog modela. Još agresivnija i za stazu spremna Type R varijanta navodno slijedi 2027. godine, donoseći značajna poboljšanja u dizajnu, šasiji i pogonskom sklopu.
Što možemo očekivati od sportskih izvedbi
Kao što se može vidjeti na špekulativnim renderima, perjanica Prelude ponude, Type R, isticala bi se vizualnim nadogradnjama poput širih blatobrana, jedinstvenih aluminijskih naplataka, proširenih pragova i redizajniranog prednjeg odbojnika s povećanim usisnicima zraka. Straga se očekuje istaknutiji difuzor i veliko stražnje krilo u GT stilu koje bi zaokružilo sportski izgled.
Unutrašnjost bi vjerojatno odražavala sportski fokus s parom školjkastih sjedala, brojnim crvenim detaljima i jedinstvenom grafikom digitalnih instrumenata, ekskluzivnom za Type R. Ipak, ono što je zanimljivije su špekulacije o pogonskom sklopu.
Novi pristup za Type R performanse
Ranija izvješća sugerirala su da bi Prelude Type R mogao naslijediti turbobenzinski 2.0-litreni četverocilindrični motor iz Civica Type R. Međutim, novije glasine upućuju na drugačiji i za mnoge vjerojatno manje zadovoljavajući smjer: snažniju verziju Hondinog samopunećeg hibridnog sustava s dva motora.
Unaprijeđeni e:HEV sustav mogao bi isporučiti više od 300 konjskih snaga zahvaljujući kombinaciji turbopunjenog motora s unutarnjim izgaranjem i elektromotora. Takva snaga stavila bi ga u rang s Civicom Type R, koji razvija do 325 KS, a koji se od 2026. više neće prodavati na europskom tržištu.
Bez ručnog mjenjača, ali uz simulirane promjene brzina
Jedna od značajnih promjena u karakteru bit će izostanak ručnog mjenjača. Hondin e:HEV sustav uopće nema tradicionalni mjenjač, iako će standardni Prelude imati "S+ Shift" način rada. Ovaj sustav koristi zvučne efekte, modulaciju okretnog momenta i polugice na upravljaču kako bi simulirao promjene stupnjeva prijenosa. U Type R izvedbi, ova simulacija mogla bi biti dodatno usavršena kako bi pružila još imerzivniji osjećaj vožnje.
Što se tiče poboljšanja upravljivosti, očekuje se da će vrhunski Prelude imati prerađenu šasiju sa spuštenim ovjesom, širim tragom kotača, dodatnim strukturnim ojačanjima i nadograđenim kočnicama, što su komponente usmjerene na postizanje oštrijeg odziva i boljeg osjećaja na cesti.
Čekajući potvrdu
Iako je ideja o Preludeu Type R za 2027. godinu vrlo primamljiva, i dalje se temelji isključivo na špekulacijama. Japanska publikacija Creative Trend razgovarala je s Hondinim zastupništvom koje navodno nije imalo nikakvih detalja o sportskijim varijantama Preludea, barem ne do 2026. godine.
S obzirom na to da službeno predstavljanje novog Preludea stiže ove jeseni, konkretnije informacije mogle bi biti iza ugla. Do tada, sve su oči uprte u Hondu da vidimo koliko daleko planira ići s oživljavanjem jednog od svojih najpoznatijih imena.