Ovako je završio krivotvoreni Ferrari 360, i ne samo on
Talijanska marka kontinuirano se bori protiv krivotvorina sa svojim znakom. No, uz odjeću, obuću, suvenire ili satove, prošle su godine otkrivena te uništena i tri automobila
U najnovijem izdanju službenog Ferrarijevog časopisa objavljena je priča o krivotvorinama, kojima razni proizvođači ili privatni "poduzetnici" pokušavaju zaraditi na slavi marke. Na tržištu se vrlo često nalaze proizvodi sa znakom propetog konjića, koji nemaju veze s talijanskom kompanijom, pa ih se kao takve plijeni i uništava, kako bi se sačuvalo pravo na intelektualno vlasništvo Ferrarija. Kompanija u tome sudjeluje i prati takve pokušaje, pa su iznijeli i neke bizarne statistike.
Samo u 2023. godini uništeno je bilo više od 400.000 krivotvorina s njihovim logotipom. Ta se ogromna količina pronađene robe sastoji od više od 60 tisuća ručnih satova, 100 tisuća odjevnih predmeta (primjerice, lažnih majica F1 momčadi), 30 tisuća parfema, 17 tisuća pari obuće, 91 tisuće naočala, 57 tisuća novčanika, 17 tisuća torbi… i naposlijetku – tri automobila.
Borba protiv lažnjaka
"Krivotvoritelji postaju sve sposobniji", objašnjava Carlo Daneo, glavni pravni savjetnik Ferrarija. "Postoje oni koji koriste pravu Ferrarijevu šasiju kako bi preko nje izradili karoseriju modela veće vrijednosti. Neka vozila su tako dobro izrađena da završe na aukciji i naš je zadatak prijaviti ih aukcijskim kućama kako bi ih povukli s tržišta. Naš cilj je uvijek isti: nije uvijek dovoljno ukloniti ih s tržišta, već želimo da se sve krivotvorine unište. Kako bismo postigli taj krajnji rezultat, pokušavamo doći do dogovora s drugom stranom gdje god je to moguće, kako ne bismo morali pribjegavati pokretanju pravnog spora."
Ipak, ponekad vlasnici lažnih Ferrarija nema namjeru uništiti ga, posebice ako su na njega već potrošili oveću svotu novca. "U tom slučaju na nama je da rigorozno primijenimo pravila i natjeramo kupca da shvati pravne posljedice s kojima se suočava", kaže Daneo. Kako je jedan od otkrivenih lažnih Ferrarija 360 završio – pogledajte na naslovnoj slici ovog teksta. To bi trebalo biti dovoljno upozorenje.
Daneo napominje i da sve navedeno ne vrijedi samo za potpuno krivotvorene automobile, već i za neovisno modificirana vozila: "Tko god to učini mora shvatiti da takav automobil nikada neće biti primljen na službenim događajima i da, ako su izmjene ugrozile tehničke aspekte automobila, možda neće biti pokrivene relevantnim jamstvom. U ekstremnim slučajevima prerade bi mogle i ugroziti njegovu homologaciju za korištenje na cesti."
Ferrari je zbog rastućeg trenda lažiranja marke pokrenuo i akciju. U njoj, svatko tko otkrije njihovu krivotvorinu na tržištu, to može prijaviti na ovom mjestu, a kompanija će ga za to i nagraditi.