Teslin katastrofalni pad prodaje na ključnim europskim tržištima
Tesla bilježi drastičan pad prodaje od 50,4% na europskim tržištima u siječnju 2025., djelomično zbog najave novog Modela Y, ali i Muskovih političkih kontroverzi
Proizvođač električnih vozila Tesla doživio je ozbiljan pad prodaje diljem važnih europskih tržišta, pokazuju najnoviji podaci za siječanj 2025. To je zaokret u odnosu na dosadašnju dominaciju tvrtke u sektoru električnih vozila i otvara pitanja o njezinom budućem tržišnom položaju u Europi.
Segment EV u Njemačkoj raste ali Tesla potonula
Na njemačkom tržištu, najvećem automobilskom tržištu Europe, Teslina prodaja doživjela je pad od čak 59,5% u siječnju u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, pri čemu je zabilježeno samo 1.277 novih registracija. Posebno je zanimljivo što se ovaj drastičan pad dogodio u trenutku kada je cjelokupno njemačko automobilsko tržište zabilježilo pad od samo 2,8%, dok je segment električnih vozila istovremeno porastao za 53,5%.
Negativan trend nije ograničen samo na Njemačku. Diljem Europe, Teslina prodaja bilježi značajne padove:
Francuska | pad od 63,4% |
Nizozemska | pad od 42,5% |
Norveška | pad od 40,2% |
Švedska | pad od 46% |
Španjolska | pad od 75,4% |
Ukupno gledano, Teslina prodaja na ovim ključnim europskim tržištima pala je za približno 50,4% u odnosu na siječanj 2024.
Nešto blaži pad u Velikoj Britaniji
S druge strane La Manchea stigli su i britanski prodajni podaci za siječanj. Teslin pad na tom tržištu bio je nešto blaži - samo 12 posto. No zanimljivo je da je ukupna prodaja električnih vozila u Velikoj Britaniji porasla za čak 35 posto u odnosu na siječanj prošle godine. Drugim riječima, kolač raste, ali Teslin komad postaje sve manji.
Štoviše, nijedan Teslin model nije se našao među deset najprodavanijih vozila u Britaniji prošlog mjeseca, što je prije bilo uobičajeno. Doduše, to se djelomično može pripisati činjenici da Tesla na većini tržišta nudi samo dva modela.
Koji su uzroci pada prodaje?
Nekoliko je faktora koji su pridonijeli ovom padu prodaje. Jedan od značajnijih je najava novog Modela Y, zbog čega su potencijalni kupci vjerojatno odlučili pričekati s kupnjom. Također, pojačana je konkurencija, kako od etabliranih automobilskih proizvođača, tako i od novih sudionika na tržištu električnih vozila.
Dodatno, sve je izraženije nezadovoljstvo zbog uplitanja Teslinog izvršnog direktora Elona Muska u europsku politiku, što je navodno dovelo do pada popularnosti brenda. Utjecaj ovih čimbenika jasno se očituje u stavovima potrošača. Primjerice, istraživanje koje je provela agencija Novus u Švedskoj pokazalo je da tek 11% Šveđana ima pozitivno mišljenje o Tesli.
Pad i u Kaliforniji
Pad prodaje je i na drugim tržištima. U Kaliforniji, Teslinom najvećem američkom tržištu, tvrtka je zabilježila pad isporuka od 11,6% tijekom 2024., što predstavlja prvi godišnji pad prodaje. Unatoč tome, Tesla i dalje drži većinski udio na kalifornijskom tržištu vozila s nultom emisijom (ZEV) s 52,5%, iako je to pad u odnosu na 60% iz 2023.