Toyota Land Cruiser 250: nova generacija stiže u Hrvatsku krajem ljeta

Novi Land Cruiser 250 krase karakteristike po kojima je model poznat: kvaliteta, izdržljivost i pouzdanost, uz obnovljeni motor, servo te blagi hibridni pogon u najavi za 2025. godinu

Autonet.hr četvrtak, 4. travnja 2024. u 06:00

Potpuno novi Toyota Land Cruiser 250 posljednja je generacija modela koji je u proteklih 70 godina stvorio gotovo pa kult korisnika. Obitelj Land Cruisera evoluirala je tijekom godina u tri paralelne serije: Station Wagon, Heavy Duty i Light Duty.

Povratak korijenima

Tijekom razvoja modela serije 250 za 2024. godinu, pak, donesena je svjesna odluka da se Land Cruiser vrati svojim korijenima i da u prvom planu bude njegova temeljna kvaliteta praktičnog i pristupačnog vozila. Odluku je detaljnije objasnio glavni inženjer Keita Moritsu: "Promijenili smo svoju percepciju i vjerujemo da bi ovaj model Land Cruisera trebao biti pozicioniran na tržištu kao praktično i pristupačno terensko vozilo. Odlučili smo da će ideja povratka korijenima odsad biti temeljni dio razvoja brenda Land Cruiser."

Rezultat toga je potpuno novi model koji nudi terenske performanse podržane novom platformom i okvirom GA-F, funkcionalnost, poboljšanu vidljivost za vozača; kao i jednostavnost popravka i održavanja.

Vanjština

Dizajn novog modela naglašava autentične performanse terenskog vozila koje predstavlja kombinaciju tradicije i suvremenosti. Karoserija je posebno oblikovana za sprječavanje oštećenja u zahtjevnim uvjetima, a dijelovi su osmišljeni tako da se mogu jednostavno zamijeniti.

Klasična silueta Land Cruisera podsjeća na karakteristične linije ranijih modela (očit su uzor Land Cruiseri serije 40 i 70) s naglašenom vodoravnom osi, dugim poklopcem motora, uspravnim vjetrobranskim staklom, kratkim prednjim prevjesom i prepoznatljivim trapezoidnim kotačima. Proporcije također slijede dizajnerska pravila prethodnih Land Cruisera. Ukupna je duljina vozila 4925 mm, širina 1980 mm i visina 1935 mm, a međuosovinski razmak iznosi 2850 mm.

Standardna ponuda prednje rasvjete uključuje tanka i duguljasta LED svjetla s tri odvojena elementa ili klasične dvostruke okrugle LED projektore s okomito postavljenim pokazivačima smjera i dnevnim svjetlima. Ovisno o modelu, novi Land Cruiser isporučuje se s aluminijskim naplatcima od 18 ili 20 inča s novim izgledom.

Unutrašnjost

Dizajn unutrašnjosti zaslužan je za siguran i funkcionalan izgled vozila prikladnog za terensku vožnju, s naglaskom na izdržljivost, kvalitetu i značajke koje pomažu smanjiti umor vozača. Izvori informacija, kao što su vozačev klaster instrumenata i multimedijski zaslon, postavljeni su visoko radi bolje vidljivosti, a široka konzola svojstvena za Land Cruiser jamči brzo i intuitivno upravljanje vozilom jer su sve kontrole pri ruci vozača.

Digitalna instrumentna ploča (veličine 9 ili 12,3 inča, a tu je i infotainment zaslon dijagonale 8 ili 12,3 inča. Paket uključuje navigaciju temeljenu na oblaku s najnovijim informacijama o stanju u prometu i pomoćnikom "Hey Toyota" za glasovno upravljanje. Prekidači u kabini, pak, ostaju fizički.

Novi Land Cruiser dostupan je u dvije izvedbe unutrašnjosti s pet i sedam sjedala. Sjedala u drugom redu podijeljena su u omjeru 60:40, a model sa sedam sjedala ima dodatni treći red s dva sjedala, koja se mogu ručno ili električno preklopiti.

Teretni prostor

Teretni prostor s ravnim podom u novom Land Cruiseru s pet sjedala duži je i širi od trenutačnog modela. Iza trećeg reda sjedala ima dovoljno prostora za dva kofera veličine 55 cm. Preklapanjem trećeg reda dobiva se dovoljno mjesta za tri kofera veličine 86 cm, jedan kofer veličine 81 cm i jedan od 69 cm. U modelu s pet sjedala ima nešto više prostora pa se umjesto kofera od 69 cm može smjestiti kofer veličine 75 cm.

Pogon

Novi Land Cruiser dolazi na zapadnoeuropsko tržište s 2,8-litrenim turbodizelskim motorom koji je obnovljen. Redni četverocilindarski DOHC motor s više ventila i izravnim ubrizgavanjem, zapremnine 2755 cc, proizvodi maksimalnih 204 KS i dolazi u kombinaciji s novim automatskim mjenjačem Direct Shift s osam stupnjeva prijenosa. Zahvaljujući maksimalnom okretnom momentu od 500 Nm kojeg stvara pri brzini motora od 1600 do 2800 o/min, Land Cruiser može vuči terete mase do 3500 kg.

Budući blagi hibrid

Toyota će 2025. godine u Europi predstaviti blagu hibridno električnu verziju Land Cruisera koja objedinjuje 2,8-litreni dizelski motor s električnim motorom-generatorom od 48 V, kompaktnu litij-ionsku bateriju od 48 V i sustav start-stop.

Platforma GA-F

Terenski karakter Land Cruisera vidljiv je u zadržavanju konstrukcije karoserije na okviru (body on frame), ali njegova sposobnost na većoj je razini od trenutačnog modela. Performanse se temelje na novoj platformi i okviru GA-F koji se također nalaze u novom Land Cruiseru 300.

To strukturi vozila daje veću čvrstoću i krutost. Novi model ima 84 dodatne zavarene točke s kratkim razmakom oko bočnih vrata i donjih rubova karoserije i po prvi se put upotrebljava konstrukcijsko ljepilo (ukupno 11,9 m) kako bi se povećala krutost na mjestima gdje se dodiruju dijelovi lima. Na bočne šine i poprečni nosač stavljeni su zavareni dijelovi umjesto pojačanja, čime je zadržana željena krutost i smanjena masa vozila. Debeli čelični lim i materijali visoke vlačne snage upotrebljavaju se na strateškim mjestima po cijelom okviru kako bi se osigurala čvrstoća.

Novi Land Cruiser prvi je model iz te skupine vozila opremljen sustavom električnog servoupravljača (EPS). Uvodi se i novi sustav kočenja s elektroničkim upravljanjem.

Ovjes

Prednji ovjes ima novi neovisni sustav dvostrukih poprečnih ramena s produženim hodom kojim se poboljšavaju prianjanje uz cestu i terenske sposobnosti vozila. Kruta osovina s četiri karike na stražnjoj strani vozila također je promijenjena kako bi se postigla neometana i linearna izvedba, smanjila masa i povećala pouzdanost.

Novi Land Cruiser prvi je Toyotin model za koji se upotrebljava mehanizam za odvajanje stabilizatora (SDM) kako bi se poboljšale terenske performanse vozila i osigurala udobnija vožnja po standardnim cestama.

Sigurnost

Robusna konstrukcija novog Land Cruisera 250 osigurava odličnu zaštitu putnika u slučaju sudara.Sigurnosni paket uključuje najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense, proširenje sustava zaštite prije sudara koji sada nudi podršku za izbjegavanje sudara u raskrižju, funkciju ograničavanja ubrzanja koja reagira na nagla ubrzanja pri vožnji malom brzinom i funkciju zakretanja upravljača u nuždi. Nove značajke također uključuju sustav za zaustavljanje u nuždi.

Novi Toyota Land Cruiser u Hrvatskoj očekujemo krajem ljeta 2024. godine, a online rezervacije su već započele na stranici toyota.hr.