Za američke vlasnike Tesli troškovi osiguranja vozila rastu pod pritiskom tržišta i vandalizma
Osiguranje Teslinih vozila u SAD-u zbog rastućeg vala vandalizma drastično poskupljuje, a nastavi li se ovaj trend, neki osiguravatelji bi mogli potpuno odbiti pokrivati Tesle, slično kao što se dogodilo s Kijom i Hyundaijem nakon krađa 2023. godine iniciranih TikTokovim postovima...

Najnoviji podaci pokazuju da vlasnici Teslinog osnovnog modela, Modela 3, plaćaju prosječno 3.495 dolara godišnje za puno pokriće osiguranja. To je čak 800 dolara više od nacionalnog prosjeka od 2.678 dolara za, na primjer, Toyotu Camry, prema analizi Bankratea. Situacija postaje još izraženija kod premium Teslinih modela, gdje Model X i S Plaid zahtijevaju osjetno veće iznose.
Struja košta više od benzina
Insurify, platforma za usporedbu osiguranja, potvrđuje da Teslini automobili nose najveći trošak osiguranja unutar segmenta električnih vozila. Osiguranje za Model 3 poskupjelo je 30% tijekom protekle godine, što je 25% više u usporedbi s konkurentskim luksuznim vozilima poput Mercedes-Benza A-klase. Za nedavno predstavljeni Cybertruck, prosječna godišnja premija iznosi 3.813 dolara. Ova razlika u troškovima osiguranja nije ograničena samo na Teslu. Električna vozila općenito koštaju 23% više za osigurati nego njihovi benzinski parnjaci, s prosječnim godišnjim troškom potpunog pokrića od 3.430 dolara.
Vandalizam kao rizik
U posljednje vrijeme incidenti vandalizma usmjereni na Teslina vozila izazvaju sve veću zabrinutost vlasnika oko mogućeg još većeg povećanja premija osiguranja. Stručnjaci napominju da štete od vandalizma spadaju pod kasko pokriće, i iako takve štete obično manje utječu na cijene nego one od sudara, kontinuirano ciljanje određenog brenda značajno utječe na izračun premija. "Ako vandalizam usmjeren na Teslina vozila nastavi rasti, mogli bismo vidjeti porast cijena za sveobuhvatno pokriće u bliskoj budućnosti," objašnjava portal Insurify.
Bi li osiguravatelji mogli odbiti Tesle?
Shannon Martin, analitičarka osiguranja iz Bankratea, u izjavi Newsweeku, povlači paralele s trendom krađa iz 2023. koji je bio potaknut društvenim mrežama i pogodio određene modele Kije i Hyundaija: "Ako se ovakvi gubici nastave, osiguravatelji bi mogli u potpunosti odbiti ponuditi pokriće za Teslina vozila." Taj raniji incident rezultirao je time da su veliki osiguravatelji poput State Farma i Progressivea ograničili opcije pokrića ili odbili izdavanje novih polica za pogođene modele vozila u regijama s visokom stopom krađa.
Teslino vlastito osiguranje pod pritiskom
Korisnici Teslinog vlastitog osiguranja (Tesla Insurance) mogli bi doživjeti veća povećanja premija u usporedbi s onima koji su osigurani kod drugih osiguravatelja, prvenstveno zbog koncentriranog profila rizika. Nekoliko faktora pridonosi mogućnosti daljnjeg rasta premija: sve veći troškovi popravaka Teslinih komponenti, najavljene carine koje bi mogle povećati ukupne troškove vozila te ubrzani rast stope premija osiguranja za električna vozila, koje su porasle 28% u 2024. – dvostruko brže nego kod tradicionalnih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Kupci se okreću drugim brendovima
Tržišni pokazatelji upućuju na potencijalni pomak u preferencijama potrošača. Podaci s platforme Cars.com pokazuju da su pretrage za ne-Teslinim električnim vozilima porasle 28% na godišnjoj razini, dok su pretrage za rabljenim Teslama pale 16% u odnosu na prethodni mjesec, unatoč smanjenju cijene od 6,6%.
Rabljene Tesle gube vrijednost brže
Stopa deprecijacije rabljenih Teslinih vozila ubrzala se na 7,8% tijekom protekle godine, što je gotovo trostruko više od prosječne stope deprecijacije za rabljena vozila (2,7%), ukazujući na pritisak prema dolje na preprodajnu vrijednost brenda. Tržišni analitičari smatraju da bi ovi trendovi mogli prisiliti Teslu na dodatne prilagodbe cijena, nakon što je već snizila cijene za Cybertruck i Model 3 kao odgovor na pad prodaje od 6% u odnosu na 2023. godinu.