Dok se Tesla kladi na AI, GM bira oprez: Pametne tvornice umjesto pametnih auta
Dok se Tesla okreće umjetnoj inteligenciji i robotici, General Motors se suočava s kritikama zbog opreznog pristupa. Analitičari tvrde da im trebaju hrabre promjene, a ne samo optimizacija tvornica

U eri elektrifikacije, tradicionalni automobilski divovi poput General Motorsa suočavaju se s teškim pitanjima o profitabilnosti, inovacijama i dugoročnoj strategiji. Prema pisanju portala Carscoops, dok vodstvo GM-a najavljuje zaokret prema automatizaciji, dio investitora ostaje skeptičan može li tvrtka napredovati u eri električnih vozila, pogotovo kada se i pionir segmenta, Tesla, i dalje bori s profitnim maržama.
Iako je GM nedavno nadmašio kvartalna očekivanja Wall Streeta, detaljniji pogled na brojke otkriva složeniju sliku. Dobit u drugom tromjesečju naglo je pala na godišnjoj razini, s 2,9 milijardi na 1,9 milijardi dolara. Dodatni pritisak stvorio je i trošak od 1,1 milijardu dolara povezan s carinama iz ere predsjednika Trumpa, što je dodatno opteretilo bilancu tvrtke.
Ako Tesla ne može, kako će GM?
U svjetlu ovih izazova, analitičar Morgan Stanleyja, Adam Jonas, upitao je direktoricu GM-a Mary Barru kako tvrtka očekuje profitabilnu proizvodnju i prodaju električnih vozila bez masovnih ulaganja u umjetnu inteligenciju i autonomiju po uzoru na Teslu.
"Čini se da i Elon napušta automobilsku industriju, jasno povlačeći kapital iz poslovanja i udvostručujući ulaganja u AI, autonomiju i robotaksije. Kako onda GM očekuje da će biti profitabilan s električnim vozilima kada igrači poput Tesle to očito ne mogu“, rekao je Jonas.
Automatizacija, ali ne na Teslin način
Prema riječima Barre, GM "razmatra" partnerstva u području automatizacije. Međutim, naglasila je da je fokus prvenstveno na poboljšanju učinkovitosti u tvornicama automobila, što znači da GM nema velikog interesa postati tehnološka tvrtka poput Tesle. Drugim riječima, GM je zainteresiran za pametnije tvornice, a ne nužno za pametnije automobile.
"Sve u svemu, usredotočeni smo na ono što će potaknuti optimizaciju proizvodnje", odgovorila je izvršna direktorica GM-a.
Strategija GM-a našla se i na udaru analitičara iz tvrtke Piper Sandler, koji ne očekuju da će se proizvođač automobila izvući iz svoje relativno skromne tržišne valuacije.
"Prema našem mišljenju, ako GM i drugi tradicionalni proizvođači automobila žele izaći iz višegodišnje stagnacije, ne trebaju im pametne taktike, već hrabre strateške promjene", naveli su Piper Sandlera.
Za razliku od GM-a, Piper Sandler smatra opravdanom visoku valuaciju Tesle, koja se uvelike temelji na agresivnom prodiranju u svijet umjetne inteligencije i robotike. Više se ne radi samo o automobilima, već o potencijalu za stvaranje potpuno novog poslovnog modela. Za sada se čini da General Motors bira znatno oprezniji i konzervativniji put.