Audi mijenja brend svojih EV za kinesko tržište, nestaje logo s četiri prstena
Audi mijenja svoj identitet brenda na kineskom tržištu. Na Šangajskom sajmu automobila tvrtka je predstavila svoj novi koncept koji uključuje natpis "AUDI" velikim slovima na rešetki, prtljažniku i središnjim kapicama kotača njihovog najnovijeg konceptnog EV automobila...
Pomalo je ironično razmišljati o tome kako današnji automobilski logotipi polako gube svoju povijesnu važnost. U doba kada su prvi proizvođači automobila ponosno stavljali svoje grbove i oznake na vozila, koje smo lako prepoznavali i koji su predstavljali pravu malu umjetnost te nosili duboku simboliku. Danas, međutim, svjedočimo trendu gdje se čini da bi proizvođači jednako lako mogli staviti samo veliko slovo ili naziv marke na vozilo, kao da kupujemo tenisice ili majicu, a ne stroj sa stoljećem tradicije iza sebe. I to se upravo događa u Kini, i prvi je na redu Audi.
AUDI E, odmak od tradicije
Promjena koju je Audi predstavio na Šangajskom sajmu dolazi u partnerstvom s kineskim proizvođačem automobila SAIC. Prvi koncept, nazvan AUDI E, predstavlja odmak od tradicije, s naglaskom na tehnološki naprednom električnom vozilu s minimalističkom, luksuznom unutrašnjošću koja posebno privlači mlađe kineske kupce automobila.
Novi brend, jednostavno nazvan "AUDI" (velikim slovima), koristit će se za liniju električnih vozila posebno dizajniranih za kinesko tržište.
Globalnim markama ne ide baš na kineskom tržištu
Odluka o stvaranju novog identiteta brenda dolazi u trenutku kad globalnim markama ne ide baš na kineskom tržištu. Već smo pisali o snažnom porastu prodaje kineskih proizvođača automobila, podržanih rastućom srednjom kupovnom klasom potrošača, što nikako ne odgovara međunarodnim markama. Podaci pokazuju da je, na primjer, Mitsubishi prošle godine prestao s proizvodnjom u Kini, Hyundai i Ford su smanjili poslovanje, General Motors je zabilježio pad prodaje od gotovo 20%, što je dovelo do otpisa od 5 milijardi dolara, dok je Volkswagen grupa, koja uključuje Audi, doživjela pad prodaje vozila od 10%.
Novo brendiranje u skladu s trendovima
Novo brendiranje također je u skladu s trendovima u industriji, gdje vodeće marke poput BYD-a, Tesle, Changana i Aiona također koriste svoje nazive kao jednostavne logotipe.