Cybertruck ulazi u luksuzni segment - ukinut osnovni model, a najskuplja verzija je 120.000 dolara

Teslin drastičan zaokret u cijeni i pozicioniranju Cybertrucka odražava složenu situaciju u kojoj se nalazi. Kompanija propitkuje poslovnu strategiju uvjetovanu lošim rezultatima na tržištu a Musk snagu brenda i lojalnost fanova-kupaca.

Autonet.hr ponedjeljak, 12. kolovoza 2024. u 05:35
📷 Izvor: Tesla
Izvor: Tesla

Tesla radikalno mijenja cijene Cybertrucka i repozicionira ga u premium kategoriju. Osnovni model s pogonom na stražnje kotače, prethodno dostupan po cijeni od 60.990 dolara, više se ne nudi. Model s pogonom na sve kotače doživio je povećanje cijene od 20.000 dolara, pa sad košta 99.990 dolara. Vrhunski model "Cyberbeast" s tri motora također je poskupio za 20.000 dolara te sada košta 119.990 dolara.

Repozicioniranje

Ovaj nagli skok cijena čvrsto pozicionira Cybertruck u luksuzni segment, što predstavlja oštro odstupanje od njegovog izvornog masovnog tržišnog potencijala.

Kompanija opravdava poskupljenja ubrzavanjem proizvodnih rokova. Isporuke AWD Cybertrucka očekuju se u rujnu, dok bi visoko učinkoviti model s tri motora trebao stići od listopada do prosinca. Ovi datumi su značajno raniji nego prethodne procjene o isporuci u 2025. godini

Brojni problemi 

Put Cybertrucka do početka proizvodnje obilježili su brojni problemi. Dva opoziva u 2024. godini, zbog problema s papučicama gasa i brisačima, ukazali su na probleme s kontrolom kvalitete. Ujedno, to je vrijeme pada prodaje i profita, vladinih istraga, tužbi i masovnih otpuštanja. Kao rezultat, financijsko zdravlje Tesle značajno se pogoršalo. Profit u prvom tromjesečju pao je za 55 posto u usporedbi s istim razdobljem 2023. godine, a cijena dionica se strmoglavila za 65 posto od najvišeg nivoa. Kao brzi odgovor, ali ne i trajnu soluciju, Tesla je otpustila 10.000 zaposlenika. Iznenada, Elon Musk je odlučio odustati od najjeftinijeg modela, ali proizvoditi robotaksije kako bi umirio sve nezadovoljniji Wall Street.

📷 Izvor: Tesla
Izvor: Tesla

Iako vanjski dizajn Cybertrucka ostaje prepoznatljiv, vozilo je doživjelo značajne promjene ispod haube. Model Cyberbeast s tri motora sada ima poboljšane performanse, ali dolazi uz visoku cijenu. Teslin strateški zaokret prema proizvodima s višom maržom odražava širi trend u industriji, ali također povećava konkurentske pritiske drugih proizvođača električnih vozila.

Veće marže, veći rizik

Prelaskom u viši cjenovni razred, Tesla potencijalno žrtvuje obujam prodaje za veće marže - klasična dilema u automobilskoj industriji. Ovaj potez mogao bi se tumačiti kao prešutno priznanje da je masovna proizvodnja Cybertrucka po izvorno obećanoj cijeni bila neizvediva.

Međutim, ova strategija nosi značajne rizike. Mogla bi otuđiti Tesline ključne obožavatelje koji su bili privučeni obećanjem tvrtke o električnim vozilima dostupnima široj publici. Štoviše, stavlja Cybertruck u izravnu konkurenciju s etabliranim proizvođačima luksuznih kamioneta koji imaju desetljeća iskustva u ovom segmentu.

Održati prestiž brenda

Ubrzani rokovi isporuke pozitivan su znak koji ukazuje na poboljšanja Teslinih proizvodnih kapaciteta. Ipak, nedavni problemi s kontrolom kvalitete otvaraju pitanje dolazi li ovo ubrzanje nauštrb pouzdanosti. Uspjeh ove strategije ovisit će o tome hoće li tržište percipirati Cybertruck kao proizvod koji nudi dovoljnu vrijednost po novoj cijeni te može li Tesla održati prestiž svog brenda.