Fiat taman pred poticaje u prodaju pustio 600e - Punto novog doba
Nema previše biranja. Tu je baterija neto kapaciteta 51 kWh i elektromotor od 115 kW /156 KS. Solidno opremljen početni model nudi se za 36.490 eura, te 'napucani' La Prima za 40.990 eura
Talijani su majstori dizajna i oduvijek igraju na kartu emocija. Tako je i s najnovijim modelom 600e, a koji je upravo pušten u prodaju. Nešto kasnije, početkom ljeta očekuje se i model s hibridnim pogonskim sklopom, koji će svakako biti traženije izdanja, no bedasto bi bilo pokušati 'preskočiti' ovogodišnje poticaje. Sukladno tome u Fiatu su se malo požurili i danas nam pokazali model 600e, a koji je sada i službeno u prodaji. Model 600 seže daleko u povijest, a svojevremeno je bio i začetnik kompaktnog segmenta ovog talijanskog proizvođača.
No, pustimo mi povijest i okrenimo se budućnosti. Odnosno sadašnjosti. Dakle, model 600e, gledamo li dimenzije, nalazi se između svojevremeno iznimno popularnog Punta i modela 500X. Dugačak je 417,1 centimetar, uz 152,3 cm visine te 178,1 cm širine, a nastao je na platformi međuosovinskog razmaka od 256,2 cm. U Fiatu su uvjereni kako su ovo idealne dimenzije za 'zahvaćanje širokog kruga kupaca'. Nema druge, nego pričekati reakcije publike.
Jedan pogonski sklop i baterija
Jednostavnost ponude ono je što danas u autoindustriji donosi profit. Tako kad govorimo o modelu 600e, odmah znamo kako je riječ o modelu koji pokreće elektromotor od 115 kW / 156 KS i 260 Nm maksimalnog okretnog momenta. Model je to već poznat iz nekih drugih modela Stellantis grupacije poput Peugeota ili pak Opela. Treba mu 9 sekundi da postigne brzinu od 100 km/h, a maksimum je na 150 km/h. Trebao bi imati doseg od 400 km, odnosno čak 600 u gradu. Dosta optimistično, no jedva čekamo i sami se uvjeriti u ove tvrdnje.
Predviđene su dvije razine opreme - Red i La Prima. Već početni model donosi neke od sigurnosnih pomagala, a što je nadopunjeno kod top verzije. Kod modela Red birati se može između osnovne crvene te dvije dodatne pastelne boje - bijele i crne. Kod La Prima verzija bez doplate dolazi narančasta boja, a metalik izdanja plave, sive i plavo/zelene se nadoplaćuju.
Boja slonovače
Red izvedba donosi boje karoserije na brojnim elementima eksterijera, dok La Prima ima kromirane dodatke. Osnovni model dolazi na 16-colnim čeličnim naplatcima, a bogatiji na 18-colnim alu naplatcima. Već početni model ima Full LED svjetla, stražnje parkirne senzore, tempomat, automatski klima-uređaj, kao i 7-inčni TFT zaslon instrumentne ploče odnosno 10,25-inčni zaslon multimedije.
La Prima donosi unutrašnjost u boji slonovače, multimedija ima i navigaciju, masažu vozačevog sjedala koje je podesivo u 6 smjerova, dok su grijana oba prednja sjedala. Tu je i adaptivna vožnja razine 2, više elektronskih pomagala za sigurniju vožnju, kao i stražnja kamera, te zatamnjena stakla i po prvi puta na Fiatu - vrata prtljažnika s električnim upravljanjem i funkcijom 'hands free'.
Solidan prtljažnik od 360 litara
Po uzoru na prvi model 600, sada 600e dolazi s dvokrakim, a ne trokrakim kolom upravljača. Središnji tunel pak pruža zavidni obujam, a koji se može zahvaliti izostanku klasičnog mjenjača. Tu su i prekidači P, R, N i D/B za odabir načina vožnje. Fiat 600e dolazi uz dosta solidan prtljažnik obujma 360 litara, a što je preklapanjem naslona stražnje klupe proširivo na 1231 l.
U Fiatu smatraju kako su najbliži konkurenti modelu 600e, MG4, Renault Zoe, Hyundai Kona te model kojeg još nema na našem tržištu - Smart #1. Osnovni Red model može se nabaviti za 36.490 eura, dok je za top verziju s bogatom razinom opreme potrebno izdvojiti 40.990 eura. Naravno, ako vam se posreći te cijene mogu biti umanjene za 9000 eura koliko će iznositi poticaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Početkom ljeta stiže i hibridna verzija. Riječ je o 1,2 Mild Hybrid modelu koji na raspolaganju ima 74 kW / 100 KS benzinskog motora te 21 kW / 29 KS elektromotora. Na početku će biti raspoloživa samo verzija opremljena automatskim E-DCT mjenjačem. Ovaj model ima deklariranu potrošnju od 5,1 litre na 100 km.