Samo šest minuta za doseg od 400 km: BYD-ov Super E-Platform punjač od 1.000 kW

Kineski proizvođač BYD predstavio je novu platformu za električna vozila koja omogućuje brzine punjenja od čak 1.000 kW – dvostruko više od Teslinih najnovijih superpunjača. Tehnologija obećava doseg od 400 km za samo nekoliko minuta punjenja, čime bi električni automobili dostigli praktičnost konvencionalnih vozila...

Autonet.hr utorak, 18. ožujka 2025. u 06:33

Kineski proizvođač BYD predstavio je danas novu platformu za električna vozila pod nazivom "super e-platform" koja donosi brzine punjenja do 1.000 kilovata (kW). Vijest je objavljena u sklopu streamanog događanja iz sjedišta tvrtke u Shenzhenu, gdje je osnivač BYD-a Wang Chuanfu uz predstavljanje platforme najavio i gradnju razgranate mreže ultrabrze infrastrukture za punjenje na kineskom tržištu.

Ukida se anksioznost zbog dometa

Prema Wangovim riječima, vozila koja koriste super e-platformu mogu postići domet od 400 kilometara uz samo pet minuta punjenja. To nadmašuje trenutne industrijske standarde, uključujući Tesline najnovije superpunjače koji nude maksimalnu brzinu punjenja od 500 kW. Mogućnost punjenja električnog vozila u vremenskom okviru usporedivom s punjenjem konvencionalnog automobila gorivom rješava ključnu brigu potencijalnih kupaca električnih vozila: anksioznost zbog dometa i dugotrajno punjenje.

Novi kompatibilni sedani

Infrastruktura za brzo punjenje smatra se ključnim faktorom za širenje usvajanja električnih vozila. Smanjivanjem trajanja punjenja na svega nekoliko minuta, tehnologije poput BYD-ove super e-platforme mogle bi učiniti električna vozila praktičnijima za širu publiku. Tvrtka planira predstaviti dva nova modela - sedan Han L i SUV Tang L - oba dizajnirana za korištenje mogućnosti nove platforme. Ova vozila bit će dostupna po cijeni od 270.000 juana (oko 39 tisuća eura), što ih svrstava u premium segment tržišta.

Preuzimanje kontrole nad infrastrukturom punjenja

BYD je najavio planove za postavljanje više od 4.000 ultra-brzih punionica diljem Kine. Iako konkretni rokovi i iznosi ulaganja nisu objavljeni, to ukazuje na namjeru tvrtke da stvori ekosustav koji podržava njezinu tehnologiju. Dosad su se vlasnici BYD vozila za punjenje oslanjali na operatere trećih strana ili mreže drugih proizvođača automobila. BYD preuzima kontrolu infrastrukture za punjenje da bi osigurao kompatibilnost i pouzdanost za svoje modele.

Utrka za dominaciju u brzini punjenja

BYD svoju platformu predstavlja upravo kad tržište električnih vozila ulazi u novu fazu natjecanja za dominaciju u brzini punjenja. Kompanija sada predvodi utrku za najbrže punjenje i dodatno učvršćuje poziciju Kine kao tehnološkog epicentra električne mobilnosti. Kinesko tržište, koje prednjači u proizvodnji i korištenju električnih vozila, je idealno okruženje za implementaciju nove tehnologije, ne samo punjenja već i drugih inovacija električnih vozila.