Felipe Massa na sudu želi dokazati da je oštećen za naslov prvaka Formule 1 2008. godine
Brazilski je vozač bez titule ostao za samo jedan bod, a sada pokreće tužbu jer misli da mu je ona ipak trebala pripasti. U središtu tužbe protiv FIA-e je poznata afera "crashgate" iz Singapura
U povijesti Formule 1 nikada se nije dogodilo ono što je tim Renaulta izrežirao na Velikoj nagradi Singapura 2008. godine. Na uskoj uličnoj stazi dogovorili su sa svojim drugim vozačem, Nelsonom Piquetom mlađim, da namjerno, doduše kontrolirano, izleti sa staze i završi u zidu, jer su znali da će takav incident njihovom prvom vozaču, Fernandu Alonsu, osigurati pobjedu. Bilo je ključno samo da se "nezgoda" dogodi u pravom trenutku kako bi Alonso iskoristio "besplatan" ulazak u boks za vrijeme dok je na stazi sigurnosni automobil.
Crashgate na sudu
Afera danas poznata kao "crashgate" koštala je mnoge – iz Renualta su morali otići prvi ljudi momčadi, Flavio Briatore i Pat Symonds, a Felipe Massa, tada u lovu na naslov prvaka, nakon zadnje je utrke sezone ostao "kratak" za jedan bod, pa je svoju prvu titulu tada bio osvojio Lewis Hamilton. Danas, gotovo 16 godina nakon svega, Massa je pokrenuo tužbu pred Visokim sudom u Londonu.
Brazilski vozač tvrdi da mu je manipulacija Renaulta uskratila ključne bodove za naslov prvaka, a citira i nekadašnjeg šefa Formule 1 Berniea Ecclestonea, koji je naknadno priznao da je vodstvo pokušavalo spriječiti da skandal eksalira, pa je zadržalo status quo, umjesto da naslov dodijeli Brazilcu.
Massina tužba usmjerena je protiv FIA-e, FOM-a i samog Ecclestonea. Tvrdi se da su oni prekršili pravila i nisu odmah istražili Piquetovu "nezgodu". Od suda se traži naknada štete koju je pretrpio ne postavši svjetskim prvakom te godine, budući da dosadašnji pokušaji nagodbe nisu bili uspješni. Njegov zahtjev navodno je primarno financijske prirode i iznosi između 60 i 150 milijuna funti.
Od suda se eksplicitno ne traži da poništi rezultate Svjetskog prvenstva F1 iz 2008. godine, ali se zahtijeva odluka koja bi potvrdila da je FIA prekršila svoja pravila, što je posljedično dovelo do toga da Massa, tada u Ferrariju, ne postane svjetskim prvakom.