Nesvakidašnja nezgoda u F1: Sigurnosni automobil izletio sa staze

Tijekom priprema za Veliku nagradu Italije na stazi u Monzi, u poznatom zavoju Parabolica vozač sigurnosnog automobila je izgubio kontrolu i završio u zaštitnoj barijeri

Autonet.hr petak, 30. kolovoza 2024. u 01:25
📷 X / thomas_racing16
X / thomas_racing16

Narednog se vikenda održava utrka Formule 1 za Veliku nagradu Italije na kultnoj stazi u Monzi, nadomak Milana. Tijekom priprema za trkaći vikend dogodila se neuobičajena nezgoda na stazi, koja nije uključivala bolide već onoga tko bi morao paziti da s njima bude sve u redu – sigurnosni automobil.

Za ovu utrku kao sigurnosni će automobil poslužiti Aston Martin Vantage, koji se posljednjih sezona u toj ulozi izmjenjuje s Mercedesovim modelom AMG GT. Četvrtkom se na trkaćim stazama u kalendaru F1 obično održavaju brzinski testovi, u kojima sudjeluju upravo pomoćna vozila, FIA-in sigurnosni i medicinski automobil, kako bi se provjerili svi elektronički i sigurnosni sustavi na i oko staze. Jedan takav test očito je ovog puta otišao predaleko, pa je vozač za ovu priliku zelenog Safety Cara Bernd Maylander njime izletio sa staze.

Dogodilo se to na posljednjem dugom desnom zavoju Autodroma Nazionale Monza, poznatome kao Parabolica, kad je vozač očito "izgubio" stražnji kraj automobila. Vantage je bočno otklizao iz zavoja, preletio preko šljunčane izletne zone i završio u sigurnosnoj techpro barijeri i naslaganim gumama. Prema dostupnim fotografijama s mjesta događaja, vozilo je ozbiljnije oštećeno.

Unatoč udarcu, koji nije izgledao nimalo bezazleno, Maylander i njegov suvozač prošli su neozlijeđeni. Na stazi postoji i pričuvni sigurnosni automobil tako da ova nezgoda neće utjecati na održavanje utrka tijekom vikenda, poručili su iz FIA-e, uz napomenu da će Aston Martin istražiti točne uzroke nezgode.

Aston Martin Vantage je za sigurnosni automobil u F1 opremljen ručno izrađenim motorom (4.0 twin turbo V8), najmoćnijim dostupnim u tom modelu, 15% veće snage od klasičnog motora tog tipa, pa ima 665 KS, kao i s 30% većim okretnim momentom (800 Nm).