Ovo su razlozi zbog kojih hrvatski vozači najčešće zovu HAK-ovu pomoć na cesti

HAK-ova Služba za pomoć na cesti objavila je ljestvicu kvarova automobila koji su najčešći razlozi za njihove intervencije. Probušena guma je, možda iznenađujuće, vrlo nisko, dok su akumulatori vodeći

Autonet.hr utorak, 21. siječnja 2025. u 17:28
📷 HAK
HAK

Iz Hrvatskog autokluba su objavili zanimljiv pregled – top listu kvarova na automobilima zbog kojih njihova Služba za pomoć na cesti najčešće izlazio na intervencije. Iza njih su deseci tisuća intervencija, a tehnički savjetnik Marin Morava za HAK Reviju je izdvojio kvarove o probleme na cesti koji se pojavljuju najčešće. Možda biste pomislili da su prozaične svari poput probušene gume među vodećima, no ispostavilo se da nije tako – u nastavku provjerite koji su daleko češći problemi vozača na domaćim cestama.

1. Neispravan akumulator – Problemi s akumulatorom čine čak oko 70% posla HAK-ovih ljudi na intervencijama, bilo da je riječ o tome da su nekome ostala upaljena svjetla ili drugo trošilo ili da je baterija dotrajala zbog starosti ili neke druge neispravnosti. Rješenje je obično startanje pomoću kabela ili zamjena akumulatora.

2. Neuspješno pokretanje pogonskog motora – Razloga, osim akumulatora, može biti mnogo: neispravni grijači motora, loše svjećice, istrošene brizgaljke, slaba kompresija motora, začepljeni filtar ispušnih plinova, blokirani ventil povrata ispušnih plinova, zatajenje benzinske pumpe goriva u spremniku, zaglavljena zaklopka usisa zraka, nizak broj okretaja elektropokretača prilikom startanja motora, zaglavljivanje dijelova u remenskom prijenosu, rastegnut razvodni lanac motora… Mehaničari najčešće uoče problem dijagnostičkim uređajima ili vizualnom inspekcijom i pokušaju premostiti problem kako bi pokrenuli pogonski motor i kako bi vlasnik mogao bezbrižno završiti putovanje ili doći do servisa.

3. Uključena poruka ili ikonica neispravnosti koje simboliziraju neispravnost na nekom od sustava u vozilu, uslijed manjeg ili većeg problema. Tada je dovoljno da mehaničar izađe na teren, pokrene dijagnostiku i obriše nastalu grešku. Vozač će znati da se s vozilom ništa štetno neće dogoditi i, ako je moguće voziti, bit će upozoren treba li ići u servis.

4. Neispravan rashladni sistem vozila. On se može zalediti zimi jer u sistemu nema antifriza ili se sistem pregrijao jer se nije uključio ventilator ili pak količina rashladne tekućine nije dostatna. Propuštanje sistema, signaliziranje pregrijavanja motora, propuštanje grijača kabine neki su od dodatnih kvarova iz ove kategorije.

5. Alternator i pogonski remen i ostali dijelovi često znaju otkazati. Nažalost, često ova neispravnost na terenu nije rješiva i stvara potrebu za prijevozom vozila u radionicu.

6. Zupčasti remen ili lanac – pumpa vode kod današnjih vozila često procuri prije intervala zamijene zupčastog remena, a i u tom je slučaju jedini spas prijevoz do servisa.

7. AdBlue tekućina i sustav za obradu ispušnih plinova čest je problem kod modernih dizelaša i nastale neispravnosti na ovom sustavu rezultiraju najavljenim sprečavanjem pokretanja vozila. Nekad može pomoći da se sustav resetira s dijagnostikom, ali često na terenu nema pomoći i potrebno je vozilo također prevesti u radionicu.

8. Sustav ubrizgavanja – otkazivanje brizgaljke, propuštanje visokotlačnog sustava, neispravnost visokotlačne pumpe i slično često rezultira potrebom prijevoza do servisa.

📷 HAK
HAK

9. Kvačilo i propadanje papučice kvačila može ovisiti o načinu korištenja spojke, od same starosti sustava, istrošenosti,  propuštanja hidraulike za kvačilo… Najčešće jednostavan pristup ovim dijelovima na terenu nije moguć bez radioničkog popravka.

10. Mjenjač automatski ili ručni nakon određene kilometraže može, kao i ostali dijelovi u transmisiji, otkazati i ovaj tip problema najčešće rezultira prijevozom do servisa.

11. Probušena guma jedna je od standardnih neželjenih situacija. Mehaničari na terenu najčešće postavljaju rezervni kotač, dok kod manjih stranih tijela u gumi izvode brzi popravak.

12. Kočnice u većini slučajeva nisu problem. Moguće je tek da električne i mehaničke ručne kočnice ne otpuste, pa mehaničari znaju intervenirati kako bi otpustiti kočnicu. Većina ostalih problema, od propuštanja hidraulike, pregrijavanja kočnica i slično zahtijeva prijevoz do servisa.

13. Otvaranje vozila. Bilo da je ključ zaboravljen u vozilu ili da senzori za praćenje ključa otkažu, baterija u ključu oslabi, ključ ostane u prtljažniku i slično, problem se obično uspješno rješava.

14. Vanjsko osvjetljenje. Ponekad je zamjena žaruljica komplicirana za vozača pa i to rade mehaničari na terenu.

15. Doprema goriva uzrokovana vožnjom vozila na dubokoj rezervi. Tko ostane bez goriva potrebno mu je dopremiti barem 10 litara i odzračiti dovode, što danas često nije moguće bez dijagnostike.

16. Karoserijski problemi – vrata od vozila ne mogu zatvoriti ili otvoriti, staklo na prozoru ne može se podići, vratašca za točenje goriva, prtljažnik ili poklopac motora se ne otvaraju, krovni otvor se ne može zatvoriti… Nije često, ali se rješava na terenu

17. Korisničko nepoznavanje funkcionalnosti vozila može stvoriti niz problema i također otvara potrebu za interveniranjem, a može početi od potrebe da treba pritisnuti papučicu kvačila da bi se motor pokrenuo, potvrđivanja da svijetli crvena lampica kočnica, točenje tekućine za stakla u spremnik za AdBlue, odabir pogrešnog goriva na benzinskoj pumpi i niz sličnih radnji. Takve slučajeve mehaničari često zateknu na terenu, a vlasnik ih u većini slučajeva može zaobići tako da ima i pročita upute vozila.

18. Električna i hibridna vozila traže intervencije najčešće zbog male 12-voltne baterije koja već zna zatajiti u drugoj i trećoj godini vozila. Potom, odvajanje kabela u punionici nekad ne ide glatko zbog problema s vozilom ili poslužiteljem električne energije. Često ova vozila imaju satelitska ažuriranja sustava koja znaju zaglaviti pa vozilo nije moguće pokrenuti. Potrebno ga je deblokirati za transport i ova grupa vozila također zna pružiti različite izazove našim mehaničarima, zaključuju svoj popis iz HAK-a.