Tech milijarderu prevarant prodao nepostojeći Mercedes-AMG ONE za 5,4 milijuna dolara

Poduzetnik Michael Mente platio je posredniku čak 5,4 milijuna dolara kako bi se domogao hiperautomobila iz ograničene serije, no ispalo je da automobil, kao niti njegov vlasnik – ne postoje

Autonet.hr subota, 8. ožujka 2025. u 06:00

Tehnološki poduzetnik i milijarder Michael Mente, inače osnivač i direktor internetske trgovine odjećom Revolve, 2021. je godine htio kupiti tada još tek najavljeni Mercedesov hiperautomobil s tehnologijom iz Formule 1, Mercedes-AMG ONE.

Njemačka tvrtka najavila je da će ga proizvesti u tek 275 primjeraka, a nedugo zatim svi su oni bili razgrabljeni po tvorničkoj cijeni od najmanje 2,7 milijuna dolara. Iz tog je razloga sekundarno tržište "poludjelo", pa je Mente pristao platiti dvostruko – čak 5,4 milijuna dolara dao je posredniku, koji mu je obećao preprodati automobil inače rezerviran za francuskog kupca Jean-Pierre M.R. Clementa.

Nasjeo na staru "foru"

Jedini problem u cijeloj priči bio je što niti Clement niti njegov Mercedes-AMG ONE – ne postoje. Bila je to dobro prikrivena prevara "posrednika" Traveona Rogersa i njegovog odvjetnika Scotta Olivera. Njih dvojica su Mentea uvjerili u to da im prebaci milijunski iznos, a oni će mu osigurati Clementov automobil. Najavili su mu čak i da će moći osobno odabrati sve opcije personalizacije prije nego što vozilo uđe u proizvodnju. Budući da se ništa od toga nije dogodilo, Mente je podigao tužbu, čiji detalji su tek odnedavno javno poznati.

U međuvremenu je Rogers, kao serijski prevarant, već završio u zatvoru za sličan pokušaj prevare, u kojem je nekom drugom milijunašu uzeo 3,19 milijuna dolara. On trenutačno "guli" zatvorsku kaznu, a njegov odvjetnik, iako je u tužbi naveden kao suučesnik, tvrdi da nije znao da radi posao vezan za nepostojeće ljude i automobile.

Mercedes-AMG ONE je hiperautomobil koji kombinira tehnologiju Formule 1 s cestovnim vozilom. Njegov hibridni pogon čine 1,6-litarski turbo V6 motor koji proizvodi 574 konjskih snaga, uz još četiri električna sustava. To su iz F1 "posuđeni" MGU-H turbopunjač i MGU-K elektromotor te dva klasična elektromotora na prednjoj osovini, što ukupno daje 1.063 KS, dok je ukupna masa vozila 1.695 kg. Tvornički podaci kažu da ubrzanje od 0 do 100 km/h ostvaruje za 2,9 sekundi, od 0 do 200 km/h za 7 sekundi te od 0 do 300 km/h za 15,6 sekundi. Najveća brzina je ograničena na 352 km/h. Proizvodnja je započela u kolovozu 2022. godine, a prvi primjerak je kupcu isporučen početkom 2023.