Test

Mercedes CLE 220 d Coupé: Elegantan, uglađen i otmjen kupe, a k tome još i - dizelaš!

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković ponedjeljak, 7. srpnja 2025. u 06:00

Kupei su sve rjeđa pojava, a modelima s dizelskim motorima gotovo su odbrojani dani, što je bio odličan povod za isprobati Mercedesov novi dizelski kupe...

Čitanje između redaka nije egzaktna znanost, no ako bih nagađao, rekao bih da je razlog za Mercedesovo nedavno ‘umirovljenje’ coupé verzija C-klase i E-klase taj da se nisu naročito dobro prodavali. Kupce danas većinom zanimaju neka druga vozila, ona za ‘slobodno vrijeme’, što je očigledno i po ponudi njemačke marke, koja sadrži čak 15 SUV-a i samo dva (prava) kupea. Pored Mercedes-AMG GT Coupéa, tu je još samo ovaj novi CLE. Bez brige, poštedjet ću vas lamentiranja o sveprisutnosti nerijetko dosadnjikavih SUV-a i crossovera. Prihvaćam da je to (automobilski) svijet u kojem danas živimo. 

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Ipak, drago mi je da u njemu postoje i automobili poput ovog. Novi CLE, koji je zamišljen kao zamjena za spomenute C i E modele, klasičan je primjer skladnog kupe dizajna. Od dugog poklopca motora i niske krovne linije koja se proteže do kratkog stražnjeg dijela te dugačkog međuosovinskog razmaka, proporcije su taman. Rekao bih da posebno dobro izgleda u ovoj prekrasnoj (i gotovo 2000 eura skupoj) Patagonia crvenoj boji s kontrastnim crnim 20-inčnim kotačima, no nisam siguran da u cjelini dizajn ne bi djelovao čak i elegantnije bez opcijskog AMG Line vizualnog paketa.

Tonka smeđa Napa koža

S druge strane, otmjenije ne može u interijeru u kojem su sjedala presvučena najskupljom kožom dostupnom za CLE, Tonka smeđom napa opcijom. Premda se sjećam da su i Mercedesove druge kožne presvlake lijepe, ova je izgledom, osjećajem pod prstima i kvalitetom zaista posebna te gotovo opravdava cijenu od 3355 eura.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Ostatak interijera usklađen je s tim kvalitativnim dojmom Napa kože te je odličan i cjelokupan dojam solidnosti izrade. Vrata i prednja konzola također su obloženi kožom, ventilacijski otvori još su uvijek jedni od najzanimljivije izvedenih u klasi, a nekolicina preostalih tipki i prekidača imaju ugodno prigušen osjećaj pri korištenju.

Tablet uz MBUX infotainment

Minimalistički ambijent prvenstveno je omogućen na središnjoj konzoli uspravno postavljenim 11,9-inčnim dodirnim zaslonom. Taj ‘tablet’ sadrži najnoviju generaciju Mercedesova MBUX infotainment sustava čiji softver djeluje (barem meni) inspiriran operativnim sustavima modernih pametnih telefona.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Osim što su izbornici jasno raspoređeni i jednostavni za korištenje, softver je pohvalno brz i responzivan. Vrlo dobro funkcionira i glasovno upravljanje koje sam isprobao za, primjerice, pozivanje kontakata, kontroliranje klime i unošenje odredišta za navigaciju. Jedini nedostatak MBUX sustava, koji i nije osobito iritantan, jest što bi se nehotice aktivirao kada bih u razgovoru sa suputnikom izgovorio riječ ‘Mercedes’, ali osim toga vrlo je dobar. Štoviše, tijekom testnih dana vožnje CLE-a gotovo uopće nisam imao potrebu, kao u brojnim drugim automobilima s manje adekvatnim infotainmentima, koristiti Apple CarPlay.

Vozač ispred sebe ima 12,3-inčni zaslon za instrumente, koji su podesivi u nekoliko modova, no njima i ostalim funkcijama upravlja se dodirnim (‘haptičkim’) tipkama na upravljaču koji su uglavnom neprecizni za korištenje.

Solidno velik prtljažnik

Imajući na umu da je kupeima svojstvena nepraktičnost glavni razlog zašto ih se rijetko koristi za vožnju više od dviju osoba, stražnji dio CLE-ove kabine nudi dobru količinu prostora. Kada se provuku kroz relativno skroman pristup ostavljen pomicanjem prednjeg sjedala do kraja unaprijed, straga će uz dovoljno mjesta za glavu i koljena ugodno putovati dvije (prosječno visoke) odrasle osobe.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Korisno je velik i pravilno oblikovan prtljažnik od 420 litara koji nudi dovoljno prostora za produženi vikend, bilo u dvoje ili četvero.

Dvolitreni četverocilindraša

Gdje god putovali, Mercedes za novi kupe nudi brojne motorizacije među kojima se poput svojevrsnog ‘uljeza’ ističe testirana. CLE 220 d jedina je dizelska opcija pokretana 200 KS snažnom verzijom poznatog dvolitrenog četverocilindraša.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Pritom ulogu blago hibridnog ‘pomagača’ igra integrirani starter-generator koji s dodatnih 23 KS pomaže pri ubrzavanju, odnosno poboljšavanju krivulje okretnog momenta koja je sama po sebi vrlo dobra. Sve navedeno stražnjim kotačima prenosi devetstupanjski automatski mjenjač.

Automatski mjenjač neprimjetno bira stupnjeve prijenosa

No nisu performanse ono što mi je najviše oblikovalo iskustvo vožnje, nego vrlo impresivna uglađenost, kako pogonskog sklopa, tako i općenite izolacije putnika. Iako se radi o motoru sa ‘samo’ četiri cilindara, Mercedesovi inženjeri učinili su ga vrlo kultiviranim i tihim u većini raspona okretaja, a dobro je prigušen i pri višima. Vrlo je ugodan i u gradu, no CLE je u svojem ‘elementu’ na otvorenoj i autocesti, gdje pri 140 km/h, recimo, u devetom stupnju motor radi pri samo 1600 o/min, odnosno samo 2000 o/min pri 160 km/h, što pridonosi vrlo opuštajućoj vožnji.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Uz 440 Nm u rasponu od 1800 do 2800 o/min, uvijek su na raspolaganju i odlična ubrzanja koja po potrebi omogućuju brz napredak i sigurna pretjecanja. Automatski mjenjač neprimjetno bira stupnjeve prijenosa i dobro reagira pri unosu desne papučice, čak i u najudobnijem modu vožnje.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Premda CLE raspolaže raznim modovima, najčešće sam koristio Comfort jer, osim najugodnije postavke servoupravljača i odziva gasa, podrazumijeva i najmekšu postavku opcijskih adaptivnih amortizera. S obzirom na stanje naših, ponajprije gradskih, prometnica, nisam ljubitelj velikih kotača, no čak i na 20-inčnim, Mercedesov ovjes podatno upija većinu neravnina i izbočina te osigurava većinom visoku razinu udobnosti. Na autocesti pri višim brzinama pogotovo dobro izolira i pruža ugodno ‘plutajući’ učinak uz zadržavanje potrebne kontrole u dugim zavojima.

Zakretanje stražnjih kotača

Mercedesov kupe na zavojitoj cesti impresionira agilnim skretanjem u zavoje omogućenim zakretanjem stražnjih kotača (koje dolazi u paketu uz opcijske adaptivne amortizere), kao i visokom razinom prianjanja te solidno preciznim servoupravljačem. U Sport modu strože kontrolira gibanja karoserije i kroz zvučnike umjetno pojačava zvuk motora, no pritom i upravljač postaje nepotrebno (‘sportski’) težak, što ne pridonosi užitku vožnje.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Osim na planinskoj ili otvorenoj cesti, skretanje stražnjim kotačima vrlo je korisno i u gradskoj vožnji, gdje imate dojam da je gotovo 4,9 metara dugačak CLE puno kraći nego što zaista jest. Uz krug okretanja od samo 10,7 metara, parkiranje i skretanje pri niskim brzinama osjetno su olakšani.

Opcija 'koliko ti srce želi'

Mercedes CLE u jedinoj dizelskoj izvedbi s početnom opremom stoji 69.068 eura, a uz ‘raspušteno’ biranje opcija s popisa dodatne opreme, kao što je slučaj s testiranim primjerkom, cijena može porasti na čak 107.259 eura. Od važnije dodatne opreme koja je sadržana u toj cijeni su AMG Line paket, spomenuta Patagonia crvena boja, Tonka smeđa napa koža, adaptivni amortizeri, aktivna pomoć pri parkiranju, adaptivni tempomat, Burmester audio sustav, head-up zaslon, kamera za parkiranje od 360 stupnjeva, itd.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Novi Mercedesov kupe vrlo je otmjen i udoban automobil koji u rijetkom dizelskom izdanju nudi i poželjan spoj performansi, uglađenosti i niske potrošnje (4,9 - 6,1 l/100 km). Neću ulaziti u smisao dodavanja dodatne opreme u vrijednosti VW Golfa na početnu cijenu CLE-a, jer o tome hoće li i koliko opreme dodati naposljetku ovisi o kupcima. No ako bih sam mogao birati, svakako bih dodao ‘Engineering’ paket za 2478 eura, koji sadrži spomenute adaptivne amortizere i skretanje svim kotačima, te Tonka smeđu napa kožu za 3355 eura. ‘Malo’ mi za sreću treba.  

Tehnički podaci

oblik Kupe s troja vrata i 4 mjesta za putnike
MOTOR  
konstrukcija dizelski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed uzdužno, start/stop, turbopunjač, Euro 6e
obujam 1993 cm3
najveća snaga 145 kW (200 KS) pri 3600 o/min (+23 KS elektromotor)
najveći okretni moment 440 Nm pri 1800 o/min
specifična snaga 72,7 kW/l (100,3 KS/l)
PRIJENOS SNAGE  
pogon i mjenjač Pogon na stražnje kotače, automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa
PODVOZJE  
prednji ovjes MacPherson
stražnji ovjes Multilink
upravljač Zupčasta letva s električnim servom
KOTAČI  
naplaci Aluminijski 20''
pneumatici Continental WinterContact TS 860 S, dimenzija sprijeda 245/35 R20, straga 275/30 R20 W XL
DIMENZIJE  
dužina x širina x visina 4850 x 1860 x 1428 mm
međuosovinski razmak 2865 mm
krug okretanja 10,7 m
obujam prtljažnika 420 l
obujam spremnika za gorivo 66 l
MASE  
prazno vozilo 1870 kg
najveća dopuštena masa 2345 kg
nosivost 475 kg
VOZNA SVOJSTVA  
najveća brzina 238 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 - 100 km/h 7,5 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA  
u mješovitoj vožnji 5,2-4,7 l/100 km (tvornički podatak)
prosječna emisija CO2 137-123 g/km
KATALOŠKA CIJENA  
do registracije 107.259 eura (bez dodatne opreme 69.068 eura)
JAMSTVO  
na mehaničke komponente 2 godine (+produljeno)
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Mercedes-Benz Service24h
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU  
  Star Import d.o.o., Kovinska 5, 10090 Zagreb