Luksuzni Mercedesovi saloni nove koncepcije i u Hrvatskoj. Prikazan i novi CLA
Novi najmanji Mercedes još nije stigao u prodaju, a njemački se proizvođač vraća konceptu da njihovi automobili nisu za svakoga

Trendovi se neprestano mijenjaju, bez obzira o čemu govorili. Poput samih automobila, mijenjaju se i navike kupaca, pa tako i sami pristup istima. Tako je Mercedes, kao jedan od najpoznatijih i najsnažnijih automobilskih brendova na svijetu još prije nekoliko godina zamislio novi koncept i prodajnih salona, a koji su zbog koronakrize i nekih drugih izazova lagano prolongirani za neko kasnije vrijeme. To kasnije vrijeme sada je stiglo i u Hrvatsku.
Naime, već je neko vrijeme u Rijeci u radu nova koncepcija prodajnog salona po MAR20X standardu, a kojem se sada pridružio i Emil Frey Auto Centar salon u Zagrebu. On je, za sada napredniji i zato što je moderniziran i samim prodajnim procesima, a ne samo izgledom. Riječ je o unaprijeđenim procesima maloprodaje i prezentacije vozila. Klasični prodajni salon zamjenjuje moderni, udoban prostor koji podsjeća na luksuzne hotelske lobije. Osigurane su zone za opuštanje, premium kafić i posvećeni prostori za čekanje, a koji doprinose ekskluzivnom osjećaju gostoprimstva.
Moderno, luksuzno i digitalno
Nadalje, tu je digitalizirani i interaktivni showroom uz velike interaktivne ekrane, LED zidove i VR/AR konfiguratore koji zamjenjuju statične prikaze vozila. Tako kupci mogu digitalno vizualizirati svoje buduće konfiguracije vozila bez potrebe za velikim fizičkim zalihama. Time se dolazi do manjeg broja izloženih vozila, a svako je prezentirano kao 'izložbeni eksponat' s preciznim osvjetljenjem i prostornim isticanjem. Također, fokus je stavljan na pojedine modele umjesto širokog prikaza cijele ponude.
Osiguran je sample studio s originalnim materijalima, a koji omogućuje kupcima da osjete materijale i opcije boja uživo. Pripremljeni su i posebni prostori za prezentaciju Mercedes-Benz podmarki (EQ, AMG, Maybach) s jasno istaknutim brend elementima.
Novi procesi funkcioniranja
Sve je napravljeno tako da se kupac stavlja u središte prodajnog procesa, pa je sve pripremljeno kao prijelaz s klasične prodaje na savjetovanje i pružanje brend iskustva. Odmah na ulasku u salon dočekuje vas Star asistent, a koji ovisno o vašim potrebama radi 'spajanje' s adekvatnim djelatnikom, bez obzira trebate li kupiti novo ili rabljeno vozilo, odnosno obaviti samo servis svog vozila. Sve je digitalizirano jer se procesi odvijaju putem tableta ili digitalnih platformi, a čime se smanjuje upotreba papirnate dokumentacije. Time je moguće vidjeti i 'povijest kupca' i njegove preferencije. Radi li se o servisu vozila, ono se odmah uvodi i garažu gdje stručnjak za kontrolu vozila isto pregledava u 17 točaka, a svi eventualni nedostatci i potrebne zamjene vidljive su servisnom savjetniku i korisniku vozila koji i odobrava potrebne zahvate na vozilu.
Koristi li vozač Mercedes me aplikaciju, ona šalje sve potrebne podatke o statusu vozila u sustav, tako da recimo nije potrebno fizičko zapisivanje kilometraže ili pak ako automobil prepozna da su disk pločice za zamjenu. Sve u svemu koncept je moderan i zanimljiv, više prilagođen mlađoj publici, ali i oni stariji će se priviknut.
Kad smo već kod mlađe publike, njima je svakako namijenjen i model CLA, a koji je pretpremijerno prikazan u zagrebačkom Mercedesovom salonu. Skorašnjim ukidanjem A-klase, model CLA će postati ulazni model u svijet Mercedesa. Model je to koji se kroz nešto više od mjesec dana očekuje i u službenoj prodaji, a kad će biti poznate sve cijene i detalji, a već sada možemo zaključiti kako time Mercedes pokazuje kako će njihova vozila biti dostupna nešto manjem krugu kupaca. Naime, teško da će CLA, kao početni model biti jeftiniji od 50 tisuća eura. Model je to koji smo detaljno predstavili prije nešto više od dva mjeseca, a nove, bitne činjenice donijet ćemo kad stigne i u prodaju.