Mercedes-Benz W196 R na aukciji prodan za 53 milijuna dolara

Na nedavnoj aukciji održanoj u Muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu, Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen iz 1954. godine prodan je za 51.155.000 eura, što je najviša cijena ikad plaćena za Grand Prix automobil na aukciji i druga najviša za bilo koje vozilo...

Autonet.hr utorak, 4. veljače 2025. u 20:00
📷 Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz AG

W196 R, jedan od samo četiri primjerka izrađena u "Stromlinienwagen" izvedbi, označava važan trenutak u povijesti Formule 1. Dizajniran pod vodstvom Rudolfa Uhlenhauta, ovaj je jednosjed dominirao Grand Prix utrkama sredinom 1950-ih, ostvarivši devet pobjeda u 12 službenih utrka.

📷 Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz AG

Vozio ga Fangio

Legendarni argentinski vozač Juan Manuel Fangio upravljao je ovim konkretnim automobilom do pobjede na njegovom debiju na Grand Prixu Buenos Airesa 1955. godine. Stirling Moss, Fangiov timski kolega, također je vozio ovaj automobil, postavivši najbrži krug na Grand Prixu Monze iste godine. Uspjeh W196 R-a značajno je doprinio Fangiovoj drugoj tituli svjetskog prvaka 1955. godine. Uspjeh W196 R-a u sezonama 1954. i 1955. označio je trijumfalni povratak Mercedes-Benza u Grand Prix utrke nakon poslijeratne stanke. Kasnije povlačenje tvrtke iz natjecateljskog utrkivanja 1955. godine samo dodaje mističnost i rijetkost automobilima poput W196 R-a.

Početak Velike nagrade Italije 1955. godine, sa Stirlingom Mossom u šasiji broj 00009/54 (broj 16) poredanim pokraj Juana Manuela Fangija (broj 18)
Početak Velike nagrade Italije 1955. godine, sa Stirlingom Mossom u šasiji broj 00009/54 (broj 16) poredanim pokraj Juana Manuela Fangija (broj 18)

Inženjerstvo automobila bilo je napredno za svoje vrijeme. Opremljen je 2.494 ccm rednim osmerocilindričnim motorom s izravnim ubrizgavanjem goriva, tehnologijom prilagođenom iz zrakoplovnog inženjerstva. Ovaj sofisticirani pogonski sklop razvijao je 290 konjskih snaga, omogućujući W196 R-u postizanje brzina do 300 km/h.

📷 Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz AG

Mercedes-Benz proizveo je ukupno 14 šasija W196 R, od kojih je samo 10 cjelovitih primjeraka preživjelo nakon sezone 1955. Rijetkost Stromlinienwagen verzije, u kombinaciji s njezinom trkaćom poviješću, pridonosi njezinoj izvanrednoj vrijednosti među kolekcionarima.

📷 Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz AG

Karoserija W196 R-a, izrađena od ultralagane magnezijeve legure, dizajnirana je za smanjenje otpora zraka i maksimiziranje brzine na ravnim dijelovima staze što je omogućilo dominaciju na brzim stazama poput Reimsa i Monze.

Nakon povlačenja iz utrka, W196 R darovan je Muzeju Indianapolis Motor Speedwaya, gdje je boravio do nedavne prodaje.