Britansko-kineski MG Motor kreće u prodaju na području Adriatic
Na početku prodaje ponudu će otvoriti B-SUV model ZS u dvije benzinske i električnoj izvedbi, C-SUV model EHS u plug-in hybrid varijanti te dva potpuno električna modela - 5 i Marvel R. Model 5 je karavan, a Marvel R pripada SUV segmentu
Domaće tržište, ali i ona iz okruženja postaju bogatija za jedan automobilski brend. Riječ je o MG Motoru, kojeg već dulje vrijeme nije bilo na našim područjima, kao i na brojnim drugim tržištima. MG Motor automobilska je marka osnovana 1924. u Velikoj Britaniji. Utemeljio ju je britanski pionir automobilizma William Morris, vlasnik tadašnje tvrtke Morris Garages, po kojem je automobilska marka i dobila ime.
Poznati brend za nove uspjehe
Na početku ideja je bila razvijati MG u smjeru sportskih automobila pa su tako u povijesti srušili više od 40 svjetskih brzinskih rekorda i prozvan je najkvalitetnijim i najprodavanijim trkaćim automobilom na svijetu. U to vrijeme... Kroz godine MG je bio u suradnji s drugim proizvođačima, a zadnje što je bilo potpuno 'britansko' bio je MG Rover. Nakon toga ovaj brend dolazi u kineske ruke, gdje je i danas.
Tako sada MG djeluje kao marka unutar kineskog SAIC-a Motora (Shanghai Automobile Industry Corporation). Riječ je o sedmom najvećem proizvođaču automobila na svijetu. Pored Morris Garages (MG), pod SAIC Motorom su i Roewe i Maxus, SAIC Volkswagen, SAIC-M i druge. Nakon pomno napravljenog razvoja i isprobavanja na nekim drugim tržištima, odlučili su se i na pohod na iznimno zahtjevno europsko tlo. Inače, MG je marka koja se ne prodaje u Kini već je isključivo namijenjena izvozu.
Proširenje na Stari kontinent
U Europi su već nekoliko godina, i želja im je napraviti značajne rezultate. Pokazuje to i činjenica kako su od 2019. godine i globalni automobilski partner nogometnog kluba Liverpool, europskog prvaka te godine. Znamo da takva sponzorstva koštaju pravo bogatstvo, ali donose i vidljivost kod širokih masa. U 2020. MG Motor je u Europi prodao 7200 vozila, a već u 2021. ta brojka je utrostručena i prodaja je dosegla 22.000 vozila. Rast prodaje nastavio se i u 2022. s 22.135 prodanih vozila u prvom kvartalu. Tome pomaže i bitnija ekspanzija koja je u tijeku, a sada uključuje i Adriatic regiju.
Za partnera na našem području odabrali su izraelsku Taavura grupa, a koja je već dugi niz godina prisutna i u Hrvatskoj. Između ostalog, tu su kao uvoznici Ford i Hyundai vozila, a uskoro preuzimaju i Renault, Daciju i Nissan. Pored Hrvatske, Adriatic regiju čine još Slovenija, Bosnu i Hercegovina, Srbija, Crnu Gora, Sjeverna Makedonija i Albanija.
Iz Zagreba za cijelu regiju
Tako će tvrtka Grand Automotive Adriatic, sa sjedištem u Zagrebu biti uvoznik MG Motora za navedene zemlje. S prodajom u Hrvatskoj i Srbiji kreću 1. srpnja, a na ostalim tržištima od 1. rujna. Naravno, ispred sebe su postavili i vrlo ambiciozne planove. Tako se tijekom ove godine očekuje otvaranje 20 prodajno-servisnih centara, odnosno tijekom 2023. godine, povećanje na 40 prodajno-servisnih partnera. Ovogodišnji plan prodaje je 2 tisuće vozila na području regije, a od kojih bi se 30% trebalo odnositi na Hrvatsku (oko 600 vozila). Iduće godine to bi se trebalo udvostručiti.
Slogan MG Motora u Adriatic regiji je 'Get More!', a koji ističe idejnu perspektivu samog branda, dok će se u fazi predstavljanja na regionalnom tržištu koristiti slogan 'Rezervirano za budućnost!'. Jedan od aduta za koji vjeruje da će biti vrlo značajan svakako jamstvo. Sva vozila tako će dolaziti uz sedam godina jamstva ili 150 tisuća prevaljenih kilometara.
Cijene kreću ispod 140 tisuća kuna
Ponudu započinje model ZS, mali SUV model koji će biti raspoloživ uz dva benzinska motora (1,5-litreni atmosferac i 1-litreni turbak), uz ručni ili automatski mjenjač te s prtljažnikom od 448 litara. Iako je predstavljen još 2017. godine, nedavno je redizajniram. Cijene kreću od 139.200 kn. Upravo je ovo model koji bi trebao činiti glavninu prodaje. U MG Motoru ne skrivaju kako im je donekle cilj preoteti kupce Hyundaiju, Kiji ili pak Daciji.
ZS je model koji dolazi i kao potpuno električno izdanje. Nastao je na istoj platformi, pa nema bitnije razlike u izgledu (osim prednje maske), a i dimenzijama je isti. Birati se može između dva paketa baterija (50,3 ili 70 kWh), uz doseg do 440 km. Cijene kreću od 262.300 kn.
Usamljeni karavanski električar
Izuzmemo li luksuzni i sportski Porsche Taycan Cross Turismo, koji je potpuno neka druga kategorija vozila, MG Motor s modelom MG 5 donosi prvi električni karavan. Riječ je o modelu dugom 460 cm, koji raspolaže prtljažnikom od 479 litara, a koji se može proširiti na 1367 litara. Snažniji model elektromotor od 130 kW te bateriju od 50,3 kWh. Pored njega raspoloživ je i Long Range izvedba koja dolazi uz 115 kW snažan elektromotor te bateriju od 61,1 kW. Ovaj bi model trebao imati doseg do 400 km. Starta od 257.900 kn.
Model EHS pripada C-SUV segmentu. Tako je dug 475 centimetara, širok 188 te visok 166 cm. U odnosu na ostale modele iz ponude, ovdje je riječ o plug-in hibridnom izdanju. Riječ je o spoju 1,5-litrenog turbobenzinca i elektromotora snage 90 kW. Elektromotor se napaja iz 16,6 kWh baterije, ako ja bi trebala osigurati 52 kilometra električnog dosega. Ovaj je model osvojio i pet zvjezdica na Euro NCAP testiranjima, a što je do nedavno bio jedan od najvećih problema za kineske modele. Kreće s cijenom od 288.390 kn.
Sam vrh ponude čini model Marvel R, a birati se može između verzije sa stražnjim pogonom ili na sva četiri kotača. Da, i ovdje je riječ o isključivo električnom modelu, a koji dolazi uz bateriju od 70 kWh. Ovisno o odabranoj verziji, ta bi baterija trebala osigurati doseg od 370 do 402 km. Putničku kabinu krasi 19,4-inčni dodirni zaslon, a ovaj model dizajnerski je odmak od ostalih MG modela. Donosi neki novi smjer. Iako je dugačak 467,4 centimetara, ima prtljažnih od skromnih 357 litara. Dojam popravlja dodatnih 150 litara ispod prednjeg poklopca. Dolazit će uz tri razine opreme - Comfort, Luxury i Performance. Cijene kreću od 382.900 kn.
Nakon što sam isprobao tri modela, ZS, model 5 te Marvel R, mogu odgovorno ustvrditi kako ne vjerujem da će biti problem s kupcima. Dosta konkurentne cijene, vrlo solidni paketi opreme i izrada koja ne djeluje loša sigurno će biti od pomoći pri prodaji. I dok drugi muku muče s dobavljivošću automobila, u Grand Automotive Adriaticu ističu da oni to ne bi trebali imati s MG Motor vozilima. Već kroz koji tjedan očekuje se otvorenje i prvog salona na zagrebačkom Jankomiru.