Ferrari predstavio hibridni F80, nasljednika modela LaFerrari

Novi superautomobil iz Maranella vrhunac je onoga što se trenutačno može nabaviti u smislu tehnologije i performansi za jedan dvosjed – čak 1200 KS čini ga najsnažnijim cestovnim automobilom te marke ikad

Autonet.hr petak, 18. listopada 2024. u 16:05

Počevši od 1984. godine i modela GTO, Ferrari s vremena na vrijeme predstavi superautomobil koji je u tom trenutku vrhunac onoga što njihovi inženjeri i dizajneri mogu proizvesti. Na naslijeđe GTO-a, pa kasnije modela F40 i u novije vrijeme LaFerrari sada se nadovezuje još jedan model, upravo predstavljeni F80. U njega su stručnjaci iz Maranella ugradili najnoviji i najsnažniji pogonski sklop za jedan Ferrarijev cestovni automobil ikad, hibridni turbo V6, s kakvim su u modelu 499P dvaput zaredom pobijedili u Le Mansu, snage čak 1200 KS.

Ekstremna aerodinamička rješenja i šasija od ugljikovih vlakana jamče agilnost i brzinu te čak 1000 kg "downforcea" pri 250 km/h, pa bi F80 trebao ponuditi jedinstveno vozačko iskustvo. Osim vozača, u kokpit je moguće smjestiti još jednu osobu, iako je vozačko mjesto daleko prominentnije postavljeno, pa Ferrari ovu konfiguraciju naziva 1+. Vozač će, kažu, imati osjećaj da se nalazi u bolidu jednosjedu.

Turbo V6 motor (120°) ima sustav elektroničkog turbopunjača, s elektromotorima smještenima između turbine i kompresora, što smanjuje "turbo rupu" i daje veću snagu motoru i pri niskim okretajima. Snaga benzinskog motora je 900 KS, na što prednja električna osovina i stražnji elektromotor s tehnologijom regeneriranja snage MGU-K dodaju još 300 KS. Uz spomenuti MGU-K, koji regenerira kinetičku energiju, tu je i sustav MGU-H za pretvaranje toplinske energije u električnu, oba posuđena iz Formule 1.

Mnoge su mjere poduzete kako bi cijeli pogonski sklop bio što lakši, pa je tako i masa praznog vozila samo 1.525 kg, pa je i omjer mase i snage automobila vrlo dobar, 1,27 kg/KS. Na to se nadovezuje aerodinamika inspirirana modelima iz World Endurance Championshipa, pa Ferrari F80 ubrzava iz mjesta do 100 km/h za samo 2,15, a do 200 km/h za 5,75 sekundi. Najviša mu je brzina 350 km/h.

Izvana su dizajneri htjeli postići da F80 odaje futuristički vizualni dojam, koji kombinira atraktivne linije i snažna "ramena", dok se pojedini elementi oslanjaju na potpis modela F40. Kao i kod ostalih aktualnih modela, boja karoserije je u kontrastu s podvozjem, koje se ističe vidljivim ugljikovim vlaknima, pa dvobojna vanjština daje još agresivniji dojam i vizualno snižava cijeli automobil.

Stražnji spojler je pomičan, vrata se otvaraju mehanizmom "leptira", a poklopac stražnje smještenog motora ima šest otvora za zrak, koji sugeriraju da ispod njega bruji šest moćnih cilindara.

Iz Ferrarija najavljuju da će model F80 proizvesti u 799 primjeraka, dok će početna cijena novog hibridnog superautomobila biti 3,6 milijuna eura.

Tehničke specifikacije
Dužina 4840 mm
Širina 2060 mm
Visina 1138 mm
Međuosovinski razmak 2665 mm
Trag kotača straga 1660 mm
Trag kotača sprijeda 1701 mm
Masa praznog vozila 1525 kg
Omjer mase i snage 1,27 kg/KS
Rezervoar goriva 63,5 l
Volumen prtljažnika 35 l
Kotači straga 345/30 R21
Kotači sprijeda 285/30 R20
Motor V6 – 120°, 2992 cm3, 900 KS, 850 Nm, 9000 o/min
Stražnji elektromotor 81 KS, 95 KS regeneracije
Prednji elektromotori 142 KS
Hibridna baterija 860 V, 2,28 kWh
Mjenjač 8-brzinski F1 DCT s dvije spojke
Najveća brzina 350 km/h
0–100 km/h 2,15 s
0–200 km/h 5,75 s
100-0 km/h 28 m
200-0 km/h 98 m