Hyundai Bayon – Mali crossover s velikim ambicijama
Bayon je pripadnik SUV B-segmenta u kojemu se u posljednjih par godina stvorila tolika gužva da svaki novi konkurent u njemu mora biti jako pametno zamišljen i atraktivno dizajniran da bi uspio. Cijene kreću od 115 tisuća kuna
Najnoviji crossover iz Hyundaijeve radionice osmišljen je i dizajniran specifično prema ukusu i potrebama europskih kupaca, a to bi određenoj mjeri uostalom mogao sugerirati i njegov naziv. Ime Bayon inspirirano je imenom gradića Bayonne u francuskoj Baskiji, odmah u zaleđu mondenog Biarritza na obali Atlantika.
No vratimo se mi našoj glavnoj zvijezdi: Bayon je pripadnik SUV B-segmenta, istog onoga u kojemu se u posljednjih par godina stvorila tolika gužva da svaki novi konkurent u njemu mora biti jako pametno zamišljen i atraktivno dizajniran da bi uspio. Hyundai je, čini se, uspio postići oboje: za ovim će se autom sigurno okretati pogledi, i teško da će ga pritom zamijeniti za neki drugi model, a putnici u njemu trebali bi unatoč kompaktnim vanjskim dimenzijama na raspolaganju imati sasvim dovoljno prostora za svoje potrebe.
S dužinom od 418, širinom od 177,5 i visinom od 149/150 centimetara, Bayon ima i osovinski razmak od 258 cm, dakle isto kao i i20, ali je njegova udaljenost od tla 183 mm, a zapremnina prtljažnika u startu broji lijepih 411 litara.
Atraktivan izvana i unutra
Na izgled Bayona izvana ne treba trošiti puno riječi, puno je jednostavnije dobro ga pogledati sa svih strana i zaključiti koji vam se njegovi dijelovi sviđaju više, a koji manje. Jer da, bit će sigurno i jednih i drugih, i to je dobro jer će se o njemu itekako pričati. Vozi se na kotačima o 15 do 17 cola, a može se dobiti s ukupno devet bolja karoserije, dakako uz opciju trendovskih dvobojnih izbora.
Kabina je moderna, ali svijetla i prostrana, barem koliko to može biti u ovoj klasi, a osnovni alati povezivosti i infotainmenta u njemu bit će 10,25-inčna digitalna instrument ploča (ne od početnog paketa opreme) te tik uz nju postavljeni središnji 10,25-inčni zaslon (nadoplata uz navigaciju) ili 8-inčni Display Audio (od druge razine opreme).
Potonji je dostupan uz bežični Apple CarPlay i Android Auto, po čemu je Hyundai postao prvi proizvođač koji je uveo tu mogućnost u automobil ove veličine. Dva USB ulaza, od kojih jedan podržava i prijenos podataka, služe vozaču i suvozaču, a još je jedan namijenjen za putnike na stražnjoj klupi. Za kompletan doživljaj, na koncu, tu je premium Bose audio sustav, a za punu povezivost Hyundai je ugradio i svoje Bluelink Connected Car usluge, u najnovijem izdanju dakako.
Vodeći sigurnosni paket
Baš kao i veći Hyundaijevi modeli, Bayon sa sobom donosi brojne SmartSense sigurnosne elemente, od kojih dobar dio dolazi serijski. Lane Following Assist (LFA) održava vozilo u traci, Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) se u slučaju potrebe prvo oglašava, a zatim i aktivira kočnice, Driver Attention Warning (DAW) nadzire vozača i upozorava na umor…
Radi u suradnji sa sustavom Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), koji će ga obavijestiti da se vozilo ispred, npr. U koloni, ponovno počelo kretati… A tu su još i brojni drugi sustavi kao što je Rear Occupant Alert (ROA), eCall, intelligent Speed Limit Assist (iSLA), High Beam Assist (HBA), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning (RCCW)…, što je u ovoj klasi doista rijetkost.
Pametna motorizacija
Hyundai Bayon svoju motornu ponudu temelji na Kappa obitelji motora odnosno T-GDi turbobenzincu s optimalnom efikasnošću, uključujući i opciju 48-voltne mildhibridne tehnologije s iMT manualnim prijenosom. Uz nju se kontakt mjenjača i motora može potpuno prekinuti u trenucima kada vozač digne nogu s papučice gasa, nakon čega nastupa funkcija coastinga odnosno kotrljanje koje štedi gorivo i smanjuje ispuh štetnih tvari. Motor će se automatski ponovno pokrenuti čim vozač ponovno dotakne papučicu gasa ili kočnice, i nastavit će raditi u istom stupnju prijenosa u kojem je bio prije isključivanja.
Bayon se može dobiti sa 1,0-litrenim T-GDi benzincem sa 48V i 120 ili 100 KS, a mjenjačke opcije su ili 6-stupanjski iMT ili 7-stupanjski DCT. Za optimizaciju rada motora tu su i modovi rada Eco, Normal i Sport, a Bayon se osim svega može pohvaliti da je upravo on prvi Hyundaijev SUV s funkcijom Rev Matching, koja je inače bila rezervirana za najsportskije modele marke. Rev matching automatski podešava broj okretaja motora kada vozač prebaci s višeg u niži stupanj prijenosa. Omogućeno je uglađenije prebacivanje u niži stupanj prijenosa za ugodniju vožnju. Dostupan je uz 1,0-litreni T-GDi motor kada je uparen sa 7DCT za sve načine rada, a uz 1,0-litreni T-GDi motor s 48V kada je uparen sa 6 iMT u sportskom načinu rada.
Ipak, osnovnu motorizaciju čini dobro poznati 1,2-litreni MPi motor. On dolazi u verziji s 62 kW odnosno 84 KS te je uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Dakako, ovo je izdržljiv i dokazan pogonski stroj, starije tehnologije, a koji će privlačiti svojom cijenom. Razlika jednako opremljenog modela od 84 KS i 100 KS veća je od 8700 kuna.
Tri razine opreme
Hyundai je za Bayon pripremio tri razine opreme – Comfort, Style i Premium. Početni model, između ostalog dolazi uz središnje daljinsko zaključavanje s alarmom, audio radio uređaj + RDS + DAB s komandama na upravljaču, Bluetooth, USB, tempomat, klima-uređaj, električno podešavanje prednjih i stražnjih stakala, kožom presvučen upravljač podesiv po visini i dubini, sjedalo vozača podesivo po visini, 15-inčni čelični naplatci s gumama 185/65R15… Druga, Style razina donosi i 10,25-inčnu digitalnu instrument ploču, stražnje parking senzore s kamerom za vožnju u natrag, 8-inčni središnji zaslon, bežični punjač za pametne telefone, ambijentalno osvjetljenje, 16-colne aluminijske naplatke, prednju masku u crnoj boji visokog sjaja te dodatno zatamnjena stražnja stakla.
Premium, kao najbogatiji paket opreme povrh svega nabrojenog donosi još i prednje parking senzore, USB punjač u prednjem i stražnjem dijelu vozila, grijana prednja sjedala, grijano kolo upravljača, automatski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem stakla, senzor za kišu, pametni tempomat (samo uz automatski mjenjač), elektrokromatski središnji retrovizor, središnji naslon za ruku, prednja LED svjetla sa svjetlima koja prate zavoj te stražnja LED svjetla. Nadoplata za metalik boju je 3 tisuće kuna.
Pripremljeno je i još nekoliko opcija nadoplate. Tu je mogućnost dvobojne karoserije koja stoji 3390 kn, paket sigurnosti, kao i zimski paket koji uključuje grijanje prednjih sjedala i upravljača za što je potrebna nadoplata od 2990 kn, i moguća je već od prve razine opreme. Svakako je korisna nadoplata za Smart Key, koji uz srednji paket stoji 2590 kn, a donosi i USB u stražnjem dijelu vozila, dok uz najbogatiji paket opreme stoji 1990 kn. Od srednje razine opreme moguća je i nadoplata za Paket Navi koji donosi 10,25-inčni navigacijski uređaj s LCD ekranom + RDS + DAB s 4 zvučnika te Bluelink, a stoji 5990 kn. Želite li krovni otvor na svom Bayonu budite spremni za to izdvojiti 4990 kn, ali samo uz najbogatiji paket opreme.
Cjenik
model | snaga | oprema | cijena |
1,2 DOHC | 62 kW (84 KS) | Comfort | 114.990 kn |
1,0 T-GDI | 74 kW (100 KS) | Comfort | 123.760 kn |
1,2 DOHC | 62 kW (84 KS) | Style | 128.270 kn |
1,0 T-GDI | 74 kW (100 KS) | Style | 136.850 kn |
1,0 T-GDI 7DCT | 74 kW (100 KS) | Style | 145.850 kn |
1,2 DOHC | 62 kW (84 KS) | Premium | 138.270 kn |
1,0 T-GDI | 74 kW (100 KS) | Premium | 146.850 kn |
1,0 T-GDI 7DCT | 74 kW (100 KS) | Premium | 155.850 kn |
1,0 T-GDI 7DCT | 88 kW (120 KS) | Premium | 185.000 kn |