Koenigsegg Sadair’s Spear: inspiriran obiteljskom poviješću i stvoren za rušenje rekorda
Još veća snaga i manja masa, dizajn za trkaću stazu, poboljšane kočnice i ovjes te fino podešena aerodinamika stvaraju kombinaciju vrhunskih mogućnosti na stazi i potpune legalnosti za cestu

Kultni švedski proizvođač hiperautomobila Koenigsegg predstavio je svoj najnoviji model, kriptično nazvan Sadair’s Spear. Vozilo je to kakvo bismo i očekivali od njih, ono koje spaja sirovu snagu, vrhunsku aerodinamiku i duboko osobnu priču osnivača Christiana von Koenigsegga.
Naime, naziv novog modela odaje počast Christianovom ocu Jesku von Koenigseggu, koji je u mladosti bio strastveni jahač s dugogodišnjim prisustvom u švedskoj konjičkoj zajednici. Jesko, po kojem je bio nazvan prethodni model, svoju je posljednju utrku odjahao 1976. godine na konju imena Sadair’s Spear, pa je sada to ime nadjenuto automobilu koji pomiče granice mogućeg na stazi – ali i, vrlo zanimljivo, na cesti.
Performanse bez kompromisa
Sadair’s Spear osmišljen je prije svega kao bolid za stazu. Dolazi s novim laganim, dvostrukim aktivnim stražnjim krilom, produljenim stražnjim krajem za bolju aerodinamiku te unaprijeđenim sustavom hlađenja i podnicom optimiziranom za maksimalan potisak (downforce).
U njega je ugrađen Koenigseggov 5,0-litreni twin-turbo V8 motor, uparen s revolucionarnim mjenjačem bez zamašnjaka (Light Speed Transmission). Uovoj izvedbi razvija 1.300 KS na obični benzin, odnosno 1.625 KS na ekološko gorivo E85. Uz poboljšanu aerodinamiku i još lakšu konstrukciju Sadair’s Spear je za dodatnih 35 kilograma lakši u odnosu na izravnog prethodnika, model Koenigsegg One:1. Već prilikom prvih testnih vožnji na poznatoj stazi Gotland Ring, Sadair’s Spear nadmašio je dosadašnji rekord koji je držao Koenigsegg Jesko Attack i to za 1,1 sekundu.
Minimalistička unutrašnjost
Unutrašnjost Sadair’s Speara prati filozofiju funkcionalne jednostavnosti. Sjedala od ugljikovih vlakana, minimalistička središnja konzola i mogućnost ugradnje sigurnosnih pojaseva u šest točaka jasno pokazuju njegov karakter. Ipak, Koenigsegg nije odustao od svojih prepoznatljivih tehnoloških rješenja poput SmartCluster zaslona ispred vozača, Autoskin sustava za elektroničko otvaranje vrata, pomoći pri parkiranju, a tu su i USB utori i bežični punjači mobitela, infotainment…
Na to se oslanja i podatak da će ovaj hiperautomobil, iako ograničene serije na samo 30 primjeraka, biti homologiran, pa će njegovi malobrojni vlasnici moći njime, kako na stazu, tako i na povremenu vožnju običnim cestama. Svih 30 primjeraka prodano je već tijekom privatnog predstavljanja, a cijena po kojoj su "otišli" nije objavljena.