Novi kineski modeli u Hrvatskoj – električni Seres 5 i Forthing T5 Evo
Riječ je o modelima proizvođača Dongfeng, koji je već više od godinu dana na domaćem tržištu. Do sada su prodavali Seres 3 i dostavni model Sokon EC35
Kineski automobili na europskim cestama nisu više budućnost. Oni su sadašnjost. Već više od godinu dana kod nas je u ponudi DFSK (Dongfeng Sokon Motor), kao treća najveći kineski proizvođač automobila. Tada su započeli s brendom Seres, odnosno modelom Seres 3 i dostavnim brendom Sokon, odnosno modelom EC35. Nešto malo kasnije s prodajom u Hrvatskoj započeo i brend MG. Tvrtka Auto Hrvatska Automobili sada je odlučila proširiti ponudu. Prvo je tu novi i luksuzniji model Seres 5, dakako električni model, dok se pod brendom Forthing nudi model T5 Evo, s benzinskim pogonom.
Vrlo izražena sličnost
Nema sumnje kako se danas kod mnogih novih automobila govori kako pojedini dijelovi podsjećaju na neki već poznati model. To je u najvećoj mjeri izraženo upravo kod kineskih vozila. Oba, danas nam predstavljena, modela neodoljivo podsjećaju na neka već poznata vozila. Recimo, model Seres 5 neodoljivo podsjeća na Porsche Cayenne.
Naravno, to je dojam samo dok automobil gledate iz vana. Kada se pak približite vozili i zavirite u putničku kabinu, tu je slika nešto drukčija. Iznutra ovaj model ima velike sličnosti s Teslinim Modelom Y, osobito kada se vidi infotainment na velikom središnjem ekranu. Rekao bi da je čak i font, a ne samo ekran ili prostori za bežično punjenje dva smartphone uređaja, identičan onom kod Tesle. Središnji ekran dijagonale je 15,6 inča, dok je ispred vozača digitalna instrumenta ploča od 12,3 inča.
Za sada – samo jedna verzija
Seres 5 se proizvodi u tri verzije – Standard, Premium i Flagship. Za sada, kod nas su se odlučili ponuditi samo srednju, Premium izvedbu. Razlike su u tome što prvi model ima pogon samo na jednu (stražnju) osovinu, a srednji i top model na sva četiri kotača. Druga je pak razlika što prva dva modela imaju litij-željezo-fosfat bateriju, a top model semi-solid bateriju. Prva je od 80, a druga od 90 kWh.
Riječ je o vozilu dugom 471 centimetara dugačkom, širokom 193 te visokom 162 cm. Postavljeno je na platformu s međuosovinskim razmakom od 287,5 cm te je 16 cm udaljenost podnice od tla. Ispod prednjeg poklopca je spremnik obujma 67 litara, dok je klasični stražnji prtljažnik od 367 litara proširivih na 723 litre. Prema WLTP-u navodno je doseg 483 km, a maksimalna isporučiva snaga je 430 kW odnosno 585 KS uz 940 Nm najvećeg okretnog momenta. Trebao bi ubrzati do stotke za 4 sekunde uz najveću brzinu od 200 km/h.
Prednji ovjes čine dvostruka poprečna ramena, dok je straga multilink. Naravno, ugrađena je gomila ADAS sustava, nema smisla da ih sve nabrajamo. Ponuda prostora u putničkoj kabini je iznimno dobra, rekao bi i raskošna. Dojam veličine, ali i luksuza upotpunjuje veliki panoramski krov. Kao i kod modela Seres 3, i ovdje se koristi isti ključ. Izgledom kao i Porscheov…
Četiri godine ili 100 tisuća kilometara jamstva
Iako sam imao priliku napraviti i kratku testnu vožnju, za konkretnije dojmove ipak će trebati pričekat pravi test i malo dulje druženje. Na prvu automobil djeluje vrlo skladno, uz dobru opremu. Za neko kompletnije mišljenje, a koje se zasniva i na iskustvu drugih korisnika, ipak trebati pričekati još neko vrijeme. Za sada prodajno i servisni centar nalazi se samo u Zagrebu, a plan je daljnje proširenje dostupnih lokacija prodaje, ali i još više servisa.
Servisni interval za oba nova vozila je 20 tisuća kilometara ii jednom godišnje. Tu je i jamstvo od 4 godine ili 100 tisuća kilometara. Jamstvo na bateriju je 8 godina ili 160 tisuća kilometara.
Želite li voziti Seres 5 morate biti spremni izdvojiti 59.900 eura. Moguće je odabrati između osam boja eksterijera, odnosno 3 različita stila interijera.
Mitsubishijev motor
Nastavno na prvi dio teksta, maska modela Forthing T5 Evo podsjeća na onu kod Maseratija. U odnosu na model brend Seres, ovdje je riječ o benzinskom modelu.
Dugačak je 456,5 cm, širok 186 te visok 169 cm uz međuosovinski razmak od 271,5 cm. Prtljažnik je obujma 480 litara, proširivih na 1480 litara. Za pogon se rabi Mitsubishijev 1,5-litreni motor od 130 kW / 177 KS te 260 Nm okretnog momenta raspoloživog u području od 1500 do 4000 okretaja. Dolazi uz DCT mjenjač, 7-stupanjski s dvostrukom spojkom. Mjenjač je proizvod priznatog Magna Steyera.
Unutrašnjost pak otkriva sličnost s nekim Mercedesovim modelima. Dominira središnji salon koji se od dijela ispred vozača prostore na središnji dio. U njemu se skriva dvostruki 10,25-inčni zaslon. Tu je i veliki panoramski krovni prozor površine 1,2 kvadratna metra, kamera za vožnju unazad, automatski klima-uređaj, grijana i elektro podesiva prednja sjedala…
Kupci imaju priliku odabrati tek jednu od pet boja karoserije. Glavnim konkurentima smatraju MG HS, Škodu Karoq, Hyundai Tucson, Toyotu RAV4… Cijena je svakako nešto što smatraju velikim adutom. Ovaj model stoji 29.990 eura, a dolazi uz 5 godina jamstva ili 100 tisuća kilometara.
Odgovorni ljudi tvrtke Auto Hrvatska Automobili svjesni su da je daleko veći interes za električna vozila u vrijeme kada su aktualni državni poticaji, stoga je sada i organizirano ovo predstavljanje, a žele se i nametnuti kupcima dok na tržište ne dođu još neke jake kineske marke.