Novi Sandero starta od 81.900 kuna, a Stepway izdanje od 99.900 kn
Početni motor je 1-litreni benzinac od 66 KS, turbom opremljena verzija razvija 90 KS, dok plinsko izdanje ima 100 KS. Dizelaša više nema u novoj generaciji
O novoj, trećoj generaciji Dacijinog Sandera pisali smo već u nekoliko navrata. Sada je red došao i da novi model isprobamo. Naime, prvo smo odslušali digitalnu prezentaciju koju su Renaultovi stručnjaci održali u slovenskom Novom Mestu, a svatko od nas novinara tamo gdje mu je u tome trenutku najbolje odgovaralo. S obzirom na to da epidemiološka situacija onemogućava održavanje i međunarodnih prezentacija, Dacia je nekoliko vozila koja bi se inače koristila za te prilike uputila na svojevrsni 'road show', pa tako ponovno imamo priliku voziti nove automobile, sa stranim registracijskim oznakama, ali na domaćem terenu. Na domaćim prometnicama, pa neka vas ne zbuni što pločice nisu hrvatske.
Sada, kad smo automobil vidjeli i uživo. Sjeli i njega i provozali ga, možemo samo ustvrditi kako je Dacia napravila izvrstan posao. Nema sumnje kako automobil sada djeluje mnogo modernije. Dobro znamo kako ovaj rumunjski proizvođač nikada nije trošio previše novaca na dizajnerska dotjerivanja, a naravno - kako ne bi poskupio proizvodne procese, a time i podigao proizvodnu cijenu automobila.
Već i osnovni Sandero djeluje dosta privlačno uz daleko modernije linije, a nema sumnje kako prednjim kraju veliki plus čine full LED dnevna svjetla u obliku slova Y. Pogledamo li vozilo sa stražnje strane, odmah je vidljivo kako više nema detalja po kojem se vidjelo koliko je Dacia štedjela na dosadašnjim generacijama Sandera. Naime, prtljažnik se otvarao putem staromodnog, ogromnog gumba, a sada je tu soft-touch verzija kao i kod većine automobila.
Spomenimo kako je Dacia za Sandera pripremila dvije razine opreme - Essential i Comfort. Pogledamo li stavke kod osnovnog modela koji stoji 81.900 kuna, moramo priznati da djeluje i više od očekivanog. Tako je na primjer početni model opremljen i tempomatom te limitatorom brzine, kao i opcijom automatskog uključivanja svjetala. Ipak, nedostaje klima-uređaj za koji je potrebna nadoplata od 3000 kuna, ili pak električni podizači stakala.
Druga, Comfort razina opreme ima i LED svjetla za maglu, senzor za kišu, kao i električno podesiva i te grijane retrovizore. Klima-uređaj, vozačevo sjedalo podesivo po visini, upravljač i ručica mjenjača presvučeni umjetnom kožom i 8-inčni multimedijski sustav Media Display sa zaslonom na dodir podižu dojam kvalitete na jedan novi nivo. Uvjerenja smo kao će početni paket opreme biti daleko manje tražen od bogatijeg, a uz razliku i cijeni od 10 tisuća kuna kod istog motora.
Za Sandera Dacia je pripremila tri verzije pogonskog stroja. Osnovni je jednolitreni atmosferski benzinac od 66 KS, a koji dolazi upregnut 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Taj ulazni model tu je kako bi konkurirao cijenom, dok jednolitreni turbak od 90 KS ipak pruža daleko bolje performanse. U kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem primjerena je doza 1050 kilograma teškom vozilu. Ovaj posljednji motor dolazi i u kombinaciji s tvornički ugrađenim plinskim instalacijama, a koje osiguravaju kudikamo bolju autonomiju. Dok se vozite na plin, na raspolaganju je veća snaga, od 100 KS.
Upravo je ova posljednje spomenuta opcija i svojevrsna zamjena za dizelski model. Da, dizelaša više nema. LPG model ima dva kombinirana spremnika. Tu je 50-litarski spremnik benzina i 40-litarski spremnik plina (koristiti se može 80% kapaciteta spremnika plina). Prema službenim podacima, ovako opremljen Sandero ima doseg veći od 1200 kilometara.
Gotovo kao potpuno druga dimenzija nastupa Stepway izdanje. Odmah je vidljivo kako je riječ od višem modelu, koje ima razmak od tla 17,4 centimetara. Ovaj stilski dotjeran off-road model s krovnim nosačima visok je 158,7 centimetara, a što je 3,6 cm više od običnog Sandera. Kompletan Stepway je 'mišićaviji', bez obzira iz kojeg ga kuta pogledate.
Bez obzira na to što su vanjske dimenzije gotovo identične s prethodnom generacijom, nakon ulaska u putničku kabini osjeća se kako je tu ipak napravljen veliki pomak. Više je prostora na raspolaganju, kao i pretinaca za odlaganje. Prtljažnik od 410 litara za osam je litara narastao u odnosu na prethodnu generaciju.
Osim dojma većeg prostora moramo priznati kako je tu i daleko bolji dojam kvalitete, odnosno korištenih materijala, kao i same ugode boravka u vozilu. Tijekom vožnje na vidjelo izlaze i tehnička poboljšanja.
Znamo da je Sandero napravljen na novoj platformi. Upravo nova platforma donosi veću krutost, a istovremeno i manju težinu, odnosno manje emisije ispušnih plinova. Novi je i prednji ovjes, a koji uz veći međuosovinski razmak te širi trag kotača donosi veću stabilnost. Manje su i u vibracije motora koje se prenose u putničku kabinu.
Novi se Sandero vozi mnogo bolje nego prethodna generacije. Pored toga vozaču pruža više informacija. Sada i plinska verzija ima putno računalo, što do sada nije bilo dostupno. Kasnije se očekuju i verzije opremljene CVT mjenjačem s kontinuirano promjenjivim prijenosnim omjerom.
Novi se Sandero može odabrati u sedam boja karoserije, a Stepway je moguć i u Atacama narančastoj verziji koja nije predviđena za obični Sandero. Serijski obje verzije dolaze na čeličnim naplatcima, s time da su neki u tzv. Flexwheel izdanju kad u kombinaciji s ukrasnim poklopcima (ratkapama) ostavljaju dojam kao da je riječ o aluminijskim naplatcima. Uz nadoplatu su moguće i aluminijske felge.
Sandero dolazi iz tvornice Tanger u Maroku, dok Stepway može dolaziti s iste lokacije ili pak tvornice u turskom Pitestiju. Sada, na početku lansiranja pripremljeni su posebni uvjeti kupnje. Tako se na poklon dobivaju četiri zimske gume za sve kupce. U slučaju kupnje putem Dacia financiranja tu je posebna kamata od 3,99% te na poklon obvezno i kasko osiguranje.
Model | Motor | Snaga kW (KS) | Emisija CO2 (g/km) | Cijena |
Sandero Essential | 1,0 Sce 65 | 49 (66) | 120 | 81.900 kn |
Sandero Essential | 1,0 ECO-G 100 | 67 (90) / 74 (100) | 109 | 89.900 kn |
Sandero Comfort | 1,0 ECO-G 100 | 67 (90) / 74 (100) | 109 | 89.900 kn |
Sandero Comfort | 1,0 TCe 90 | 67 (90) | 119 | 99.900 kn |
Sandero Stepway Essential | 1,0 TCe 90 | 67 (90) | 127 | 99.900 kn |
Sandero Stepway Essential | 1,0 ECO-G 100 | 67 (90) / 74 (100) | 115 | 99.900 kn |
Sandero Stepway Comfort | 1,0 TCe 90 | 67 (90) | 127 | 111.900 kn |
Sandero Stepway Comfort | 1,0 ECO-G 100 | 67 (90) / 74 (100) | 115 | 111.900 kn |