Smart #5 stiže u Europu kao SUV usklađen s tržišnim trendovima
Najveći i najsvestraniji automobil marke Smart električni je SUV srednjeg segmenta, opremljen za avanture, offroad vožnju, ali i sustavima pomoći vozaču korisnima na klasičnoj cesti
Marka Smart, odnedavno proizvođač samo električnih vozila, predstavila je svoj treći potpuno električni model, nazvan #5, kojim čini iskorak u srednji segment SUV-a, najpopularniji segment u Europi trenutačno. Kao i nešto manji srodnici, Smartovi #1 i #3, ovaj je automobil također potpuno električnog pogona, uključuje napredne sustave pomoći vozaču (ADAS), pametne tehnologije, digitalni kokpit i sve ostalo što ga svrstava u premium klasu vozila.
Prema željama kupaca
Iskorak u segment nešto većih vozila u Smartu objašnjavaju svojom željom da nastave biti predani kvaliteti, inovativnosti, ali i ispunjavanju želja svojih kupaca, koje se s vremenom mijenjaju. Evolucija potreba, dakle, nagnala je tradicionalnog proizvođača malenih gradskih automobila da zagazi i u srednje velike električne SUV-ove.
Smart #5 dizajnirali su stručnjaci Mercedes-Benza, dodali mu panoramski krov, vrata bez prozorskih okvira, kratke prevjese i robusni izgled. Sve to stalo je u 4.705 mm dužine uz 2.900 mm međuosovinskog razmaka.
Model će se proizvoditi u dvije inačice, robusni #5 Summit Edition i standardni #5 Premium+. Prva će biti opremljena krovnim svjetlosnim elementima, zaštitom podvozja, kukom za prikolicu, krovnim nosačima, pa čak i ljestvama za lakši pristup teretu na krovu – bit će to, dakle, suputnik za avanture, izlete i offroad vožnju.
Oba modela u kabini će odavati luksuzni dojam, uz ambijentalnu raznobojnu LED rasvjetu, opcionalna kožna sjedala, ali i mogućnost pretvaranja sjedala u oveći bračni krevet. Tu je i 25,6-inčni head-up zaslon s tehnikom proširene stvarnosti, 10,3-ična digitalna instrumentna ploča te još dva središnja zaslona, dijagonale po 13". Sustavom se upravlja na dodir ili glasovnim naredbama, dok novi OS pogoni računalo opremljeno AMD V2000 čipom kao središnjim dijelom svih ugrađenih "pametnih" funkcija.
Pogonski je sklop zasnovan na 800-voltnoj tehnologiji, baterija je kapaciteta 100 kWh i na brzom se punjaču može napuniti do 70% za 15 minuta. Ukupni doseg s jednim punjenjem je deklariran na 740 km, ali prema kineskom standardu CLTC. WLTP brojke doznat ćemo naknadno. Novi Smart #5 na europska će tržišta stići početkom sljedeće godine.