Smart#1 električni je SUV i najveći model te marke do sada
Iako i dalje malen, električni SUV Smart#1 više ne spada u kategoriju minijaturnih automobila po kakvima je marka Smart oduvijek poznata. Sada je to punokrvni gradski automobil za 4 osobe
Model novog gradskog električnog multifunkcionalnog automobila pod markom Smarta najavljen je bio na prošlom izdanju sajma IAA Mobility u Münchenu, a ovoga je tjedna doživio i svoju službenu premijeru u Berlinu. Najveći je to automobil ove marke do sada, a ističe se sasvim drugačijim oblikom, prostranom kabinom, brojnim modernim detaljima i digitalnim mogućnostima.
Novi Smart#1 dug je čak 4.270 mm, međuosovinski mu je razmak 2.750 mm, a kotači mogu biti promjera čak 19" – što ovaj automobil više ne svrstava u klasu onih minijaturnih, koje na cesti nećete niti primijetiti, ili koji će neprimjetno zauzeti parkirališno mjesto.
Digitalni ključ, panoramski krov…
Kao i brojni novi modeli na današnjem tržištu, i Smart#1 dolazi s potpuno digitaliziranom unutrašnjošću, a njegovim se funkcijama upravlja putem mobilne aplikacije. Nove funkcije ovaj će automobil dobivati softverskim "over-the-air" nadogradnjama. Zanimljiva je i opcija posuđivanja, tj. dijeljenja ovog automobila: želite li svojeg Smarta ustupiti nekome na korištenje, moć ćete to učiniti jednostavno – tako da mu putem mobitela prebacite digitalni ključ.
Prostranost kabine naglašena je ne samo činjenicom da u ovom Smartu postoji stražnja klupa pune veličine, nego i staklenim površinama koje omogućavaju pogled u 360°. Tu je i panoramski krov te interaktivna ambijentalna rasvjeta koju se bojom i intenzitetom može prilagoditi vlastitim željama.
Pogonski sklop nudi elektromotor snage 272 KS, 343 Nm okretnog momenta te najvišu brzinu od 180 km/h. Kad je riječ o baterijama, one donose kapacitet od 66 kWh te mogućnost brzog punjenja (od 10 do 80% za manje od 30 minuta). Kao takve, omogućit će novom SUV-u Smart#1 doseg od najviše 440 kilometara prema WLTP ciklusu.
Iz kompanije poručuju da je vozilo trenutačno u procesu homologacije za EU tržišta, a ona bi trebala biti dovršena u drugoj polovici ove godine. Kad je riječ o početku prodaje, nikakvi datumi nisu navedeni. Vrlo je vjerojatno da će Smart#1 prvo stići na kinesko, a potom i na europsko tržište. Cijene će također biti objavljene naknadno.
Tehničke specifikacije
smart #1 | |
Pogon | Električni, 272 KS |
Pogonska osovina | Stražnja |
Okretni moment | 343 Nm |
Najviša brzina | 180 km/h |
Kapacitet baterije | 66 kWh |
Autonomija (WLTP) | 420-440 km (bit će potvrđeno nakon homologacije) |
Punjenje | AC: 22 kW, DC: 150kW |
Dužina/širina/visina vozila | 4270/1822 /1636 mm |
Međuosovinski razmak | 2750 mm |
Masa praznog vozila | 1820 kg |
Najveća dopuštena masa | 2270 kg |
Nosivost | 450 kg |
Kotači | 19" |
Gume | 235/45 R19 |
Prednji prtljažnik | 15 l |
Stražnji prtljažnik | 273-411 l |
Infotainment zaslon | 12,8", 1920 x 1080 px |
Instrument ploča | 9,2" FullHD + 10" head-up display |