Suzuki Swace, baziran na karavanskoj Corolli, drugi je model nastao u suradnji s Toyotom

Koristit će se isključivo hibridna opcija, a dolazak u prodajane salone očekuje se već tijekom predstojeće zime i to po cijeni nižoj od Toyote

Autonet.hr četvrtak, 24. rujna 2020. u 00:00

Suradnje među velikim proizvođačima automobila, kao i onim manjim nisu nikakva novost. Gledajuću unatrag takvih je primjera mnogo, bez obzira govorimo li o suradnji na nekom pojedinom segmentu vozila, određenom modelu ili samo motoru. Suradnje se u pravilu rade kako bi se ostvarila ušteda za samog proizvođača, a koji bi inače u samostalan razvoj trebao uložiti mnogo veća sredstva. Jedna od zanimljivih suradnji posljednje vrijeme dolazi iz ‘japanske kuhinje’, a odnosi se na Toyotu i Suzuki. Prije nekoliko mjeseci Suzuki je prikazao model Across, baziran na Toyoti RAV4, a sada je tu i model Swace koji je ustvari Toyota Corolla Touring Sports. Riječ je o modelu koji bi se tijekom ove zime trebao naći u Suzukijevim prodajnim salonima na području Europe.

Ovo je jdan od najpovoljnijih, a uostalom i najbržih načina suradnje za Suzuki. Za već gotov automobil, koji pored toga ima globalnu prepoznatljivost, pripreme samo nekoliko dizajnerskih smjernica svoje filozofije, dakako uz prepoznatljivi Suzuki logotip, i automobil je spreman za prodaju.

Novi prednji dio vozila

Najočitija promjena svakako je napravljena na prednjem dijelu vozila, no bez nekih prevelikih zahvata. Automobil je uostalom pripreman kako bi imao nisko težište, pa se ističe širokim stavom i elegantnim karoserijskim linijama. Prednjim dijelom dominiraju oštra LED svjetla te velika šesterokutna rešetka, a kako bi se dobla sličnost s ostalim Suzuki modelima. Kao i kod Toyote, nije ostavljeno previse mogućnosti odabira boja, pa će kupcima na odabir biti sedam mogućnosti - White Pearl Crystal Shine, Super White, Precious Silver, Black Mica, Dark Blue Mica, Phantom Brown Metallic i Oxide Bronze Metallic.

Pogled u unutrašnjost donosi najvidljiviju promjenu tek u pogledu zamjene logotipa na upravljaču. Prednjim dijelom dominira 8-inčni multimedijskim audio sustavom s AM/FM/DAB radiom, Bluetooth funkcijom i kontrolama na upravljaču za lakše korištenje. Sustav je kompatibilan s Apple CarPlay aplikacijom za iPhone, kao i Android Auto i MirrorLink aplikacijama. U prednjoj konzoli dostupna je Qi podloga za bežično punjenje pametnih telefona te dva USB ulaza i AUX ulaz nadomak vozača i suvozača.

Osjećaju prostranosti u putničkoj kabini doprinosi široka ploča s instrumentima dizajnirana s neprekidnim linijama koje se protežu do samih obloga vrata. Kombinacija mekih obloga i kromiranih i/ili srebrnih detalja u kabini naglašava ukupnu kvalitetu interijera. Ostale ključne značajke unutrašnjosti uključuju grijani upravljač i prednja sjedala, S-FLOW sustav klima uređaja s prepoznavanjem putnika i ambijentalno osvjetljenje u cijeloj kabini.

Prtljažnik od 596 litara

Putnički prostor osigurava udobnost kako bi Swace olakšao aktivan životni stil svog vozača i svih putnika. Uz izdašnu udaljenost od 928 mm između prednjih i stražnjih sjedala, udobnost stražnjeg dijela putničkog prostora i prostor za noge jedni su od najboljih u svojoj klasi. Duž cijelog putničkog prostora, u prvom i drugom redu sjedala nalaze se praktični prostori za odlaganje sitnica, poput telefona i pića.

Veliki prtljažni prostor od čak 596 litara obujma, pruža dovoljno mjesta za raznu prtljagu ili predmete za rekreaciju. Za dodatnu svestranost, tapecirana podloga prtljažnika može se postaviti u niži položaj za pohranu viših predmeta, a također se može okretati kako bi s druge strane dobili otporni sloj od sintetičke smole koji se može koristiti za odlaganje mokrih ili prljavih predmeta. Prtljažni odjeljak se lako može proširiti u potpuno ravan prostor, uz pomoć ručice za preklapanje stražnjih sjedala. Potreba za privatnošću prtljažnog prostora rješava se odvojivim toniranim poklopcem koji se može povući jednim dodirom, a prtljažnik je za dodatnu praktičnost opremljen automatskim svjetlima i 12V utičnicom.

Swace kombinira snažni električni motor s 1,8-litrenim benzinskim motorom, ekskluzivno dizajniranim za upotrebu u hibridnim sustavima, pružajući besprijekoran osjećaj vožnje uz snažno ubrzanje, kao i izvrsnu potrošnju goriva te nisku emisiju ispušnih plinova. Hibridni sustav optimalno pokreće Swace u svim kombinacijama, bilo da je riječ isključivo o benzinskom motoru, elektromotoru ili oboje, ovisno o uvjetima vožnje.

EV način vožnje

Zahvaljujući elektromotoru velike snage i velikom kapacitetu baterije, Swace je opremljen i EV načinom vožnje. U EV načinu vožnje, Swace vozi koristeći isključivo elektromotor pokretan energijom iz baterije. Ovaj način rada može se koristiti za vožnju na kratkim udaljenostima bez brige o buci ili emisiji, posebno u stambenim područjima rano ujutro i kasno u noć, ili u garažama i zatvorenim parkiralištima.

Swace nudi udobnost u vožnji i stabilno, reaktivno upravljanje s niskim težištem i fino podešenim ovjesom. Niski položaj prostora motora i smještaj baterije ispod stražnjih sjedala osiguravaju nisko težište, smanjujući valjanje karoserije u zavojima, poboljšavajući stabilnost i pridonoseći laganoj i udobnoj vožnji. MacPherson prednji ovjes i stražnji ovjes s dvostrukim nosačima dizajnirani su za izvrsnu stabilnost pri upravljanju i udobnost vožnje. Za daljnji užitak u vožnji, funkcija odabira načina vožnje omogućuje vozaču da odabere jedan od tri načina vožnje prema svojim željama ili potrebama vožnje.

Odabir načina vožnje

Funkcija odabira načina vožnje omogućuje vozaču da prilagodi performanse vozila u skladu s uvjetima vožnje. Swace je opremljen s tri načina rada - Normalno, Eko Ili Sport. Normal način vožnje pruža optimalnu ravnotežu između udobnosti u vožnji, stabilnosti i potrošnje goriva, a pogodan je za normalnu svakodnevnu vožnju. Eco način vožnje pomaže ubrzanju na ekološki način te poboljšava ekonomičnost goriva postupnim odazivanjem na gas i minimalnom uporabom klima uređaja. Ovaj je način vožnje posebno koristan tijekom gradske vožnje s puno zaustavljanja i pokretanja vozila. Sport način vožnje upravlja hibridnim sustavom kako bi pružio brže i snažnije ubrzanje, čineći ga prikladnim kada je potreban brz odgovor u vožnji.

Napredni sustavi pomoći u vožnji

Potpuno opremljen naprednim sigurnosnim značajkama, Swace nudi vozaču i putnicima mirnoću i samopouzdanje na svakom putovanju. S-IPA (Simple-Intelligent Parking Assist) pomaže vozaču pri parkiranju unatrag, paralelnom parkiranju ili napuštanju paralelnog parkirnog mjesta, pružajući zvučno i vizualno navođenje uz automatsko okretanje upravljača. Sustav koristi ultrazvučne valove za prepoznavanje okoline  i omogućuje točno parkiranje čak i u uskim prostorima.

PCS (Pre-Collision System) pomaže u sprječavanju sudara s drugim vozilima, pješacima i biciklistima nadzirući cestu ispred sebe milimetarskim radarom i monokularnom kamerom te primjenjujući automatsko kočenje po potrebi. Kad LTA (Lane Tracing Assist) utvrdi da će se nehotično napuštanje trake vjerojatno dogoditi na brzoj cesti ili označenoj javnoj cesti, pomaže upravljanju kako bi se vozilo zadržalo u središtu trake. Road Sign Assist (RSA) čita prometne znakove uz cestu te prikazuje prepoznate znakove na informacijskom zaslonu. Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) automatski održava dovoljnu udaljenost do vozila ispred, po potrebi zaustavlja vozilo kada se vozilo ispred zaustavi te prati vozilo nakon ponovnog pokretanja.

Blind Spot Monitor (BSM) upozorava vozača kada se vozilo približava ili se nalazi u mrtvom kutu. Rear Crossing Traffic Alert (RCTA) pomaže vozaču izbjeći sudar pri vožnji unatrag s parkirnih mjesta. Kad otkrije vozilo koje se približava na stražnjem mrtvom kutu, upozorava vozača zvukom. eCall u slučaju da vozilo doživi prometnu nesreću upozorava hitne službe telefonskom porukom koja uključuje precizno mjesto vozila. Brake Hold - kad se vozilo zaustavi, na primjer na semaforu, električna parkirna kočnica drži vozilo na mjestu održavanjem kočnice kako bi spriječila pomicanje vozila unaprijed ili unatrag do trenutka dok vozač ne pritisne papučicu gasa.