Prvi Suzukijev električni serijski automobil, e Vitara, u Europu stiže sljedeće godine

Japanski Suzuki u Milanu je predstavio svoj prvi potpuno baterijsko-električni model serijske proizvodnje za europsko tržište. Bit će to elektrificirana Vitara, SUV na kojem su izgradili svoj imidž

Autonet.hr četvrtak, 7. studenog 2024. u 18:00

Još jedan proizvođač s dalekog istoka dolazi u Europu nudeći električne automobile, prilagođene ovdašnjem tržištu. To je sada Suzuki Motor Corporation, koji je na događanju u talijanskom Milanu otkrio svoj novi adut u segmentu električnih SUV-a, e Vitaru. Zasnovana je na konceptu eVX, predstavljenome prošle godine i prvi je to globalni Suzukijev baterijsko-električni automobil serijske proizvodnje. Najavljeno je i da će se proizvoditi u indijskoj tvornici Suzuki Motor Gujarat, početak proizvodnje očekuje se u proljeće sljedeće godine, a tijekom ljeta 2025. započet će i njegova prodaja u Europi te na tržištima Indije i Japana.

Visoka tehnologija za avanture

Slijedeći koncept "emotivne svestrane krstarice", e VITARA donosi dizajn koji je kombinacija napredne tehnologije i snage, električni pogonski sklop za okretno i oštro iskustvo vožnje, električni 4WD sustav ALLGRIP-e koji ne pruža samo terenske sposobnosti, nego i snažne performanse, a temelj svega je novorazvijena platforma HEARTECT-e posebno za baterijsko-električne modele.

Vanjski izgled upečatljiv je i u skladu s aktualnim trendovima. Karakteristični veliki kotači i dug međuosovinski razmak odrednice su vanjštine, dok unutrašnjost donosi napredni integrirani zaslon te robusne panele i središnju konzolu. Ta kombinacija robusnosti i modernih tehnologija jedna je od ključnih odrednica teme "visoke tehnologije i avanture", koju e Vitara želi istaknuti.

Pogonski sklop sastoji se od visokoučinkovite e-osovine (eAxle), koja integrira motor i inverter, zajedno s litij željezo-fosfatnim (LFP) baterijama. Kao takav postiže karakteristično oštro ubrzanje iz mjesta i tijekom pretjecanja. Sustav pogona na sve kotače ALLGRIP-e sastoji se od dvije takve nezavisne osovine, a nudi preciznu kontrolu i responzivnost, ali i mogućnost "izvlačenja" iz gliba, uz način vožnje Trail, koji pametno distribuira okretni moment i kočenje.

Podaci o dosegu s jednim punjenjem baterije nisu službeno objavljeni, no iz Suzukija očekuju da će u izvedbi s većim kapacitetom e Vitara moći prevaliti relativno skromnih 400-tinjak kilometara.

"E Vitara naš je prvi BEV, razvijen kroz pokušaje i pogreške, kako bismo stvorili električni automobil jednostavan za korištenje. Kako bismo ostvarili ugljično neutralno društvo, ponudit ćemo niz opcija, uključujući BEV, hibridna vozila i vozila na plin, prilagođena određenim regijama. Uvođenje e Vitare predstavlja značajnu prekretnicu u postizanju ugljične neutralnosti. Nakon lansiranja e Vitare nastavit ćemo širiti našu liniju baterijsko-električnih modela i predlagati rješenja mobilnosti prilagođena potrebama određenih zemalja i regija", poručio je na svečanoj premijeri prvi čovjek kompanije Toshihiro Suzuki.

Budući da je ovaj model, sa svim spomenutim tehnologijama, razvijen u sklopu suradnje Suzukija, Toyote i Daihatsua, u dogledno će se vrijeme u Europi pojaviti i s Toyotinom značkom.

Tehničke specifikacije
Kapacitet baterije 49 kWh 61 kWh
Pogon 2WD 2WD 4WD
Dužina 4.275 mm
Širina 1800 mm
Visina 1.635 mm
Međuosovinski razmak 2.700 mm
Trag sprijeda 1.540 mm
Trag straga 1.545 mm
Polumjer okretanja 5,2 m
Udaljenost od tla 180 mm
Kapacitet 5 osoba
Maksimalna snaga 106 kW 128 kW 135 kW
Prednji motor (snaga) 106 kW 128 kW 128 kW
Stražnji motor (snaga) - - 48 kW
Maksimalni okretni moment 189 Nm 189 Nm 300 Nm
Kočnice Ventilirani diskovi sprijeda i straga
Gume 225/55 R18 225/55 R18 225/50 R19
Masa vozila 1.702 kg 1.760-1.799 kg 1.860-1.899 kg