Prvi Suzukijev električni serijski automobil, e Vitara, u Europu stiže sljedeće godine
Japanski Suzuki u Milanu je predstavio svoj prvi potpuno baterijsko-električni model serijske proizvodnje za europsko tržište. Bit će to elektrificirana Vitara, SUV na kojem su izgradili svoj imidž
Još jedan proizvođač s dalekog istoka dolazi u Europu nudeći električne automobile, prilagođene ovdašnjem tržištu. To je sada Suzuki Motor Corporation, koji je na događanju u talijanskom Milanu otkrio svoj novi adut u segmentu električnih SUV-a, e Vitaru. Zasnovana je na konceptu eVX, predstavljenome prošle godine i prvi je to globalni Suzukijev baterijsko-električni automobil serijske proizvodnje. Najavljeno je i da će se proizvoditi u indijskoj tvornici Suzuki Motor Gujarat, početak proizvodnje očekuje se u proljeće sljedeće godine, a tijekom ljeta 2025. započet će i njegova prodaja u Europi te na tržištima Indije i Japana.
Visoka tehnologija za avanture
Slijedeći koncept "emotivne svestrane krstarice", e VITARA donosi dizajn koji je kombinacija napredne tehnologije i snage, električni pogonski sklop za okretno i oštro iskustvo vožnje, električni 4WD sustav ALLGRIP-e koji ne pruža samo terenske sposobnosti, nego i snažne performanse, a temelj svega je novorazvijena platforma HEARTECT-e posebno za baterijsko-električne modele.
Vanjski izgled upečatljiv je i u skladu s aktualnim trendovima. Karakteristični veliki kotači i dug međuosovinski razmak odrednice su vanjštine, dok unutrašnjost donosi napredni integrirani zaslon te robusne panele i središnju konzolu. Ta kombinacija robusnosti i modernih tehnologija jedna je od ključnih odrednica teme "visoke tehnologije i avanture", koju e Vitara želi istaknuti.
Pogonski sklop sastoji se od visokoučinkovite e-osovine (eAxle), koja integrira motor i inverter, zajedno s litij željezo-fosfatnim (LFP) baterijama. Kao takav postiže karakteristično oštro ubrzanje iz mjesta i tijekom pretjecanja. Sustav pogona na sve kotače ALLGRIP-e sastoji se od dvije takve nezavisne osovine, a nudi preciznu kontrolu i responzivnost, ali i mogućnost "izvlačenja" iz gliba, uz način vožnje Trail, koji pametno distribuira okretni moment i kočenje.
Podaci o dosegu s jednim punjenjem baterije nisu službeno objavljeni, no iz Suzukija očekuju da će u izvedbi s većim kapacitetom e Vitara moći prevaliti relativno skromnih 400-tinjak kilometara.
"E Vitara naš je prvi BEV, razvijen kroz pokušaje i pogreške, kako bismo stvorili električni automobil jednostavan za korištenje. Kako bismo ostvarili ugljično neutralno društvo, ponudit ćemo niz opcija, uključujući BEV, hibridna vozila i vozila na plin, prilagođena određenim regijama. Uvođenje e Vitare predstavlja značajnu prekretnicu u postizanju ugljične neutralnosti. Nakon lansiranja e Vitare nastavit ćemo širiti našu liniju baterijsko-električnih modela i predlagati rješenja mobilnosti prilagođena potrebama određenih zemalja i regija", poručio je na svečanoj premijeri prvi čovjek kompanije Toshihiro Suzuki.
Budući da je ovaj model, sa svim spomenutim tehnologijama, razvijen u sklopu suradnje Suzukija, Toyote i Daihatsua, u dogledno će se vrijeme u Europi pojaviti i s Toyotinom značkom.
Kapacitet baterije | 49 kWh | 61 kWh | |||
---|---|---|---|---|---|
Pogon | 2WD | 2WD | 4WD | ||
Dužina | 4.275 mm | ||||
Širina | 1800 mm | ||||
Visina | 1.635 mm | ||||
Međuosovinski razmak | 2.700 mm | ||||
Trag sprijeda | 1.540 mm | ||||
Trag straga | 1.545 mm | ||||
Polumjer okretanja | 5,2 m | ||||
Udaljenost od tla | 180 mm | ||||
Kapacitet | 5 osoba | ||||
Maksimalna snaga | 106 kW | 128 kW | 135 kW | ||
Prednji motor (snaga) | 106 kW | 128 kW | 128 kW | ||
Stražnji motor (snaga) | - | - | 48 kW | ||
Maksimalni okretni moment | 189 Nm | 189 Nm | 300 Nm | ||
Kočnice | Ventilirani diskovi sprijeda i straga | ||||
Gume | 225/55 R18 | 225/55 R18 | 225/50 R19 | ||
Masa vozila | 1.702 kg | 1.760-1.799 kg | 1.860-1.899 kg |