Tek predstavljeni Suzuki S-Cross kroz koji dan i u domaćim salonima
Dizajnerski i tehnički pomlađen model pristizat će iz tvornice u susjednoj Mađarskoj, a kako doznajemo cijene se ne bi trebale previše mijenjati
Suzuki već dugi niz godina privlači sve veći broj kupaca, a koji traže dobar omjer uloženog i dobivenog. Praksa je to koja je prisutna kod njihovih modela, a dodatni vjetar u leđa sada bi trebao dobiti model S-Cross. Novost je i da se sada potpuno odvojio od modela SX4, pa je taj dio izostao u imenu, te je ostao samo S-Cross.
Model je to čija je povijest započela tijekom 2013. godine, a da bi samo tri godine kasnije doživio i ozbiljniji redizajn. Sada su dizajneri ponovno odradili veliki posao, a to je ujedno i najveća promjena u odnosu na dosadašnji model. Dimenzije i motorizacija su ostale iste (430 centimetara dužine, 179 cm širine i 1,58 m visine), ali uz digitalizaciju putničke kabine.
Impozantna prednja maska u piano crnoj boji, savršeno se stapa s elegantnim LED svjetlima i brojnim srebrnim detaljima, kako bi stvorili upečatljiv SUV izgled. S boka gledano, četvrtasti prednji i stražnji obrubi kotača, zajedno s brojnim SUV detaljima jasno komuniciraju što ovaj auto sve može.
U prostranoj kabini udobno i sigurno, može se smjestiti 5 odraslih osoba, dok prtljažni prostor velikog kapaciteta, od 430 litara, nudi jako dobru prilagodljivost. Panoramski krov i ergonomski dotjerana unutrašnjost, još više poboljšavaju doživljaj vožnje i nesputanosti.
Prostrana putnička kabina
U potpuno novom S-CROSS-u ima mjesta za 5 odraslih putnika te i u tom slučaju još uvijek nudi obilje prostora. Zbog udobnosti putnika sprijeda, nije ugrožena udobnost putnika na stražnjem sjedalu, koji čak imaju mogućnost promjene nagiba naslona stražnjih sjedala, u položaj koji omogućuje dodatno opuštanje. Kabina je dodatno prepuna skladišnih prostora i pogodnosti koje putnike čine zadovoljnima na svakom putovanju.
Bez obzira na svoj robustan vanjski izgled, novi Suzuki S-Cross u svojoj unutrašnjosti je vrlo pitom i udoban. Užitku u vožnji i slobodi kretanja, pridonose i velika i udobna sjedala, jednako kao i velike staklene površine odnosno panoramski krov velikih dimenzija. Potpuno ergonomska kožna sjedala, u svom središnjem dijelu imaju uzorak od sintetičke kože, koja osim otpornosti ima i izvrsna toplinska i upijajuća svojstva.
Dizajn kokpita podjednako je napredan, jer osim visoke kvalitete, odlikuje se prepoznatljivom jednostavnošću. Velika ploča s instrumentima je naglašenog trodimenzionalnog dizajna, što daje snažan, visokofunkcionalan i nadasve kvalitetan izgled.
Dominantan visokotehnološki dojam interijera ponajprije zahvaljujemo 9-inčnom multimedijskom audio uređaju, koji omogućuje bežično povezivanje pametnog telefona, ali i prikazivanje informacija vezanih uz vozilo, kao i uključenost Allgrip Select pogona.
Digitalni napredak
Zaslon prikazuje najnovije praktične digitalne značajke, uključujući Apple CarPlay, Android Auto, prepoznavanje glasa i hands-free Bluetooth opciju poziva. Standardne značajke također uključuju radio, reprodukciju glazbe i filmova putem USB-a te reprodukciju glazbe putem iPod-a i Bluetooth-a. Držeći vas povezane s vozilom, također prikazuje informacije kao što su potrošnja goriva, doseg vožnje, SHVS protok energije, razna upozorenja, prikaz stražnje kamere, prikaz 360 kamere i stražnje parking senzore.
Naslon stražnjeg sjedala djeljiv u omjeru 60:40, koji pak zajedno s dodatnom, višepozicijskom policom bitno olakšavaju smještaj raznih stvari, unutar prtljažnog prostora od 430 litara. Bez obzira na odredište ili planove za slobodno vrijeme, potpuno novi S-Cross nudi obilje prostora i udobnost za pet odraslih osoba i sve njihove potrepštine.
Dvostruki klizni stakleni paneli stvaraju iznimno veliki stakleni otvor, kako bi se moglo uživati u panoramskom pogledu s bilo kojeg sjedala u automobilu. Kad je panoramski krov zatvoren, ukupna duljina staklenih panela iznosi 100 cm, a kad je otvoren, duljina otvora iznosi 56 cm.
Ostale pogodnosti koje donosi S-Cross su dvozonski automatski klima uređaj, konzola iznad glave sa svjetlima za čitanje, i pretincem za odlaganje, prednja konzola s USB utorom, središnji, pomični naslon za ruke i konzola sprijeda, središnji naslon za ruke s držačima za čaše straga...
Paleta boja
Kako bi zadovoljio potrebe širokog spektra vlasnika SUV-a, potpuno novi S-CROSS dostupan je u osam boja. Perla metalik boje čine Titan Dark Grey, Cosmic Black i Canyon Brown. Perla boje su Cool White, Energetic Red te Sphere Blue. Ponudu zaokružuju Silky Silver metalik i nemetalik White boje.
Ispod poklopca motora smješten je provjereni i dokazani 1,4-litreni BoosterJet turbo motor velikog okretnog momenta s izravnim ubrizgavanjem. On je nadopunjen 48V blagim SHVS hibridnim sustavom, ali i Allgrip Select 4x4 pogonom. Turbopunjač sabija stlačeni zrak u cilindre, kako bi maksimizirao okretni moment pri niskim okretajima. S druge pak strane, njegov sustav izravnog ubrizgavanja optimizira količinu, vrijeme i tlak goriva kako bi poboljšao performanse i učinkovitost.
Također, zahvaljujući varijabilnom električnom upravljanju usisnih ventila (VVT), hlađenoj recirkulaciji ispušnih plinova (EGR) i visokom omjeru kompresije, postignuta je još veća učinkovitost ovog strojarsko-tehnološkog dragulja. 48V blagi SHVS hibridni sustav u normalnim uvjetima vožnje smanjuje potrošnju goriva smanjenjem okretnog momenta koji se kompenzira s električnim motorom. S druge strane, kada sustav otkrije da je vozaču potrebno što brže ubrzanje, torque-fill kontrola i torque-boost značajka dodatno povećavaju odziv, glatkoću i ubrzanje.
Allgrip Select za sve podloge
Četiri lako upravljiva načina rada (Auto, Sport, Snow i Lock) čine ga praktičnim za odabir 4x4 pogona, koji najbolje odgovara uvjetima vožnje. Elektronički kontrolirani 4x4 sustav konstantno prilagođava količinu okretnog momenta isporučenog na stražnje kotače, te koristi ESP, snagu motora, servo upravljač i druge sustave u vozilu za što bolju učinkovitost i realizaciju ova četiri načina vožnje.
Potpuno novi S-Cross opremljen je Suzukijevom sigurnosnom podrškom, koja koristi kamere i senzore za pomoć u vožnji i za dodatnu sigurnost. Tako je tu automatski sustav kočenja pomoću dvostrukog senzora (DSBS). Tako kada se vozilo kreće prema naprijed, monokularna kamera i laserski senzor određuju postoji li opasnost od sudara s vozilom ili pješakom. Nakon otkrivanja potencijalnog sudara, DSBS sustav upozorava, a ukoliko shvati da reakcija izostaje, primjenjuje automatsko kočenje, sve ovisno o situaciji.
Tu je i adaptivni tempomat koji u kombinaciji sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem koristi i funkciju stop & go. Sam ubrzava i usporava, kako bi vozač održao sigurnu udaljenost od vozila ispred. Stop & go funkcija može čak i potpuno zaustaviti vozilo kada je potrebno te zatim početi pratiti vozilo ispred ako ponovo krene unutar 2 sekunde, kao što je slučaj u prometnoj gužvi.
Još neke od značajki Suzukijeve sigurnosne podrške su upozorenje o napuštanju prometne trake, prevencija napuštanja prometne trake, upozorenje na krivudanje, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor mrtvog kuta, pomoć pri kretanju uzbrdo, prepoznavanje pokretnih objekata straga...
Kako doznajemo od domaćeg zastupnika Suzuki vozila, prvi primjerci dotjeranog S-Cross modela već se za nekoliko dana mogu očekivati i u domaćim prodajnim salonima. U trenutku pisanja ovog teksta nisu bile poznate cijene, no navode kako ne bi trebalo biti značajnijih korekcija.