Toyota proširila ponudu velikim SUV modelom Highlander sa sedam sjedala
Četvrta generacija prvi je puta službeno u ponudi na hrvatskom tržištu, a pokreće je hibridni benzinac od 248 KS. Mogu se odabrati tri razine opreme uz početnu cijenu od 424 tisuće kuna
Toyotin najveći SUV, model Highlander, sada je po prvi put dostupan u Hrvatskoj. Riječ je o već četvrtoj generaciji modela koji se do sada dokazivao na brojnim tržištima diljem svijeta. Dostupan je isključivo uz hibridni pogonski sklop, a uz modele RAV4, C-HR te uskoro Yaris Cross činit će Toyotinu veliku ponudu SUV-ova u Europi. Spomenimo kako je Toyota jedan od rijetkih proizvođača koji smatra kako je veća prednost u ‘običnim’ hibridima, a ne plug-in verzijama.
Bogato iskustvo hibrida
To potkrepljuju činjenicom kako imaju preko 23 godine iskustva u razvoju hibridne tehnologije, što prati i 16 milijuna prodanih vozila s hibridnim pogonom u tom razdoblju. Također spominju kako tijekom duljih putovanja, kad su i veće brzine, bolje uštede na emisiji ispušnih plinova ostvaruje upravo hibrid kakvog nude. Tako kažu samopunjivi hibridni pogonski sklop na Highlanderu ima mogućnost postizanja brzine od 125 km/h na električni pogon, kao i sposobnost vuče prikolice težine do dvije tone.
Novi Highlander Hybrid je dugačak 496,6 centimetara, širok 193 cm, visok 175,5 cm, uz pozamašan osovinski razmak od 285 cm. Kombinira elegantan, dinamičan i profinjen izgled gradskog SUV-a s čvrstoćom, snagom i trajnošću istinskog pogona na sve kotače. Trag prednjih kotača je 166,2 cm, a stražnjih 169 cm, što je dodatno naglašeno izbočenim lukovima kotača, te trapezoidnim oblikom gornje i donje prednje maske.
Novi model moguće je odabrati u jednoj od 8 boja karoserije, od kojih nova boja Moondust, zahvaljujući dvoslojnom nanošenju, nosi snažan pečat i sjaj čistog metala. Pored nje tu su dvije verzije crne boje, srebrna, bijela, siva, crvena i plava.
Putnička kabina oblikovana je tako da nudi praktičnost, trajnost i prostranost koju očekujete od obiteljskog SUV-a sa 7 sjedala, dajući udobno, luksuzno okruženje za sve putnike. U središtu se nalazi 12,3-inčni zaslon multimedije s kojeg se spušta konzola omeđena glatkom oblogom mekanom na dodir. Ovaj sklop vizualno odozdo pridržava četvrtasta središnja konzola.
I više nego je potrebno
Svi upravljački prekidači se nezamjetno uklapaju u površine na kojima su smješteni, kombinirajući eleganciju i jednostavnost korištenja. Kroz cijeli interijer umetci sa svilastom i drvenom površinom stvaraju dojam trajnosti i prestiža, dok obloge od mekane kože pružaju divan osjećaj na dodir, uz snažan vizualni pečat zahvaljujući šavovima visoke kvalitete.
Kupcima u Hrvatskoj Toyota je pripremila Highlander Hybrid u tri razine opreme. Ovisno o razini, dostupan je 7-inčni TFT zaslon unutar ploče s instrumentima, 12,3-inčni središnji zaslon multimedije sa satelitskom navigacijom i povezivanjem aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto. Zatim je tu i 3-zonski klima uređaj, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, te hlađenje prednjih sjedala. Ne zaboravimo na virtualni zaslon, ozvučenje JBL by Harman snage 1200 W, s 11 zvučnika, bežično punjenje telefona i digitalni retrovizor na kojem se prikazuje široka slika sa stražnje kamere bez ometanja naslona za glavu ili drugih putnika…
Zahvaljujući izdašnom osovinskom razmaku od 285 centimetara, Highlander Hybrid je vozilo za 7 sjedala. Tu je mogućnost pomicanja drugog reda sjedala za 180 mm, a što osigurava prostranost i lak pristup trećem redu sjedala za dvije odrasle osobe. Poklopac prtljažnika ima električni pogon, a uključuje se pomakom noge, što otvara pristup zapremini od 332 litre u izvedbi za 7 sjedala, uključujući 27 litre ispod podnice. Preklapanjem i drugog i trećeg reda sjedala, zapreminu prtljažnika je moguće značajno povećati, do maksimalnih 1909 litara.
Tri razine opreme
Specifikacija opreme za Highlander je vrlo obimna sa širokom paletom funkcionalnosti koje pojačavaju udobnost i praktičnost. Specifikacija počinje s 18-inčnim alu naplatcima, LED glavnim svjetlima, odleđivanjem brisača vjetrobrana, zatamnjenim staklima, stražnjim zaslonima za sunce. Tu je i sustav pametnog ulaska Smart Entry, 8-inčni zaslon audio sustava koji uključuje zadnju Toyotinu multimediju, bežično punjenje telefona, 3-zonski klima uređaja, grijana prednja sjedala i monitor mrtvog kuta (BSM). Ne zaboravimo na 7-inčni TFT zaslon za vozača na ploči s instrumentima.
Viša razina opreme dodaje 20-colne alu naplatke, prednje metalne letvice praga, uzdužne krovne nosače, projektorska LED glavna svjetla s peračima kao i vanjsku rasvjetu prilaska vozilu. Tu je i već spomenuto električno pokretanje poklopca prtljažnika, plavo ambijentalno svjetlo, kožnate presvlake s grijanim, električnim prednjim sjedalima te memorija položaja sjedala vozača. Vozaču su na raspolaganju polugice mjenjača smještene iza upravljača, upozorenje za promet s boka iza vozila (Rear Cross Traffic Alert – RCTA) i monitor za vožnju unatrag (Back Guide Monitor – BGM).
Oprema Premium uključuje presvlake od perforirane kože s grijanjem prednjih i stražnjih sjedala i ventilacijom prednjih sjedala kao i grijani obruč upravljača te odleđivanje cijele površine vjetrobrana. Tu je i otvaranje poklopca prtljažnika pokretom noge, 10,1-inčni virtualni zaslon (Head-Up Display). Udobnost putovanja upotpunjuje panoramski krov i 12,3-inčni zaslon multimedije u središnjoj konzoli sa satelitskom navigacijom te JBL by Harman ozvučenje, snage 1200 W i 11 zvučnika.
Pogonski sklop
Četvrta generacija potpuno hibridnog pogonskog sklopa u Highlanderu kombinira 2,5-litarski benzinski motor s Atkinsonovim procesom Hybrid Dynamic Force te prednji i stražnji elektromotor – pri čemu stražnji elektromotor daje inteligentni pogon na sve kotače (AWD-i – All-Wheel Drive-intelligent)- kao i snažnu nikal-metal-hidridnu bateriju smještenu ispod drugog reda sjedala.
Hibridni pogonski sklop četvrte generacije pruža Highlanderu vrlo mirno i snažno ubrzanje kadgod vam je potrebno, mogućnost vožnje stalnom brzinom do 125 km/h isključivo na električni pogon brzinom i sposobnost vuče prikolice težine do dvije tone. Ukupna snaga sustava od 248 KS pruža ubrzanje 0-100 km/h za 8,3 sekunde, te najveću brzinu od 180 km/h. Prosječna potrošnja goriva prema ciklusu WLTP kreće od 6,6 l/100 km, dok emisija CO2 od 149 g/km predstavlja najbolji omjer snage i CO2 u segmentu za neko vozilo koje nije plug-in.
Prekidač za odabir načina vožnje omogućava izbor jednog od sljedećih programa: Eco, Normal, Sport i Trail. Sva četiri programa je moguće koristiti kada vozilo djeluje u električnom pogonu (program EV) kojim se zasebno upravlja. Ponoseći se izvanrednom toplinskom učinkovitošću od 41%, ovaj 4-cilindarski motor D-4S, sa 16 ventila, DOHC, zapremine 2487 ccm, koristi i direktno ubrizgavanje, kao i ubrizgavanje u usisnu granu. Način ubrizgavanja goriva se mijenja sukladno uvjetima vožnje radi postizanja optimalne snage i potrošnje goriva.
Dvostruki VVT-i sustav uz VVT-iE (Variable Valve Timing-intelligent Electric – električni promjenljivi rad ventila) na usisnoj strani, što znači da promjenom trenutka otvaranja ventila upravlja elektromotor, a ne tlak ulja, povećava snagu i smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova. Dugi omjer provrta i hoda, kao i inovativni, promjenljivi sustav hlađenja zajednički poboljšavaju ukupnu učinkovitost motora i smanjuju potrošnju goriva.
Nastao na TNGA-K platformi
Četvrta generacija hibridnog sustava se odlikuje manjim, lakšim mjenjačem od prijašnjeg, u kojem se, konstrukcijom s dva vratila za elektromotor i generator, postižu manji gubici u prijenosu, uz manju ukupnu širinu. Ovom konstrukcijom s paralelnim osima se povećava brzina vrtnje elektromotora, a istovremeno se smanjuje njegova veličina. Prijenosni omjer je optimiran radi postizanja minimalne potrošnje goriva i dinamičkih performansi. Nova struktura zupčanika, nalik poliranoj površini zuba, prigušuje rezonanciju i buku rada, pa je hibridni pogon tiši nego ikada prije.
Jačajući urođenu mirnu i tihu vožnju Highlanderove četvrte generacije potpuno hibridnog pogonskog sklopa, korištenje zvučno izoliranog vjetrobrana i prednjih prozora, te ugradnjom zvučne izolacije u krov, armaturnu ploču i pod, kao i u lukove kotača i prtljažnik, postignuta je zamjetno tiha putnička kabina.
Highlanderova platforma TNGA-K mu pruža laganu školjku visoke krutosti. To se kombinira s niskim težištem, sofisticiranom MacPhersonovom nogom sprijeda i lafetom na stražnjem ovjesu, dok upravljač sa zupčastom letvom, visoke krutosti daje novom SUV-u vrlo okretno upravljanje povezano s udobnom vožnjom stalnom brzinom na autocesti.
Vozne karakteristike su učinjene dodatno udobnijima zahvaljujući Highlanderovom sustavu Ride Control (Nadzor vožnje) s Torque Demand (moment na zahtjev) – sustavima nadzora ljuljanja karoserije u zavoju i propinjanja pri ubrzavanju. Nadzire se pogonski okretni moment na prednjim kotačima radi smanjenja posrtanja karoserije uzrokovanog neravninama kolnika, kao smanjenja propinjanja karoserije koje se javlja prilikom snažnog ubrzavanja.
Pametni pogon na sva četiri kotača
Sustav pogona na sve kotače AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent – inteligentni pogon na sve kotače) koristi novorazvijen stražnji diferencijal radi poboljšavanja maksimalnog okretnog momenta na stražnjim kotačima. Sklop stražnjeg elektromotora daje 121 Nm te može prenijeti do 1300 Nm na stražnje kotače, pojačavajući performanse vozila iz mirovanja, tijekom ubrzanja te na skliskom kolniku, bez povećanja buke, vibracija, emisije CO2 ili potrošnje goriva.
Raspodjela momenta između prednjih i stražnjih kotača se brižljivo nadzire, a kreće se u rasponu od 100:0 do 20:80, ovisno o uvjetima vožnje. Ukupni moment koje se raspodjeljuje između prednjih i stražnjih kotača je prikazan na 7-inčnom TFT višenamjenskom zaslonu tijekom rada sustava AWD.
Poduzete su brojne aerodinamičke mjere radi postizanja vrhunske stabilnosti vozila, upravljivosti i udobnosti u vožnji, uz smanjenje potrošnje goriva. I karoserija i podvozje su oblikovani tako da se postigne optimalna aerodinamičnost. Donji rub prednjeg branika, bokovi prednjeg branika i stražnji stup, blatobrani i stražnji spojler su oblikovani tako da umiruju strujanje zraka preko njih.
Usmjerivač zraka u hladnjak osigurava da struja zraka bude učinkovito usmjerena u hladnjak uz minimalni otpor. Kada nije potrebna dodatna struja zraka za hlađenje kroz hladnjak, krilca se zatvaraju radi smanjenja otpora zraka i pospješivanja zagrijavanja motora. Novi aluminijski naplatci sa zračnim hlađenjem, novost na Toyotinim vozilima, imaju dvostruku ulogu: hlađenje kočnica i aerodinamičko djelovanje. Podvozje se odlikuje velikom, ravnom pločom koja, u kombinaciji s pokrovima prednjih i stražnjih kotača, umiruju strujanje zraka ispod vozila.
Mehanizmi za izbacivanje struje zraka su postavljeni i na unutarnjoj strani lukova prednjih i stražnjih kotača. Smanjivanjem tlaka zraka unutar lukova kotača povećava se dodirno opterećenje kotača, čime se povećava prianjanje i stabilnost vozila.
Visoka razina sigurnosti
Novi Highlander Hybrid je opremljen najnovijom paletom sustava Toyota Safety Sense, nizom tehnologija aktivne sigurnosti usmjerene na sprečavanje ili ublažavanje sudara u velikom broju prometnih situacija. Tu je sustav predsudarne zaštite (PCS) s otkrivanjem danju i noću te otkrivanjem biciklista danju, prilagodljivi tempomat punog raspona (ACC), s čitanjem prometnih znakova (RSA), održavanje vozila u prometnom traku (LTA), upozorenje za nenamjerno prestrojavanje (LDA), automatska duga svjetla (AHB) i čitanje prometnih znakova (RSA).
Sustavu predsudarne zaštite (Pre-Collision System – PCS) je pridodano nekoliko novih funkcija. One uključuju uočavanje nadolazećih vozila, zakretanje upravljača u nuždi (Emergency Steering Assist – ESA) povezano s otkrivanjem pješaka i biciklista danju i pomoć pri skretanju u križanju (Intersection Turn Assistance). Dodatni sustavi za pomoć vozaču i pospješivanje sigurnosti uključuju prilagodljivi tempomat punog raspona (ACC) sa smanjivanjem brzine u zavoju i poboljšani sustav održavanja vozila u prometnom traku (LTA).
Poboljšani sustav predsudarne zaštite
Kada PCS automatski uključi predsudarno kočenje kada postoji mogućnost sudara s pješakom, biciklistom ili drugim vozilom, istovremeno se uključuje i zakretanje upravljača u nuždi (Emergency Steering Assist – ESA). Funkcija ESA pruža pomoć u upravljanja na način dodatnog zakretanja kada vozač napravi nagli manevar radi izbjegavanja prepreke, što povećava stabilnost vozila. Nakon izbjegavanja sudara, ESA će ograničiti krivudanje vozila radi sprečavanja izlaska vozila iz prometnog traka.
Sustav pomoći pri skretanju u križanju (Intersection Turn Assistance) pruža upozorenje i automatsko kočenje ako vozač skrene ulijevo ili udesno ispred nadolazećeg vozila u suprotnom kolničkom traku, ili ako neki pješak prelazi cestu iz suprotnog smjera nakon skretanja. Sustav ACC (Adaptive Cruise Control) na Highlanderu Hybridu se odlikuje sklopom na upravljaču koji olakšava upravljanje u vožnji, upravljanjem povezanim s pokazivačem smjera, vezu s čitanjem prometnih znakova i funkcijom smanjenja brzine u zavoju.
Ako uključite pokazivač smjera dok ste u traku za pretjecanje, a ACC djeluje, kao i upravljanje povezano s pokazivačem smjera, sustav će prvo ubrzati vozilo unutar istog prometnog traka radi smanjivanja razmaka od vozila ispred, a kao priprema za prestrojavanje. Nakon prestrojavanja, početno ubrzavanje se nastavlja, pomalo povećavajući brzinu do postavljene brzine vozila, nakon čega se vožnja nastavlja stalnom brzinom.
Poveznica s RSA omogućava sustavu ACC da postavi brzinu vozila tako da je može lako podesiti sukladno promjeni ograničenja brzine. Funkcija smanjenja brzine u zavoju će usporiti vozilo kada utvrdi da je to potrebno tijekom prolaska kroz zavoj.
Sustav praćenja kolničkih crta
Uz veće sposobnosti od trenutnog sustava upozorenja za nenamjerno prestrojavanje (Lane Departure Alert – LDA), LTA pruža neprestanu podršku u mirnoj vožnji čak i na autocestama s čestim zavojima i u gustom prometu. Kada ovaj sustav ocijeni da postoji mogućnost da vozilo napusti svoj trenutni prometni trak, povrh uključivanja funkcije LDA, on će zakrenuti obruč upravljača kako bi pomogao vozaču u zadržavanju u istom prometnom traku. Dok djeluje ACC, funkcija zadržavanja u sredini prometnog traka (Lane Centering) pomaže vozaču u zakretanju upravljača radi zadržavanja vozila u sredini prometnog traka.
Dodatna poboljšanja sustava LTA uključuju kraće vrijeme reaktivacije nakon prestrojavanja, povećani kut zakretanja upravljača u suprotnom smjeru radi suprotstavljanja vrtloženju zraka prilikom pretjecanja velikih kamiona i davanja veće stabilnosti pravca, ranije prepoznavanje polumjera zavoja radi pripremanja sustava za djelovanje, te povećani moment zakretanja upravljača radi održavanja djelovanja LTA pri većim brzinama vozila.
Važna sigurnosna funkcija, upozorenje za putnike na stražnjim sjedalima (Rear Seats Occupant Alert), ima senzore u svim stražnjim sjedalima (drugi i treći red sjedala) koji uključuju upozorenje ako na nekom sjedalu i dalje netko sjedi.
Cjenik Highlander
model | motor | snaga | cijena do reg. |
Elegant | 2,5 VVT-i HSD | 182 kW/248 KS | 424.000 kn |
Executive | 2,5 VVT-i HSD | 182 kW/248 KS | 472.500 kn |
Premium | 2,5 VVT-i HSD | 182 kW/248 KS | 522.500 kn |