Top 60 najprodavanijih automobila pojedinih proizvođača - svih vremena

Pripremili smo vam kratak pregled najprodavanijih modela pojedinih proizvođača, odnosno marki automobila. Dakako, nisu ovdje sve marke koje su postojale kroz povijest. Znate, automobili nisu tu od jučer. Pa smo tako neke preskočili namjerno, a nekih se nismo niti sjetili. Također, nedostaju i neka danas vrlo poznata imena koja proizvode male količine vozila poput primjerice Konigesgga i sl. (NAPOMENA: Tekst je izvorno objavljen 25. 6. 2019.)

Goran Topić subota, 23. ožujka 2024. u 08:00

Neki od prvaka svoje marke bi vas mogli iznenaditi, posebno jer nisu u prodaji već dulje vrijeme. U svakom slučaju najbolje da istražite sami. Poredali smo ih od najmanjeg prema najvećem broju prodanih primjeraka.

60. Bugatti - Type 57, od 1934. do 1939: 685

 Bugatti je uvijek bio poseban i skup pa prodaja njegovih modela nikada nije dostizala velike brojke. Tome svjedoči i činjenica da je najprodavaniji model Type 57 koji je prodan u svega 685 primjeraka. Ovaj legendarni model je bio dostupan u nekoliko izvedbi i svaka se odlikovala posebnom dozom glamura.

Ako se kojim slučajem pitate Veyron je proizveden i prodan u 450 primjeraka.

59. TVR - Chimaera, od 1993. do 2003: 6.500

 TVR je specijalizirani britanski proizvođač sportskih automobila koji planira svoj povratak na scenu, a Chimaera je bio njegov najuspješniji proizvod koji je s prodajom od 6500 primjera financirao kasnije modele. O uspjehu dovoljno govori činjenica da je Chimera prodana u više primjeraka nego što je TVR uspio prodati u 25 godina prije nje. Sve je izvedbe modela Chimaera pokretao V8 motor iz Buicka.

Kao mjeru svoje popularnosti, Chimaera je prodala više u svojoj 12-godišnjoj vožnji koju je TVR uspio sa svim modelima u prethodnih 25 godina.

58. Aston Martin - DB7, od 1994. do 2004: 6.640

DB7 često nazivaju automobilom koji je spasio Aston Martin. Naime, ovaj je model odigrao ključnu ulogu u održavanju Aston Martina na životu i njegovoj revitalizaciji. Iako je priča počela s 3,2-litrenim 6-cilindričnim motorom, većinu prodaje je ostvarila V12 izvedba s fordovim 6,0-litrenim pogonskim strojem.

57. De Tomaso - Pantera, od 1971. do 1991: 7.260

 Za automobil s tako egzotičnim imenom, izgledom i performansama, Pantera je dosegnula pristojne prodajne brojke. Djelomično je to bio rezultat činjenice da se automobil prodavao 20 godina, no imao je on i svojih kvaliteta. Posebno je bio cijenjen fordov V8 motor, a veliki je uspjeh ostvario na tržištu SAD-a gdje je i danas vrlo popularan klasičan izbor.

56. Morgan - 4/4, od 1936. do danas: 10.000

 Ukupan broj prodanih Morgana 4/4 može biti relativno mali, ali ovaj britanski sportski automobil se može slobodno pohvaliti kako drži rekord najduže prodavanog automobila u povijesti, iako je imao dva kraća prekida. Neobično ime duguje činjenici da je bio prvi morganov proizvod sa četiri kotača.

55. Alpine - A310, od 1971. do 1984: 11.616

 Nezgrapan izgled nije predstavljao značajnu prepreku u prodaji modela Alpine A310, koji je uspio nadmašiti svog danas slavnijeg prethodnika A110. Ispočetka ga je pokretao 4-cilindrični motor, no kasnije je ugrađivan i renaultov V6, što je svakako pripomoglo prodaji.

54. Lamborghini - Gallardo, od 2004. do 2013: 14.022

U lamborghinijevim terminima Gallardo je stvarno dosegnuo visoke prodajne brojke. U deset godina, više od 14.000 ih je pronašlo svoj novi dom zahvaljujući Coupe i Spider izvedbama te raznim posebnim izdanjima.

53. Ferrari - 430, od 2004. do 2009: 17.499

Ekskluzivan i rijedak. To bi trebao biti Ferrari. Ipak, modela 430 je prodano u skoro 17,5 tisuća primjeraka. Većina u standardnoj coupe izvedbi, no bilo je i drugih, kao što su Spider, Challenge, Scuderia, Scuderia Spider 16M, SP1 i sl. Iako je riječ o najprodavanijem Ferrariju performanse su i dalje vrhunske što je i jedan od razloga zato je ovaj automobil još uvijek tražena roba.

52. Lotus - Elise, od 1996. do danas: 20.000

Elise je ne samo najprodavaniji, nego i jedan od najvažnijih modela u lotusovoj povijesti. Naime, Elise je pomogao svom proizvođaču da financijski ne potone, a ima i sve kvalitete koje stoje iza imena Lotus. Lagan, agilan i zabavan sportski automobil razumne cijene.

51. Rolls-Royce - Silver Shadow, od 1965. do 1980: 29.030

Za automobil koji nije namijenjen svima već samo nekima Silver Shadow je dosegao popriličnu brojku iako je riječ o vozilu koje je punih 15 godina bilo osnova rolls-royceove ponude. Upravo se u tome krije i njegov uspjeh Silver Shadow je utjelovio Rolls-Royce i zato je bio tražen među bogatim kupcima.

50. Maserati - Biturbo, od 1981. do 1994: 36.373

Biturbo je bio GT zamišljen prvenstveno kao poslovni i obiteljski automobil. Neki su ga smatrali maseratijevim promašajem, no ovaj je automobil tijekom 80-ih držao Maserati iznad vode. Najljepši je bio coupe s dvoja vrata, među poklonicima klasičnih automobila danas je navodno vrlo tražen kabriolet, no ne treba zaboraviti na limuzinu koja se također prodala u značajnim brojkama.

49. Bentley - Continental GT, od 2003. do danas: 66.000

Bentley je prije lansiranja modela Continental GT godišnje proizvodio oko 800 automobila pa je i ekipa iz Crewea bila pomalo zatečena uspjehom ovog coupea. Tri godina kasnije ponudi se pridružio i kabriolet, a od tada proizvodnja i prodaja Bentleya rastu iz godine u godinu. Tijekom 2018. je stigla nova generacija, a koliko je Continental GT cijenjen dovoljno govori i činjenica da i rabljeni primjerci dobro drže cijenu.

48. Tesla - Model S, od 2012. do danas: 263.504

 Tesla je trenutno najrazvikaniji i najveći proizvođač isključivo električnih automobila na svijetu. Muče ga mnogi problemi, no Model S je prebacio brojku od četvrt milijuna prodanih primjeraka. Pitanje je hoće li i koliko dugo ostati najprodavaniji teslin automobil s obzirom na popularnost Modela 3 i skori dolazak Modela Y, no za Teslu je to ionako manje bitno.

47. Rover - 800, od 1986. do 1999: 317.126

 Roveru je sredinom 80-ih trebao prodajni hit i dobio ga je s modelom 800. Ovaj se automobil bazirao na Hondi Legend i stekao je dosta poklonika. Dovoljno da Rover poživi još koju godinu, ali ne predugo jer je 2005. prestao postojati. Ime je sada u vlasništvu Jaguar Land Rovera, odnosno indijskog Tata Motorsa i nije poznato da postoje planovi za revitalizaciju marke.

46. MG - MGB, od 1962. do 1980: 513.272

 MG je svojedobno, u vrijeme velike popularnosti britanskih sportskih automobila bio veliki igrač, no sada mu ime pomalo blijedi iz sjećanja europskih kupaca. U zlatna vremena posebno se istaknuo model MGB koji je kao coupe i kabriolet dosegnuo preko pola milijuna prodanih primjeraka. Ovo je vozilo bilo popularno i izvan Velike Britanije, a još uvijek je cijenjeni klasik.

MGB je otišao u povijest zajedno sa svojom tvornicom u Oxfordshireu, a mnogi ga smatraju uzorom prema kojem je Mazda usavršila koncept cijenom pristupačnog i zabavnog sportskog automobila kada je lansirala MX-5.

45. Jaguar - XJ, od 1968. do danas: 1 milijun

XJ je nakon svog lansiranja krajem 60-ih godina prošlog stoljeća od mnogih smatran najboljom limuzinom na svijetu, a u tome mu je svakako pomogao i 5,3-litereni V12 motor. Jaguar i XJ su sada daleko od konkurencije kao što su Mercedes-Benz, BMW i sl. pa su u Jaguaru odlučili krenuti drugim putem. Naime, uskoro će završiti proizvodnja trenutne generacije ovog automobila, a 2020. bi na tržište trebao stići električni XJ.

44. Alfa Romeo - Alfasud, od 1972. do 1989: 1,02 milijuna

 Alfasud je bio pravi talijanski dragulj, a najbolje u prilog tome govori činjenica da su ga mnogi smatrali ravnopravnim konkurentom VW-ovom Golfu. Nažalost godine su pokazale slabiju kvalitetu izrade, a kupcima se nikako nije svidjela i pretjerana hrđa koja se znala često pojaviti. Posebno se isticala coupe izvedba Sprint s boxer motorom.

43. Porsche - 911, od 1963 do danas: 1,05 milijuna

 Porsche 911 je remek-djelo automobilskog inženjerstva. U preko 55 godina, koliko je prisutan na tržištu, koncept i izgled ovog automobila su se vrlo malo promijenili. Neki će mu to zamjeriti, no kako poboljšati savršenstvo pitat će se drugi. Poklonici najviše cijene činjenicu da je riječ o vozilu s performansama superautomobila kojeg možete koristiti gotovo svaki dan.

Nova generacija 911-ice (992) je upravo stigla u prodaju.

42. Saab - 900, od 1978. do 1998: 1,2 milijuna

Saab je uvijek bio poznat po neobičnom dizajnu koji ga je odvajao od konkurencije zbog čega je imao vjernu bazu poklonika. Možda i više nego i na jednom drugom modelu to je bilo očito kod serije 900 koja je u dvije generacije prodana u oko 1,2 milijuna primjeraka, preko 900.000 tisuća u prvoj i oko 300.000 u drugoj generaciji.

Uz sigurnost i komfor kupci Saaba 900 su željeli i solidne performanse pa je četvrtina prodaje otpala na modele Turbo.

41. Lancia - Ypsilon, od 1996. do danas: 1,7 milijuna

Lancia je ime koje polako ali sigurno iščezava sa sve više tržišta, ali i iz sjećanja vozača, odnosno kupaca. Unatoč tome model Ypsilon nastavlja s prodajom ponosno noseći ime ovog, jednom vrlo cijenjenog proizvođača. Nažalost, napredan dizajn i vrhunski inženjering su prepustili mjesto pomalo neobično dizajniranom malom hatchbacku koji se prodavao i pod značkom Chryslera.

Ypsilon je sada u svojoj trećoj generaciji koja će uskoro doći do kraja svog životnog puta, a to bi mogao značiti i kraj za Lanciu.

40. Chrysler - Newport, od 1961. do 1981: 1,9 milijuna

Newport gotovo sigurno nije model kojeg se prvo sjetite kada pomislite na Chrysler, Ali je
najprodavaniji model ove marke. Kupcima je 20 godina bio ponuđen kao cijenom pristupačna limuzina i karavan. Sredinom 60-ih se mogao pohvaliti solidnim dizajnom koji je vremenom blijedio, kao i njegova prodaja.

39. Land Rover - Defender, od 1948. do 2016: 2 milijuna

Defender je kroz skoro 70 godina proizvodnje postao sinonim za svog proizvođača i off-road vožnju. Tijekom svog života Defender je kupcima ponudio više različitih motora, karoserijskih oblika i izvedbi, no uvijek je bila riječ o automobilu koji će se podičiti svojim off-road sposobnostima. Proizvodnja Defendera je završila u siječnju 2016, a uskoro bi trebao biti predstavljena nova generacija koja bi trebala donijeti novu tehnologiju, no ideja iza automobila i ime će ostati isti.

38. Smart - Fortwo, od 1998. do danas: 2 milijuna

Kao i mnogi drugi revolucionarni modeli Smart ForTwo me imao težak put do serijske proizvodnje. Prvotni je plan bio da izađe na tržište pod okriljem VW-a, no u konačnici ga je preuzeo Daimler. Činjenica da je riječ o malom automobilu ga nije spriječila da ostvari zavidnu brojku od 2 milijuna prodanih primjeraka.

37. Saturn - serija S, od 1991. do 2002: 2,21 milijuna

Saturnova serije S je bila GM-ova linija obiteljskih i cijenom pristupačnih automobila kompaktnih dimenzija. Amerikanci plićeg džepa su cijenili činjenicu da su pojedini dijelovi karoserije bili izrađeni od plastike otporne na savijanja kako bi se uštedjelo na popravcima. Sama marka Saturn je ugašena 2010. tijekom GM-ovog restrukturiranja nakon financijske krize.

36. Lincoln - Town Car, od 1981. do 2011: 2,45 milijuna

Veliki Town Car je nama možda najpoznatiji prema svojoj izvedbi dugačke limuzine koju smo često mogli vidjeti na filmovima kao neizostavni dio maturalnih zabava. Inače, riječ je o limuzini koja je imala tri generacije i koja se istaknula udobnošću, prostranošću i konzervativnim dizajnom. Upravo onim što se od takvog automobila i očekivalo.

35. Holden - Commodore, od 1978. do danas: 2,5 milijuna

Holden je australski proizvođač automobila i sve do nedavno je svoje automobile proizvodio u Australiji. Commodore se uvijek temeljio na GM-ovim platformama za velike automobila, a Holden je bio samostalno rješavao motore i dizajn automobila. To je rezultiralo potentnim V8 modelima kojima je glavni konkurent bio Ford Falcon.

Domaća proizvodnja je završila 2017, a 2018. je u Australiju stigao dimenzijama manji automobil temeljen na opelovoj Insigniji s 4 i 6-cilindričnim motorima, pogonom na prednje i na sva četiri umjesto na stražnje kotače i sl. Malo je reći da Australci nisu oduševljeni. Opel više nije u vlasništvu GM-a pa je budućnost Holdena i Commodorea upitna.

34. Dodge - Coronet, od 1949. do 1976: 2,5 milijuna

Dodge Coronet je bio poznat po svoj osebujnom dizajnu posebno kroz prve četiri generacije, odnosno do kraja 50-ih godina. Kupcima je bio dostupan kao limuzina, coupe i kabriolet.

33. Lexus - RX, od 1998 do danas: 2,75 milijuna

RX je na svjetskim tržištima prisutan duže od većine svoje konkurencije i to mu je svakako pomoglo da ostvari odlične prodajne rezultate. U prodaji su svakako pripomogle hibridne izvedbe koje inače čine trećinu lexusove prodaje. Posebno su popularne u SAD-u.

32. Volvo - 200, od 1974. do 1993: 2,86 milijuna

Ako je ikada jedan automobil definirao svog proizvođača onda je to bio model 200 koji je i danas osnova onoga što predstavlja Volvo. Kupcima su bile dostupne limuzina i coupe te najpopularniji od svih - karavan bez kojeg je teško zamisliti većinu američkih, posebno obiteljskih filmova iz 80-ih godina.

31. Mercury - Grand Marquis, od 1975. do 2011: 2,96 milijuna

Ford je iskoristio brand Mercury kako bi s modelom Grand Marquis odgovorio na Buick Le Sabre. Kupci su mogli izabrati između limuzine i coupe, a uz Grand Marquis je cijelo vrijeme bio dostupan i V8 motor. Proizvodnja ovog modela je prestala 2011, a s njom je s tržišta otišla i marka Mercury.

30. Jeep - Wrangler, od 1987. do danas: 3,04 milijuna

Wrangler je 1987. zamijenio model CJ, a za odlične prodajne rezultate je velikim dijelom zaslužna velika baza ljubitelja ovog automobila kojima se sviđa njegova robusnost i jednostavnost, kao i off-road sposobnosti te otvorena kabina.

29. Plymouth - Fury, 1956-1978: 3,68 milijuna

Fury je započeo svoj životni vijek kao izvedenica modela Belvedere, no nedugo zatim je dobio šansu se dokazati kao samostalan model. U vrijeme 50-ih godina prošlog stoljeća peraje i krom su bile najvažnije stavke dizajna pa ih je imao i Fury. Kupcima je bila ponuđena limuzina, karavan, coupe i kabriolet. Uspješna prodaja je nastavljena tijekom 60, a kasnije mu je popularnost opadala. Fury je stigao do sedme generacije, a krajem 70-ih je povučen iz prodaje.

Sam Plymouth, u vlasništvu Chryslera je ugašen 2001.

28. Citroën - 2CV, od 1948. do 1990: 3,9 milijuna

Citroën 2CV, odnosno Spaček, je osmišljen još prije 2. sv. rata, no planove za proizvodnju je pokvarila njemačka okupacija Francuske. Projekt je ponovno pokrenut nakon oslobođenja i Citroën 2CV je na tržište stigao 1948. Jednostavna, robusna, jeftin i praktičan su mu bile glavne odlike, a posljednji primjerci su nakon preko 40 godina proizvodnje sišli s proizvodnih traka u Portugalu.

27. Cadillac - de Ville, od 1959. do 2005: 3,9 milijuna

De Ville je isprva krenuo kao luksuzni paket opreme, a potom je postao samostalan model koji je ponudio najbolje od Cadillaca. Gotovo sva prodaja od skoro 4 milijuna luksuznih primjeraka je ostvarena u SAD-u.

26. Hindustan - Ambassador, od 1958. do 2014: 4 milijuna

Stari britanski dizajn i konstrukcija izvezeni u Indiju kojoj je trebao jeftino i robusno prijevozno sredstvo. Osnova mu je bio Morris Oxford serije 3, a još ga se i danas često može vidjeti na indijskim prometnicama, posebno kao taksi.

25. Pontiac - Grand Am, od 1973. do 2006: 4 milijuna

Grand Am nije bio toliko privlačan i popularan kao Trans Am koji je svjetsku slavu stekao u filmu Smokey and the Bandit, no Grand je svoje ime potvrdio odličnim prodajnim rezultatima. U svoje 33 godine dosegnuo je brojku od 4 milijuna prodanih primjeraka te prošao put od 7,5-litrenog V8 sve do 2,2-litrenog 4-cilindričnog motora.

Sama marka Pontiac je ugašena 2010. za vrijeme posljednje velike svjetske gospodarske krize.

24. Mazda - Mazda3, od 2003. do sada: 4,2 milijuna

Globalno, slobodno to možemo reći, Mazda je najpoznatija po modelu MX-5, no Mazda3 je vozilo koja je privuklo najviše kupaca ovoj japanskoj marki automobila. Podsjetimo, ovaj je automobil zamijenio 323, a uz odličan dizajn i fordovu, odnosno Focusovu osnovu osigurana su i odlična vozna svojstva.

Svaka generacija do sada je bila prodajni hit, a nova generacija upravo stiže na tržišta.

23. Nissan - Qashqai, od 2006. do sada: 4,2 milijuna

Qashqai je jedan od najvažnijih automobila ovog stoljeća. Takoreći, pokrenuo je segment kompaktnih crossovera koji danas čine osnovu prodaje svih mainstream proizvođača. Do sada je prebacio brojku od 4 milijuna prodanih primjeraka, a na tržištu je tek od 2006. Iz generacije u generaciju je sve bolji, a takvi će mu biti i prodajni rezultati.

22. Subaru - Legacy, od 1988. do sada: 4,8 milijuna

Uz sve relijaške Impreze koje su učinile ime Subaru slavnim, najprodavaniji model i temelj uspjeha Subarua je zreliji Legacy. Glavno tržište mu je ono američko, no sasvim mu dobro ide i u drugim dijelovima svijeta. Dostupan je kao limuzina i karavan, a godišnje dosegne prodaju od oko 300.000 primjeraka.

21. Suzuki - Wagon R, od 1993. do sada: 5,2 milijuna

Suzukijev Wagon R je jedan od najprodavanijih automobila u Japanu čemu je uvelike pomogla činjenica da zadovoljava tamošnje stroge propise za tzv. kei automobile. Praktična unutrašnjost u kompaktnom pakiranju i simpatičnom kutijastom pakiranju je očito recept ja Japance.

20. Kia - Sportage, od 1993. do sada: 5,5 milijuna

Početak prodaje za Sportage nije izgledao dobro. Onda je Hyundai kupio Kiju i ponovno lansirao Sportage tijekom 2004. Od tada pa na ovamo Sportage se prometnuo u najpopularniji kijin model čemu je svakako pripomogao rast popularnosti crossovera i SUV-ova, no Sportage se može pohvaliti solidnom cijenom i modernim dizajnom.

19. Buick - Le Sabre, od 1959. do 2005: 6 milijuna

Kada je Buick lansirao prvi Le Sabre krajem pedesetih godina prošlog stoljeća bilo je vrijeme peraja i kroma, a sam Le Sabre je bio dostojna konkurencija Cadillacu. Le Sabre je bio značajan model na američkom tržištu kroz 60-te, no 70-ih mu je krenulo lošije i vremenom je postao suvišan. U svakom slučaju prodano je 6 milijuna primjeraka.

18. Seat - Ibiza, od 1984. do sada: 6 milijuna

Ibiza je prije nego što je Seat posao dio Grupe VW već dosegnula brojku od 1,3 milijuna prodanih premjerala. Druga generacija temeljena na Polu je nastavila s odličnim rezultatima, a Ibiza je danas ozbiljan igrač u B segmentu koji stoji uz bok žestokoj konkurenciji.

17. Fiat - Uno, od 1983. do 1994: 6,2 milijuna

Uz originalni i moderni Fiat 500 pomalo je iznenađujuće da je najprodavaniji fiatov model već pomalo zaboravljeni Uno. Kada je stigao na tržište Uno je smatran jednim od najinovativnijih gradskih automobila, a simpatični kutijasti izgled je proizvod Giugiarovog ItalDesigna. Hvaljen je bio zbog svoje cijene, ekonomičnosti i ponude prostora, a 1984. je osvojio nagradu za Europski automobil godine.

Proizvodio se i u Kragujevcu u Srbiji, a nakon prestanka talijanske proizvodnje i u Poljskoj, Južnoj Americi, Africi i Aziji te često prodavao i pod nekim drugim imenom.

16. Škoda - Octavia, od 1998. do sada: 6,3 milijuna

Mnogi se još sjećaju vremena kada je Škoda bila šala. Tko se sada smije? Češki se proizvođač u vlasništvu njemačkog VW-a sa svojom Octavijom, još od njenog lansiranja, konstantno nalazi u vrhu prodaje većine europskih tržišta. Octavia je, primjerice, bila i najprodavaniji automobil na našem tržištu tijekom prošle godine.

15. MINI - Mini (hatchback), od 1959. do danas: 6,3 milijuna

Issigonisov originalni Mini je u svojoj najjednostavnijoj formi s dvoja vat prodan u preko 3,75 milijuna primjeraka, uključujući i izvedbe Cooper. BMW je puno riskirao revitalizirajući ovu marku početkom ovog stoljeća i bio je to rizik koji se isplatio. Moderna interpretacija Minija je prodana u preko 2 milijuna primjeraka, a glavni aduti su joj veliko povijesno naslijeđe, BMW-ova motorizacija, retro izgled te vrlo kvalitetna vozna svojstva.

14. Audi - A4, od 1998. do danas: 6,9 milijuna

Danas je teško zamisliti svijet auto industrije bez Audija A4, no riječ je o automobilu koji se na tržištu relativno nedavno u odnosu na svoje glavne konkurente. Usprkos tome A4 je iz godine u godinu bilježio sve bolje prodajne rezultate, a kupce je privlačio dizajn, motorizacija, pogon na sva četiri kotača…

13. Mitsubishi - Lancer, od 1973. do danas: 7,4 milijuna

Uz ime Lancer većina ljubitelja automobila će vezati izvedbu Evo i relijaške uspjehe koji su punili naslove automobilskih medija, no većina prodaje je došla od običnih verzija. Lancer je u pravilu prodavan kao limuzina, no bilo je i karavana i hatchbackova. Dok je vozilo nestalo s većine svjetskih tržišta prodaja se nastavlja u Kini.

12. Peugeot - 206, od 1998. do 2013: 8,4 milijuna

Peugeot 206 je odlično nastavio tamo gdje je model 205 stao. Atraktivan dizajn, ekonomični motori, bogata karoserijska ponuda koja je uključivala verzije s trima i petorim vratima, karavan i kabriolet su osigurali odličnu prodaju.

Nakon prestanka europske prodaje 206-ica je nastavila privlačiti kupce u Kini i Južnoj Americi pa je ukupna brojka prodanih modela debelo prešla 8 milijuna.

11. Mercedes-Benz - C klasa, od 1994. do danas: 10,2 milijuna

Prva C klasa W202 je odlično slijedila put koji je Mercedes utabao cijenjenim modelom 190. Napravljena kako bi konkurirala BMW-ovoj seriji 3 C klasa je uvijek više pridavala pažnje udobnosti i komforu nego performansama, mada je i na tom polju imala što za reći.

O tome kako su je kupci primili dovoljno govori i ne tako velika razlika u prodajnim brojkama, unatoč činjenici da je C klasa na tržište stigla skoro dvadeset godina kasnije.

10. Chevrolet - Malibu, od 1964. do sada: 10,3 milijuna

Malibu je jedan od najpoznatijih predstavnika američke auto industrije. Uvijek je ciljao na srednju klasu, a to mu je uvelike pomoglo da prebaci broju od 10 milijuna prodanih primjeraka. Ranije ga je Chevrolet nudio i u performance izvedbama koje su konkurirale muscle automobilima, no kasnije se orijentirao na ekonomičnost.

9. BMW - serija 3, od 1975. do danas: 13,3 milijuna

BMW-ova serija 3 je vremenom postala standard kada je riječ o premium limuzinama srednje klase. Kroz desetljeća kroz koja se prodavala serija 3 je mijenjala kožu, ali ćud nikada. Funky u sedamdesetima, isklesana u osamdesetima pa sve do posljednje generacije koja zrači sportskom elegancijom bilo da je riječ o limuzini, karavanu ili kabrioletu.

Ova evolucija je ponekad bila blaga, a ponekad žestoka. U svakom slučaju serija 3 je ostala vodeći automobil svoje klase i želja mnogih vozača. Sada je u svojoj sedmoj generaciji koja će prema svemu sudeći nastaviti stopama slavnih prethodnika.

8. Hyundai - Elantra, od 1990. do danas: 13,4 milijuna

Malo tko bi rekao da je ovaj automobil premašio brojku od 13 milijuna primjeraka, no nenametljiva i pouzdana te cijenom vrlo prihvatljiva Elantra (i40) je najveći hyundaijev prodajni uspjeh.

7. Renault - Clio, od 1991. do danas: 14,6 milijuna

Više od 14 milijuna primjeraka modela Clio je pronašlo svoj dom. Clio je bio, jest i bit će veliki renaultov prodajni hit. Svoj globalni uspjeh može zahvaliti dobrom izgledu, praktičnosti, dobroj cijeni, raznim dostupnim izvedbama i sl.

Peta generacija ovog automobila je nedavno predstavljena na ženevskom auto salonu, a prodaja će mu krenuti uskoro. S obzirom na do sada viđeno mogu se opet očekivati odlični prodajni rezultati.

6. Honda - Civic, od 1972. do danas: 17,3 milijuna

Civic je od svog starta cijenjen kao vozilo koje nudi odličan omjer cijene i dobivenog, visoku kvalitetu izrade, kvalitetnu motorizaciju i agilnost. U posljednje vrijeme naglasak je na modernom i sportskom dizajnu, a sportski nastrojeni Type R je kroz generacije uvelike doprinio izgradnji imidža.

5. Lada - Riva, od 1980. do 2015: 18 milijuna

Lada Riva, također znana kako VAZ 2105 i Nova, je imala dugačak životni put koji je ustvari započela kao Fiat 124 iz 1966. Hladnoratovski istok je zahtijevao jeftino i robusno vozilo koje se moglo nositi s lošim cestama i niskom kvalitetom goriva, a Riva je svoju ulogu odigrala odlično. Naravno, nije da je bilo puno izbora, ali 18 milijuna kupaca ne može biti u krivu. Ili…?

4. Opel - Corsa, od 1982. do danas: 18,3 milijuna

Corsa je kupcima u kontinentalnoj Europi prvi put postala dostupna 1982, a njenim prodajnim brojkama treba dodati i Vauxhall Novu koja je prodavana Britancima do 1993. kada mijenja ima u Corsa. Ovaj opelov mali automobil se u mnogim europskim državama kroz sve ove godine održava u samom vrhu prodaje, a za to su prvenstveno zaslužni dobra cijena, simpatičan izgled i praktičnost.

Od nove generacije, koja bi na tržište trebala stići prije kraja ove godine, a koja se temelji na novom Peugeotu 208, se također očekuju velike stvari. Također, nova će Corsa po prvi put u svojoj povijesti ponuditi i električnu izvedbu.

3. Volkswagen - Golf, od 1974. do danas: 34,8 milijuna

Mnogi bi mogli pomisliti kako je Buba najprodavaniji Volkswagen u povijesti, no Golf je davno preuzeo ulogu najpopularnijeg "narodnog" automobila te nadmašio svog slavnog prethodnika. O značaju Golfa, ne samo za VW, već za cjelokupnu auto industriju, dovoljno govori i ona fraza "Golf klasa."

VW trenutno proizvodi oko 2000 primjeraka ovoga automobila dnevno, a prije kraja godine ćemo upoznati i osmu generaciju ovog automobila koja bi, prema najavama, ponovno trebala biti predvodnik svog segmenta i automobil s kojim će se svi uspoređivati.

2. Ford - serija F, od 1948. do danas: 39 milijuna

Poslijeratna Amerika je izgrađena na leđima fordove serije F. Automobilu koji dolazi u ranim veličinama, oblicima i izvedbama, automobilu koji je najpopularniji pickup na svijetu. Osnova njegova privlačnosti su robusnost, izdržljivost, jednostavnost i prihvatljiva cijena. Vremenom je stekao kultni status i široku bazu poklonika koji se stalno vraćaju novim generacijama.

1. Toyota - Corolla, od 1966. do danas: 45,5 milijuna

Najprodavaniji automobil na svijetu je Toyota Corolla i to za popriličnu razliku u odnosu na svoje vjerne pratitelje, Ford seriju F i VW Golf. Dugovječnost modela je svakako doprinijela visokim brojkama, no to je samo dio priče jer Corolla svoje kupce privlači ponajviše poslovičnom toyotinom kvalitetom koja osigurava prodaju jedne Corolle svakih 15 sekundi.

Vremenom stvoreni imidž i široka baza poklonika joj svakako idu na ruku, a od nedavno pristiglog noviteta se očekuje održavanja pozicije broj 1 i u godinama koje dolaze.

NAPOMENA: Tekst je izvorno objavljen 25. 6. 2019., pa od tada datiraju navedeni podaci.