Tehnologije

Švedski Volvo je dugo sinonim za sigurnost visoke razine, koju sada kroz povezivost nudi i drugima

Autonet.hr subota, 31. kolovoza 2024. u 06:00

Volvo vidi i nesreću iza zavoja, a novi softver punjenje baterije električnog auta prilagođava njezinu stanju te se očekuje smanjenje vremena potrebno za punjenje električnog Volva od 10 do 80 posto napunjenosti za čak 30 posto

Kao sinonim za sigurnost u svijetu automobila već desetljećima slovi švedski Volvo. Iako se zadnje vrijeme čini da se proizvođačima automobila fokus preselio nekamo drugdje, recimo na elektrifikaciju i postizanje što većeg dosega uz što kraće vrijeme punjenja te što niže cijene baterija, svako malo svjedočimo tome kako da neki mogu istovremeno uspješno voziti, ne samo na dva, nego i na više kolosijeka. Posebno je uočljivo kako je Volvo ranije ove godine predstavio novu sigurnosnu značajku, prvu povezanu sigurnosnu tehnologiju koja vozače može upozoriti na nesreće koje su se dogodile na cesti kojom vozilo tek treba proći, čak i kad je riječ o zavojitoj cesti. Jer, upravo je na cesti takve konfiguracije vozaču potrebna pomoć, tamo gdje ne vidi što je na prometnici iza zavoja. No, Volvo sve vidi, vozača pravovremeno upozorava da će naići na nesreću, pa on stigne reagirati i zaobići problematičnu situaciju.

Razvoj i testiranje internog softvera ključan je za postizanje strateških ambicija, kao i proizvodnju  isključivo električnih automobila do 2030.
Razvoj i testiranje internog softvera ključan je za postizanje strateških ambicija, kao i proizvodnju isključivo električnih automobila do 2030.

-  S novim upozorenjem na nesreće ispred vas, sa sustavom Accident Ahead Alert, predstavljamo još jednu pionirsku razvijenu značajku „povezanosti“ u Volvo automobilima. Prvi put auti mogu vozače upozoriti na nesreće ispred njih pomoću podataka, prikupljenih u stvarnom vremenu, iz centra za upravljanje prometom - pojasnili su iz Volvo Carsa, uz napomenu da će novi sustav biti dostupan u svim kompatibilnim Volvo automobilima u Europi. Najprije će ga početi uvoditi u Danskoj, a značajka upozorenja o nesreći dostupna je na svim Volvo modelima serije 90, 60 i 40, od modelske godine 2016. nadalje.

Kako sustav funkcionira i koja mu je svrha? Cilj je pomoći vozačima da izbjegnu bilo nalet na vozilo koje je prethodno sudjelovalo u prometnoj nesreći ili kolonu na cesti blokiranoj vozilima koja su sudjelovala u sudaru. Ova nova Volvo značajka osmišljena je tako da trenutačno upozori vozača o prometnoj nesreći do nekoliko stotina metara unaprijed. Podaci o lokacijama nesreća pristižu iz nacionalnih uprava za ceste i od kompatibilnih vozila, prvenstveno od drugih Volvo automobila. Volvo je 2016. predstavio prvu tehnologiju povezane sigurnosti u autoindustriji. Koristi oblak Volvo Cars, na temelju podataka u stvarnom vremenu omogućuje Volvo automobilima da međusobno komuniciraju i upozoravaju vozače na uvjete i opasnosti na cesti.

- Sretni smo što je Volvo Cars kao prvi proizvođač automobila počeo koristiti naš novi sustav informacija o prometnim događajima u stvarnom vremenu. Brzo upozorenje o nesreći ispred vozača daje mu više vremena da uspori i poveća udaljenost od automobila ispred. To pomaže u smanjenju rizika od naknadnih sudara i štiti ljude koji rade na čišćenju ceste - rekla je Stine Bendsen, voditeljica Danskog centra za upravljanje prometom.

Nova Volvo značajka osmišljena je tako da trenutačno upozori vozača o prometnoj nesreći do nekoliko stotina metara unaprijed
Nova Volvo značajka osmišljena je tako da trenutačno upozori vozača o prometnoj nesreći do nekoliko stotina metara unaprijed

Kako bi ceste učinili sigurnijima za sve, iz Volvo Carsa pozivaju i ostale - prvenstveno institucije nadležne za ceste - da dijele anonimne podatke o prometnim nesrećama i potiču druge proizvođače vozila da ponude slične tehnologije. I vlasnici Volvo vozila mogu doprinijeti sigurnosti na cesti. Trebaju tek aktivirati funkciju dijeljenja podataka na centralnom zaslonu auta. Iz Volva napominju da se vozači ne trebaju bojati da će se s drugima dijeliti bitne informacije. Također, podaci će biti anonimni, kako bi se osigurala privatnost. Kako bi ovakvih naprednih sustava u budućnosti bilo još i više, Volvo uspostavlja centar za inovacije iz područja novih tehnologija - u Torslandu u Švedskoj. I ova je inicijativa posebna, jer će novi inovacijski centar Volvo Carsu omogućiti da testira nove tehnologije u okruženju koje je osmišljeno tako da oponaša buduće društvo čiji bi automobili trebali biti dio.

- Umjesto da razvijamo tehnologije poput bežičnog punjenja automobila, dvosmjernog punjenja od vozila do mreže i mogućnosti samostalne vožnje isključivo u laboratorijima i razvojnim centrima, mi te značajke testiramo i implementiramo u okruženju poput pravog grada - navode iz Volvo Carsa. U Torslandu će tako stvoriti jedan čitav novi ekosistem. Izgradnja bi trebala početi ove godine, a dovršetak prve zgrade očekuje se 2026., na vrijeme za stotu obljetnicu Volvo Carsa 2027. Volvo je već ranije najavio veće ulaganje u Torslanda tvornicu - za proizvodnju potpuno električnih automobila sljedeće generacije, uvođenjem mega lijevanja aluminijskih dijelova karoserije, izgradnjom nove tvornice za sklapanje baterija i obnavljanjem radionice za lakiranje i završnu montažu. Nešto ranije, Volvo Cars je u Švedskoj otvorio novi, najsuvremeniji centar za testiranje softvera. Naime, nova generacija električnih Volvo automobila hardverski je dizajnirana, ali softverski definirana.

Accident Ahead Alert pomaže izbjegavanju naleta na zaustavljeno vozilo nakon nesreće, razmjenom podataka u stvarnom vremenu
Accident Ahead Alert pomaže izbjegavanju naleta na zaustavljeno vozilo nakon nesreće, razmjenom podataka u stvarnom vremenu

- To stvara uzbudljive nove modele, poput našeg vodećeg SUV-a EX90 i malog, ali moćnog SUV-a EX30, koji s vremenom postaju sve bolji zahvaljujući redovitim, bežičnim ažuriranjima softvera. Kao dio te strategije, kontinuirano ulažemo u vlastiti razvoj softvera i mogućnosti testiranja - pojasnili su kako se u strategiju Volvo Carsa uklapa jedno od njihovih najvećih ulaganja do sada: novi centar za testiranje softvera.

Volvo Cars upravlja i centrima za testiranje softvera u Lundu, u Švedskoj, te u Šangaju u Kini, ali novi pogon u Göteborgu s oko 22.000 četvorna metra daleko je najveći, kako veličinom tako i kapacitetom.

-  Automobilska industrija se brzo mijenja. Volvo automobil budućnosti potpuno je električni, sve se više prodaje putem Interneta, pokreće ga vrhunska jezgra računala koja pokreću softver razvijen u tvrtki i neprestano se poboljšava tijekom vremena zahvaljujući redovitim bežičnim ažuriranjima softvera. To čini razvoj i testiranje internog softvera ključnim za postizanje naših strateških ambicija, koje uključuju vodeću poziciju u novoj tehnologiji i proizvodnju potpuno električnih automobila do 2030. - pojasnili su iz Volvo Carsa.

U Torslandu u Švedskoj, programeri sa svih globalnih lokacija moći će izvoditi softverske testove na daljinu, 24 sata dnevno, 365 dana u godini
U Torslandu u Švedskoj, programeri sa svih globalnih lokacija moći će izvoditi softverske testove na daljinu, 24 sata dnevno, 365 dana u godini

Novi objekt bit će središte Volvo Carsa za testiranje softvera. Programeri sa svih globalnih inženjerskih lokacija i tehničkih središta tu mogu izvoditi softverske testove na daljinu, 24 sata dnevno, 365 dana u godini. Iz Volva vjeruju da su s ovim novim centrom za testiranje postavili nova mjerila za automobilsku industriju. A koliko je razvoj softvera bitan za nove generacije automobila, kazuje i najnoviji potez Volvo Carsa. Sklopio je, naime, partnerstvo s Breathe Battery Technologies (Breathe), postavši prva automobilska tvrtka koja je dobila pristup najnovijoj verziji patentiranog softvera za punjenje s posebnim algoritmom za korištenje u novoj generaciji električnih automobila.

Breatheov softver koristi prilagodljivo punjenje za dinamičku kontrolu baterije u stvarnom vremenu
Breatheov softver koristi prilagodljivo punjenje za dinamičku kontrolu baterije u stvarnom vremenu

-  Integriranjem softvera Breathe u platformu za upravljanje baterijom razvijenu u Volvo Carsu, kupcima Volva možemo pružiti još brže vrijeme punjenja i poboljšano cjelokupno iskustvo vožnje i punjenja. Implementirat ćemo novu tehnologiju u našu novu generaciju električnih automobila, gdje očekujemo da će smanjiti vrijeme potrebno za punjenje električnog Volva od 10 do 80 posto napunjenosti za čak 30 posto, uz zadržavanje iste gustoće energije i dosega. Poboljšanje vremena punjenja trajat će tijekom cijelog životnog ciklusa baterije bez utjecaja na njezino zdravstveno stanje - pojasnili su iz Volvo Carsa.

Volvo automobil budućnosti pokreće vrhunska jezgra računala, a koju pokreće softver koji se neprestano poboljšava
Volvo automobil budućnosti pokreće vrhunska jezgra računala, a koju pokreće softver koji se neprestano poboljšava

Breathe je startup sa sjedištem u Londonu koji razvija softver za upravljanje baterijom s ciljem doprinosa bržoj, boljoj i održivijoj elektrifikaciji. Za razliku od tradicionalnog postupnog punjenja koje se oslanja na unaprijed određena pravila, Breatheov softver koristi prilagodljivo punjenje za dinamičku kontrolu baterije u stvarnom vremenu, što rezultira znatno kraćim vremenima punjenja. Koristeći algoritme, softver upravlja punjenjem u skladu sa stanjem baterije - kako bi punjenje bilo što brže, a da ne našteti performansama i životnom vijeku baterije. Ulaganje u Breathe Volvu pomaže u pozicioniranju za potpuno električnu budućnost, te se uklapa u ambicije postizanja neto nulte emisije stakleničkih plinova do 2040. Iako smanjuje vrijeme punjenja automobila, tehnologija to postiže bez potrebe za promjenom dizajna baterije ili iskopavanja dodatnih materijala, bez dodatnih utjecaja na okoliš. Također, potpuno je kompatibilna s hardverom koji Volvo koristi u novoj generaciji električnih automobila, za koje očekuje da će im se prodaja značajno povećati u narednim godinama.


 

Bug 382 rujan 2024.