Test

Alfa Romeo Giulia 2.0 GME Q4 Veloce - Užitak s pedigreom

📷  foto: autonet.hr
Hrvoje Gattin četvrtak, 26. travnja 2018. u 00:00

Snažni su benzinski motori sve rjeđi u velikim obiteljskim automobilima i upravo nas stoga Giulia 2.0 vraća u neka romantičnija vremena. Njezin sjajni pogon, sportske performanse i privlačan izgled tek su površni dio priče o još jednom obiteljskom automobilu iz snova

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1995 cm3 / 280 KS / 240 (236) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 6,4 (7,9) l/100 km / 148 g/km
cijena do registracije 405.076 kn (54.665 Eur)

Premda se radi o trećoj izvedbi Giulije koju smo imali prilike testirati, svako sjedanje za upravljač jednog od ovih automobila predstavlja novo iskustvo koje iščekujemo s ogromnim nestrpljenjem. Ništa drukčije nije bilo niti ovom prilikom kada smo na test dobili doista vrhunski primjerak sportskog automobila u privlačnom i bogato opremljenom obiteljskom formatu.

Alfa Romeo je s Giuliom po tko zna koji puta pokazao kako stari znalci rade najbolje automobile, premda i sami znamo da postoje oni koji će to pokušati osporiti. Istina jest, vremena beskompromisnog jurcanja i trošenja goriva bez imalo obzira spram okoliša su iza nas, a sigurnost je danas na prvome mjestu. No i pored sve sile raznih elektroničkih pomagala, ovo je automobil koji morate poželjeti odvesti na putovanje. Naprosto stoga što istinskim zaljubljenicima može pružiti jako, jako mnogo.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Ovo je već treća Giulia na našem testu i treća prilika da ustvrdimo kako se o ukusima ne raspravlja, no istovremeno čvrsto stojimo iza osobnog stava da je to trenutno najbolje dizajnirani automobil u segmentu obiteljskih limuzina. Pitanje je tek, koja boja Giuliji najbolje pristaje jer moramo primijetiti da nam se nije posebno dopala niti siva izvedbe 2.2 JTDM Super, bijela perla s modela 2.2 JTDM Q4 Veloce tek je nešto primjerenija, a plava Misano ovom prilikom testirane Giulie nekako i dalje ne pogađa naše osjećaje "u sridu".

Kako god bilo, kada se preselimo u unutrašnjost zatječemo jednako uspješan i moderan dizajn potkrijepljen izvrsnom ergonomijom. Sve je, rekli bi smo, na svome mjestu i vozaču lako dostupno, a posebno nas veseli nevelik obruč upravljača koji izvrsno sjeda u ruke. Sjedala su udobna i pružaju solidnu potporu tijelu, premda bi smo u izvedbi ovakvih performansi ipak poželjeli donekle izraženiju bočnu podršku. Konačno, kao "punokrvni" obiteljski automobil, Giulia će na stražnjim sjedalima ponuditi mnogo mjesta za koljena, a tu je i prtljažnik koji bi obujmom od 480 dm3 trebao zadovoljiti i obitelji većih zahtjeva.

Serijska i dodatna oprema

Uz izuzetak "divlje" Giulije QV, testirana je izvedba 2.0 GME Q4 Veloce ujedno i najskuplja Giulia dostupna na našem tržištu. A, u skladu s time je i opremljenost koja je doista vrhunska. Počnemo li od sigurnosti, ona je na očekivano visokoj razini uz 6 zračnih jastuka, ESP, sustav automatskog kočenja (AEB) pri brzinama do 50 km/h, sustav za nadzor mrtvog kuta, stražnju kameru za pomoć pri parkiranju i prednje senzore, upozorenje o nenamjernoj promjeni vozne trake, nadzor pritiska u pneumaticima…

Također, tu su i Infotainment sustav Alfa Connect sa 6,5-inčnim zaslonom, navigacijom, Bluetooth povezivošću i audio sustavom američke marke Harman Kardon, 18-colni naplaci od lake legure koji serijski dolaze s RunFlat pneumaticima, Bi-xenon prednja svjetla, tempomat, električna parkirna kočnica, kožne presvlake sjedala, DNA sustav za podešavanje dinamike vožnje itd.

Od ponuđenih dodataka, testirana je Giulia Q4 Veloce imala tek plavu boju Misano.

MultiAir pod prednjim poklopcem

Kao i druge izvedbe Giulie i ovom prilikom testirana pokretana je motorom koji predstavlja novost u paleti Alfa Romea. Riječ je o 2-litrenom 4-cilindričnom benzinskom pogonskom stroju koji je opremljen MultiAir tehnologijom upravljanja ventilima. Ovaj sustav koristi jedno bregasto vratilo u glavi za pokretanje ispušnih ventila: dva brijega (po cilindru) pokreću ventile dok treći aktivira hidraulički sustav upravljanja usisnim ventilima. Time se omogućava izuzetno širok raspon promjenjivog podešavanja rada ventila što kao rezultat donosi veliku elastičnost, ali i sve ostale pozitivne učinke poput povoljnije krivulje okretnog momenta te niže potrošnje goriva.

S najvećom snagom od 280 KS dostupnom pri 5250 o/min ovo je nesumnjivo snažan pogonski stroj, no daleko impresivniji je podatak o 400 Nm pri 2250 o/min. Naime i dok benzinske motore, prvenstveno zbog nedovoljnih zaliha okretnog momenta, u pravilu smatramo "neprijateljima" D segmenta, ovdje je situacija dijametralno suprotna.

Kombinacija ovako snažnog pogonskog stroja koji u sebi krije i velike zalihe okretnog momenta te odličnog automatskom mjenjača s osam stupnjeva prijenosa (ZF) omogućava nam onu čarobnu mješavinu dinamičnog sportskog te ujedno smirenog obiteljskog automobila. Sve zajedno doista je impresivno i ako bi smo se iz petnih žila trudili pronaći neku zamjerku, onda bi to kao i u slučaju 2,1-litrenog dizela bio tek - zvuk motora. Istina jest da se 2-litreni MultiAir pri većim opterećenjima javlja umjerenim "pucanjem" iz ispuha, no ukupni je zvučni dojam potprosječan.

Mjenjač i potrošnja goriva

Ugodan u smirenoj gradskoj vožnji, 8-stupanjski ZF se odlikuje izvrsno pogođenim prijenosnim omjerima, no budimo realni, kada ih imate osam na raspolaganju posao je nešto lakši, a kompromisa kudikamo manje. No, pri bržoj vožnji kakvom zavojitom cestom bila bi prava šteta ne probati ručne izmjene stupnjeva koje su (na žalost) i na ovom sportskom modelu moguće tek uz pomoć ručice mjenjača. Za poluge uz upravljač morat ćemo pričekati sljedeću Giuliu 🙂

Treba li sportske automobile testirati u svim uvjetima, tj. trebamo li isprobati i kolika bi mogla biti njihova najniža potrošnja, ostaje pitanjem. Naime, vjerojatno će svaki automobil poput ovoga većinu svog životnog vijeka provesti u dinamičnoj vožnji pa je upravo takva i bila našim "poligonom" za mjerenje potrošnje. U gradskoj smo vožnji izmjerili 9,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti 6,8. No, primjećujete li nešto posebno u tim brojkama? Da, tako je - riječ je o tonu i pol teškom te 280 KS snažnom automobilu koji troši poput malo snažnijeg hatchbacka iz C segmenta. Ukratko, teško bi smo povjerovali u ove vrijednosti da ih sami nismo izmjerili!

Uz sve navedeno vrijedi reći i kako se radi o automobilu koji je od 0 do 100 km/h sposoban doći za strelovitih 5,4 sekunde (proizvođač: 5,2 s), te kojem se kazaljka brzinomjera zaustavlja tek na 236 (240) km/h. Doista, impresivno.

Za upravljačem

Koliko god privlačan i praktičan bio, Alfa Romeo je automobil kod kojeg su ipak najbitnija vozna svojstva. Tako smo i kod ove Giulije mnogo pozornosti uputili preciznosti i udobnosti njezinog podvozja. Ponovno se, dakle, pokazalo da je moguće spojiti obiteljsku udobnost i sportske karakteristike, dakako, ako itekako dobro znate što vam je činiti.

Giulijin precizni upravljač i neutralno ponašanje u zavojima ne predstavljaju novost nekome tko prati novosti vezane uz ovu marku. Pa ipak, zanimljivo je kakav će karakter automobilu namijeniti koji proizvođač. Uz dosta ograničeno prekoupravljanje, Giulia s pogonom na sva četiri kotača Q4 je smiren automobil koji je moguće voziti i doista jako brzo, bez da vam priušti ikakvo neugodno ili neočekivano iznenađenje. Predvidivost i vrlo solidna komunikativnost podvozja u kombinaciji s preciznim upravljačem predstavljaju dobitnu kombinaciju koja će svakog vozača osvojiti već nakon par kilometara.

Pa ipak, jedno je potrebno naglasiti: bez obzira na 280 KS skrivenih ispod prednjeg poklopca, ovo nije automobil s kojim ćete moći "driftati" kako god i kada god vam se prohtije. Sigurnost je danas imperativ, a Alfa Romeo si ne može priuštiti da zbog činjenice što njihova nova ljepotica ima pogon na stražnje kotače, ulice budu prepune razbijenih Alfi. Upravo stoga, a tek primjera radi, na Giuliji nije moguće isključiti ESP. No, ako netko baš želi ultimativni užitak, Giulia QV će mu ga pružiti bez ustezanja. Dakako, na trkaćoj stazi, molim...

I na kraju...

Koliko je snage ili Newton-metara potrebno za zabavu, teško je reći. Naime, već je i standardna dizelska izvedba Giulije sa 180 KS automobil za čijim je upravljačem boravak jedno prekrasno iskustvo. No, dakako, benzinski motori imaju svoje draži, a s najnovijim 2-litrenim MultiAirom smo vidjeli da dizel ne mora biti nužno rješenje u segmentu u kojem uvijek nedostaje okretnog momenta.

Elegantna, sportski dinamična, no ne i rastrošna, Alfa Romeo Giulia 2.0 GME Q4 Veloce je automobil koji trebaju sanjati svi oni na čijem se "radaru" nalazi obiteljski automobil sportskih osobina. Lijep izgled je, pri tome, tek dodana vrijednost.

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Limuzina (3 volumena) s četvorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka Cd = 0,34
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni benzinski (MultiAir), postavljen sprijeda uzdužno, 4 ventila po cilindru, promjenjivo upravljanje ventilima, 1 bregasto vratilo u glavi pokretano lancem, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva najvećeg natpritiska od 200 bar, 1 TwinScroll turbopunjač, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6b
obujam 1995 cm3
provrt i hod klipa 84,0 x 90,0 mm
omjer kompresije 10,0 : 1
najveća snaga 206 kW (280 KS) pri 5250 o/min
najveći okretni moment 400 Nm pri 2250 o/min
specifična snaga 103,3 kW/l (140,4 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na sva 4 kotača, automatski mjenjač (ZF) s 8 stupnjeva prijenosa i mogućnošću ručne (sekvencijalne) izmjene stupnjeva
prijenosni omjeri I 5,00; II 3,20; III 2,14; IV 1,72; V 1,31; VI 1,00; VII 0,82; VIII 0,64; hod unazad 3,46; diferencijal 3,15
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, dvostruka poprečna ramena (AlfaLink), stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Višedjelna osovina (AlfaLink), teleskopski amortizeri, spiralne opruge, stabilizator i pomoćni okvir
upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Ventilirani disk
oprema ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure dimenzija 8J x 18
pneumatici Dimenzija 225/45 R 18 sprijeda i 255/40 R 18 otraga (na testiranom vozilu: Michelin Pilot Alpin M+S)
oprema Komplet za popravak pneumatika FIX & Go
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4643 x 1860 (s retrovizorima: 2024) x 1436 mm
međuosovinski razmak 2820 mm
trag kotača 1557 / 1625 mm (osnovna izvedba)
krug okretanja 10,8 m
obujam prtljažnika 480 dm3
spremnik za gorivo 58 l
MASE
prazno vozilo 1530 kg
najveća dozvoljena 2105 kg
dozvoljeno opterećenje 575 kg
dozvoljeno opterećenje krova 50 kg
dozvoljena masa prikolice 745 kg bez kočnice / 1600 kg s kočnicom
specifično opterećenje 7,4 kg/kW (5,5 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 240 km/h (tvornički podatak), 236 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 5,2 s (tvornički podatak), 5,4 s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 8,9 l/100 km (tvornički podatak), 9,5 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km (tvornički podatak), 6,8 l/100 km (test)
mješovita vožnja 6,4 l/100 km (tvornički podatak), 7,9 l/100 km (test)
autonomija u gradu 652 km (tvornički podatak), 611 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1184 km (tvornički podatak), 852 km (test)
prosječna emisija co2 148 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 405.076 kn (54.665 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km
pomoć na cesti FreeToGo 24 h / 36 mjeseci
dodatno Paket jamstva Alfa Romeo 5 Plus - produženo jamstvo 5 godina / 120.000 km
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Autocommerce Hrvatska Kovinska 22, 10000 Zagreb