Test

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Feel - Šarmantni kompaktni crossover

📷 foto: autonet.hr
Goran Topić utorak, 2. travnja 2019. u 00:00

Crossover izvedba modela C3 možda na najbolji način predstavlja sve ono što danas čini marku Citroën. Naime, C3 Aircross je razigranog, mladenačkog i modernog dizajna. Cijenom je pristupačan, oprema je solidna, motorizacija štedljiva, a vožnja prvenstveno udobna. Testirani model iz sredine ponude je upravo potvrda svega toga

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1199 cm3 / 110 KS / 188 (180) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 4,8 (6,6) l/100 km / 109 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 129.900 kn (17.320 Eur) / 138.200 kn (18.427 Eur)

Citroën je trenutnu generaciju modela C3 predstavio 2016, a s obzirom na trendove sasvim je razumljivo kako je ovaj gradski automobil poslužio i kao osnova za crossover izvedbu koja je stigla godinu dana kasnije. Dakako, riječ je o modelu C3 Aircross koji je danas, uz C4 Cactus i C5 Aircross, jedan od tri člana citroenove SUV/crossover ponude u Europi.

C3 Aircross je citroenov odgovor na sve veću potražnju, a time i konkurenciju, među tzv. gradskim crossoverima B segmenta. Radi se o tržišnom segmentu čiji je, takoreći, osnivač nissanov Juke, a danas gotovo svaki proizvođač u njemu ima svog predstavnika. Dodajmo i da je C3 Aircross u citroenovoj ponudi zamijenio raniji MPV C3 Picasso što je također uvjetovano činjenicom da su kupci već neko vrijeme željni crossovera puno više nego klasičnih monovolumena.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Jedan od svakako najsnažnijih aduta ovog automobila je njegov vanjski dizajn. Naime, miks popularnih SUV/crossover elemenata s jedne strane te citroenovih obiteljskih značajki s druge, čini odličnu kombinaciju koja djeluje podjednako simpatično i robusno, moderno i prepoznatljivo.
S jedne strane se tako ističu povišena podnica, krovni nosači i dodatna zaštita pragova i proširenih lukova blatobrana i sl. Od citroenovih obiteljskih elemenata tu su razdvojena prednja svjetla, prepoznatljiva double chevron maska koja se proteže između svjetala za dnevnu vožnju i sl. Sliku vanjštine odlično upotpunjuje crvena karoserija s nekoliko kontrastnih crnih elemenata, uključujući i ukrasni 3D poklopci kotača veličine 16 cola.

Unutrašnjost ovog francuskog crossovera ne zaostaje za dotjeranom vanjštinom. Tako je opcijska boja karoserije nadopunjena s opcijskim paketom Urban Red s crvenim detaljima na sjedalima, otvorima za ventilaciju, upravljaču i sl. Općenito prednja armature je vrlo pregledna i na kokpit ovog vozila se lako naviknuti. Od pojedinih elemenata vrijedi istaknuti više-funkcijski upravljač i 7-inčni središnji zaslon putem kojeg se upravlja dobrim dijelom on-board sustava što je rezultiralo manjim brojem klasičnih prekidača. Plastika je uglavnom tvrda, no kvalitetom čini se zadovoljava segment i cjenovni razred kojem testirani automobil pripada.

Dodajmo i kako će C3 Aircross unutar svojih kompaktnih dimenzija (4154 x 1824 x 1597 mm, međuosovinski razmak 2604 mm) ponuditi sasvim dovoljno prostora za putnike sprijeda i otraga. Unutar putničke kabine je i više no dovoljno prostora za ostavu manjih predmeta, a prtljažnik širokog otvora nudi zapreminu od 410 do 520 l ovisno o položaju stražnje klizne klupe. Preklapanjem stražnjih naslona obujam prtljažnog prostora raste na 1289 l.

Serijska i dodatna oprema

C3 Aircross s kojim smo se ovaj put imali priliku družiti je bio opremljen srednjim paketom opreme Feel. Među glavnim značajkama tog paketa se ističe solidna sigurnosna oprema poput sustava ABS + REF + AFU + ESP te 6 zračnih jastuka, upozorenje na nenamjerno prelaženje u drugu voznu traku (AFIL), prepoznavanje znakova ograničenja brzine, pomoć pri kretanju na kosini, sustav nadzora nad pozornošću vozača i sl. Tu su i električni i grijani vanjski retrovizori, prednji električni podizači stakala, klima uređaj, LED dnevna svjetla, tempomat i limitator brzine, sustav Citroën Connect radio na 7-inčnom tabletu i sl.

Od dodatne opreme testirani je model imao pomoć pri parkiranju otraga (2.000 kn), rezervni kotač (800 kn) i svjetla za maglu (3.000 kn). Također, unutrašnjost je dotjerana s Urban Red uređenjem (3.000 kn), a tu je i Passion crvena boja za koju je potrebno izdvojiti 1.500 kn.

Motor i prijenos

Testirani automobil je pokretao međunarodno nagrađivani 1,2-litreni 3-cilindrični turbo benzinski motor. U ovom konkretnom slučaju radi se o izvedbi koja razvija snagu od 81 kW, odnosno 110 KS pri 5500 o/min te najveći okretni moment od 205 Nm pri 1750 o/min. Radi se o brojkama koje su sasvim dovoljne za jedan, prije svega, gradski obiteljski automobil mase od 1,2 tone. Tako će ovaj automobil do 100 km/h ubrzati za pristojnih 10 sekundi, dok mu najveća brzina iznosi 188 km/h. Motor je prema potrebi živahan te općenito mirnog i uglađenog rada te ne stvara značajniju buku ni pri višem broju okretaja.

Nadalje, ovaj je pogonski stroj uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kojem donekle nedostaje preciznosti, a i hod ručice je predug. Ustvari riječ je o karakterističnom podešenju mjenjača kod manjih francuskih vozila pa je za pretpostaviti da ih Citroën takvima izrađuje jer se to njihovim kupcima sviđa. Inače, prijenosni omjeri su primjereno podešeni za vrstu i namjenu vozila. Sve u svemu, testirani C3 Aircros je s jedne strane ekonomično vozilo relativno male potrošnje, koja se na testu kretala oko 6,5 do 7 l/100. Prema potrebi testirani C3 Aircross zbog male mase i relativno visoke snage može biti vrlo zabavan i okretan automobil.

Za upravljačem

Kako što smo već ranije spomenuli kokpit modela C3 Aircross je vrlo jednostavan i pregledan. Također, optimalan položaj za upravljačem je lako pronaći pa će vrijeme navikavanja na ovo vozilo biti vrlo kratko. Nadalje, preglednost izvan vozila je na visokoj razini, a svakako pomažu i opcijski sustav pomoći pri parkiranju unatrag. Ovdje bi mogli spomenuti i kako opcijska svjetla za maglu dolaze s funkcijom tzv. bočnog osvjetljenja za bolju preglednost u zavojima. Prednja sjedala su udobna i za dulja putovanja, no nisu namijenjena za bržu vožnju kroz zavoje, odnosno držanje tijela vozača i suvozača nije njihov primaran cilj. Zvučna izolacija je solidna

Unatoč svojim SUV-ovskim karakteristikama C3 Aircross je pravilnije nazivati crosoverom jer je riječ o modelu s pogonom samo na prednje kotače. Tako vozač na off-road izletima s ovim modelom dobiva tek nešto veću odignutost podnice od tla. Točnije, radi se o visini od 178 mm. Donekle su od pomoći i spomenute dodatne zaštitne obloge od crne plastike, no funkcija svega toga je prvenstveno vizualne naravi.

Testirani motor, kako smo već rekli, svojom snagom, najvećim okretnim momentom i prosječnom potrošnjom odgovara namjeni ovog automobila. Treba mu malo da dohvati više okretaje kada će ponuditi svoje najbolje izdanje. Tada su i međuubrzanja primjerena, a ne ruku agilnosti ide i činjenice da C3 Aircross nije težak automobil. Dojam njegovog rada donekle kvari “spužvasti” mjenjač, no opet, ovo nije automobil za “ganjanje”. Što potvrđuje i ponašanje vozila tijekom bržih prolazaka zavojima i sl. kada se primjećuje naginjanje karoserije. Ono što C3 Aircrossu ide u prilog su kratki prevjesi i kotači razmješteni u same kutove automobila. Pored mekog ovjesa, namjeni su prilagođene i kočnice te upravljač. Drugim riječima, solidni su i primjereni zadaći, ne i vrhunski pa prve ne “hvataju” u mjestu, a drugome nedostaje malo preciznosti i izravnosti.

I na kraju…

Kada u obzir uzmemo sve ono što smo kod ovog automobila vidjeli lako je zaključiti zašto je C3 Aircross drugi najprodavaniji citroenov model (odmah iza samog C3 na kojem se temelji) te jedan od trenutno najpopularnijih subkompaktnih crossovera na tržištu. Naime, testirani C3 Aircross nudi atraktivan i moderan dizajn, štedljivu motorizacija solidne snage, pristojna vozna svojstva te veliku dozu gradske praktičnost za svakodnevnu upotrebu. Sve to dolazi uz prihvatljivu cijenu koja kod ovog konkretnog vozila iznosi startnih 129.900 kn, a s ranije navedenom dodatnom opremom 138.200 kn, odnosno 18.427 eura.

Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Crossover (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija 3-cilindrični redni benzinski postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, promjenjivo upravljanje usisnim i ispušnim ventilima, glava i blok od lake legure, koljenasto vratilo u 4 ležaja, izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6.2
obujam 1199 cm3
provrt i hod klipa 75,0 x 90,5 mm
omjer kompresije 10,5 : 1
najveća snaga 81 kW (110 KS) pri 5500 o/min
najveći okretni moment 205 Nm pri 1750 o/min
specifična snaga 67,6 kW/l (91,7 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator
stražnji ovjes Polukruta osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri
upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Puni disk
oprema ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Čelični naplaci dimenzija 6J x 16
gume Dimenzija 195/60 R 16 (na testiranom vozilu: Hankook Winter i*cept RS2)
oprema Rezervni kotač
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4154 x 1824 (s retrovizorima: 1976) x 1597 (s krovnim nosačima: 1637) mm
međuosovinski razmak 2604 mm
trag kotača 1513 / 1491 mm
najmanja udaljenost od podloge 178 mm
prevjesi 842 / 708 mm
krug okretanja 10,8 m
obujam prtljažnika 410 – 520 (ovisno o položaju stražnje klizne klupe) / 1289 dm3
spremnik za gorivo 45 l
MASE
prazno vozilo 1159 kg
najveća dozvoljena 1780 kg
dozvoljeno opterećenje 621 kg
dozvoljeno opterećenje krova 40 kg
dozvoljena masa prikolice 600 kg bez kočnice / 840 kg s kočnicom
specifično opterećenje 14,3 kg/kW (10,5 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 188 km/h (tvornički podatak), 198 km/h (test)
ubrzanje 0 – 100 km/h 10,0 s (tvornički podatak), 10,5 s (test)
ubrzanje 0 – 1000 m 31,6 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 5,4 l/100 km (tvornički podatak), 7,5 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km (tvornički podatak), 5,0 l/100 km (test)
mješovita vožnja 4,8 l/100 km (tvornički podatak), 6,6 l/100 km (test)
autonomija u gradu 833 km (tvornički podatak), 600 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1028 km (tvornički podatak), 900 km (test)
prosječna emisija CO2 109 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 129.900 kn (17.320 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 138.200 kn (18.427 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 5 godina / 80.000 km
na boju 3 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti 24h – Citroën Assistance
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  C Automobil Import, Kovinska 5, 10090 Zagreb – Susedgrad