Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi Shine - Veselija strana crossovera
Citroën nas nastavlja zabavljati simpatičnim i razigranim modelima kojima se odnedavno pridružila i crossover izvedba modela C3. Kao model sa samog vrha ponude, testirani C3 Aircross je doista pravi mali šminker u svom svijetu
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1560 cm3 / 120 KS / 183 (178) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 4,0 (6,4) l/100 km / 105 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 150.971 kn (20.308 Eur) / 191.119 kn (25.709 Eur) |
Citroënov dizajnerski zaokret koji je započeo s modelom C4 Cactus jedan je od najsmjelijih, no ujedno i najuspješnijih kojima smo svjedočili tijekom proteklih par desetljeća. Zabavne, svježe linije novih modela francuske marke dopast će se prvenstveno mlađim kupcima, a Citroën ovaj vizualni identitet širi na sve više segmenata.
Model C3 Aircross predstavljen je u lipnju prošle godine kao odgovor na sve veću konkurenciju među crossoverima B segmenta. Tako ovaj mališan planira pokvariti račune mnogim već etabliranim modelima poput Jukea ili pak Captura. Ipak, moramo napomenuti da je ovo tipični crossover (C3 Aircross ne nudi izvedbu s pogonom na sva četiri kotača) pa je pomalo nejasno zbog čega nas PSA uporno (kao i u slučaju peugeotovih modela 3008 i 5008) pokušava uvjeriti da se radi o SUV automobilu, premda mu i samo ime dolazi od pojma "crossover". Inače, C3 Aircross je u citroënovoj paleti modela zamijenio model C3 Picasso.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Citroën je odlučno krenuo u posve novom, zabavnom dizajnerskom smjeru kojem se priklanja sve veći broj njihovih automobila. Nakon C Cactusa, red je došao na treću generaciju modela C3, a sada je kroz taj estetski tretman prošao i najnoviji član obitelji, C3 Aircross. Privlačan i simpatičan izgled, posebno u višebojnoj izvedbi poput ovom prilikom testirane, dopast će se prvenstveno mlađim kupcima dok onima drugim preostaju "ozbiljniji" modeli ove marke.
U unutrašnjosti, kao i u slučaju njegovog izvornika - modela C3, najnoviji Citroën nudi razigrane i moderne linije, no to je i uređenje koje podiže razinu dojma, barem u ovako bogato opremljenoj izvedbi. Ipak, kritiku moramo uputiti prednjim sjedalima koja niti pružaju dovoljno udobnosti niti potpore tijelu. Naime, mekana sjedala ne znače uvijek i udobnost, posebno na duljim putovanjima. Konačno, položaj sjedenja je doista visok pa nam nekako izgleda kao da je ovaj automobil namijenjen osobama nižeg rasta.
Na stražnjim sjedalima, klizno pomičnim, moći će se smjestiti i odrasli, dakako, uz očekivano ograničenje činjenice da se radi o vozilu iz B segmenta. Svakako praktičan detalj pružit će klizna stražnja klupa, ovisno o čijem položaju obujam prtljažnika može iznositi između 410 ili 520 dm3. Najveći dostupni obujam iznosi 1289 dm3, a napomenimo i kako je testirani automobil (dodatno) bio opremljen rezervnim kotačem za privremenu uporabu koji (donekle) ograničava raspoloživ prostor u prtljažniku.
Serijska i dodatna oprema
S najbogatijim od tri ponuđena paketa opreme, testirani je C3 Aircross automobil koji će privući mnoge. Doduše, cijena najskuplje izvedbe kompaktnog citroënovog crossovera i nije odveć skromna pa formulacije tipa "oprema iz viših segmenata" ovom prilikom preskačemo. Spomenimo kako se u serijskoj opremi testiranog automobila nalaze ESP, Hill-holder, 6 zračnih jastuka i dva ISOFIX priključka, dok će sustav Active Safety Brake za autonomno kočenje biti dostupan tek na vozilima proizvedenim od siječnja ove godine.
Nadalje, serijsku opremu predstavljaju lijevani 16-colni naplaci, automatski klima uređaj, infotainment sustav s navigacijom i 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, elektropodizači svih prozora, pomoć pri parkiranju otraga, unutrašnji elektrokromatski retrovizor, LED dnevna avjetla, automatsko aktiviranje brisača, klizna klupa otraga, putno računalo...
Testirani je automobil imao i solidan broj detalja iz ponude dodatne opreme s kojima, budimo iskreni, dostiže razinu koju možemo nazvati vrlo bogatom, ali koja njegovu cijenu podiže za visokih 40.148 kn. Među te dodatke spadaju metalik boja, uređenje Hype Mistral (nema opisa), paket Techno (bežično punjenje pametnog telefona, Hi-Fi sustav, Head-up zaslon, 3,5-inčni zaslon u boji na ploči s instrumentima), paket Family (nema opisa), dvobojna karoserija s krovom u crnoj boji Ink, rezervni kotač za privremenu uporabu, panoramski stakleni krov, sustav Grip Control, senzori za pomoć pri parkiranju sprijeda i kamera za vožnju unatrag te otključavanje vozila i pokretanje motora bez ključa.
Motor i prijenos
Provjereni i dobro nam poznati 1,6-litreni turbodizel koji nosi oznaku BlueHDi, našao se pod prednjim poklopcem i ovog automobila. S najvećom snagom od 120 KS, uz to što je izdržljiv, jednako tako je i štedljiv te se bez problema možemo pohvaliti prosjekom testa od tek nešto iznad 7 l/100 km u gradu te 6,0 l/100 km na otvorenoj cesti. Ovaj pogonski stroj raspolaže i okretnim momentom od 300 Nm koji je dostupan već od 1750 o/min. S obzirom da se masa testiranog C3 Aircrossa kreće oko 1200 kilograma, navedeni se BlueHDi odlično nosi s težinom samog automobila, a problem mu neće predstavljati niti putnici uz ponešto prtljage.
Testiranom Citroënu za ubrzanje do 100 km/h treba 9,8 sekundi (test: 10,1 s), a postiže najveću brzinu od 183 (178) km/h što je i više nego li dovoljno za ovu vrstu automobila. Konačno, tu je i ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa koji se, uobičajeno, ne može pohvaliti posebnom preciznošću ili umjerenom dužinom hodova ručice. Također, nekako nam ostaje dojam da je ovaj, ne pretjerano težak crossover mogao imati i donekle uvjerljivije performanse uz bolji izbor prijenosnih omjera u mjenjaču (ipak, proizvođač ne nudi detalje istih).
Za upravljačem
Mekano podvozje uobičajena je osobina, posebno manjih citroënovih automobila i u tome niti C3 Aircross ne predstavlja iznimku. S druge strane, ta će osobina zajamčiti udobnu vožnju i uspješne prelaske preko neravnina kojima, budimo realni, gradske prometnice obiluju. No, ova su podvozja ponajprije namijenjena onima koji cijene takav osjećaj za upravljačem, jer priznati moramo, udobnost je moguće postići i na druge načine.
Slična priča je i s upravljačkim mehanizmom koji je, zahvaljujući električnom servoojačivaču vrlo "mekan" te time posebno prilagođen gradskom manevriranju ili (recimo to tako) ženskom dijelu populacije. Što se tiče osjećaja u vožnji, već smo spomenuli kako je ovo vrlo dobro motoriziran automobil koji će, uz snagu od 120 KS i ne pretjeranu masu biti dovoljno dinamičan u gradskoj vožnji, a ako se za time ukaže potreba, neće se buniti niti na putovanju.
I na kraju...
U vremenima kada popularnost gradskih crossover modela raste strelovitom brzinom (C3 Aircross je osvojio i prestižno priznanje Autobest 2018.), Citroën ulazi u "bitku" s novim simpatičnim gradskim mališanom. Preuzimajući sve pozitivne osobine svog izvornika, modela C3, ovaj automobil je cijeloj priči dodao element robusnosti i privid snalažljivosti na svim podlogama.
Premda se cijenom vinuo i do granica viših segmenata, barem u usporedbi s izravnim konkurentima, najopremljeniji C3 Aircross kakav smo ovom prilikom testirali zanimljiv je automobil koji se odlikuje štedljivim pogonskim strojem uvjerljivih performansi te naglašenom praktičnošću i upadljivim izgledom. Želite li biti u trendu, rješenje ne treba daleko tražiti. Ono je upravo pred vama.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Crossover (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni diesel (BlueHDi), postavljen naprijed porečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6 |
obujam | 1560 cm3 |
provrt i hod klipa | 75,0 x 88,3 mm |
omjer kompresije | - |
najveća snaga | 88 kW (120 KS) pri 3500 o/min |
najveći okretni moment | 300 Nm pri 1750 o/min |
specifična snaga | 56,4 kW/l (76,9 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | - |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator |
stražnji ovjes | Polukruta osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Puni disk |
oprema | ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci (Matrix) od lake legure dimenzija 6,5J x 16 [na testiranom vozilu: naplaci (4 Ever) od lake legure dimenzija 7J x 17] |
pneumatici | Dimenzija 195/60 R 16 (na testiranom vozilu: Hankook Kinergy 4S dimenzija 215/50 R 17) |
oprema | Komplet za popravak pneumatika |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4154 x 1824 (s retrovizorima: 1976) x 1637 (s krovnim nosačima) mm |
međuosovinski razmak | 2604 mm |
trag kotača | 1513 / 1491 mm (osnovni model sa 16-colnim kotačima) |
najmanja udaljenost od podloge | 178 mm |
prevjesi | 842 / 708 mm |
krug okretanja | 10,8 m |
obujam prtljažnika | 410 - 520 (ovisno o položaju stražnje klizne klupe) / 1289 dm3 |
spremnik za gorivo | 45 l (AdBlue: 17 l) |
MASE | |
prazno vozilo | 1233 kg |
najveća dozvoljena | 1855 kg |
dozvoljeno opterećenje | 622 kg |
dozvoljena masa prikolice | 640 kg bez kočnice / 870 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 14,0 kg/kW (10,3 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 183 km/h (tvornički podatak), 178 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 9,8 s (tvornički podatak), 10,1 s (test) |
ubrzanje 0 - 1000 m | 31,7 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA* | |
u gradu | 4,6 l/100 km (tvornički podatak), 7,3 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 3,7 l/100 km (tvornički podatak), 6,0 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 4,0 l/100 km (tvornički podatak), 6,4 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 978 km (tvornički podatak), 616 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1216 km (tvornički podatak), 750 km (test) |
prosječna emisija co2 | 105 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 150.971 kn (20.308 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 191.119 kn (25.709 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 5 godina / 80.000 km |
na boju | 3 godina |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | 24h - Citroën Assistance |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
C Automobil Import Kovinska 5, 10090 Zagreb - Susedgrad |