Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 Shine EAT8 – Dobar izbor po dobroj cijeni
Ni u slabijem C5 Aircross izdanju ne samo da ne razočarava, nego se otkriva kao vrlo zanimljiva i široj publici pristupačnija opcija. I inače je bo jeftiniji od snažnijeg Blue HDI izdanja u jednako bogatoj opremi, no sada ide i korak dalje
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1499 cm3 / 121 KS / 189 km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,3 l/100 km / 140 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom / akcija | 255.103 kn (34.013 Eur) / 273.540 kn (36.472 Eur) /251.336 kn (33.511 Eur) |
Citroën C5 Aircross u ponudi francuske marke ima ne samo jednu, već nekoliko različitih uloga. SUV, i to gotovo podjednako komforan i praktičan, ali ujedno i luksuzna limuzina odnosno perjanica ponude, samo su neke od njih. Već smo ga imali prilike isprobati u najsnažnijoj, dizelskoj varijanti sa 181 KS, a sada je na red došla nešto prigušenija, ali jednako bogato opremljena Shine izvedba sa dizelskom 131 konjskom snagom.
Avangarda izvana, avangarda unutra
Budući da smo C5 Aircross dosad imali prilike upoznati nekoliko puta, o osnovama ćemo sada samo u najkraćim crtama. Tipičan dvovolumenski karoserijski oblik SUV-a i u ovom je slučaju, kao i kod većine suvremenih Citroëna, obogaćen avangardnim dizajnom podvučenim neobičnim svjetlosnim sklopovima i Airbumpsima.
Sasvim u suglasju s tim je i unutrašnjost, a s obzirom na činjenicu da je ovdje slijedi i spomenuta najbogatija oprema, formu prati i odgovarajući komfor. Između ostaloga, s kožom na Advanced Comfort sjedalima i svim ostalim benefitima jedne top izvedbe.
Među ostalim, tu su Highway Driver Assist, adaptivni regulator i limitator brzine s funkcijom Stop & Go, sustav nadzora mrtvih kutova, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, kamera za vožnju unatrag, Full LED prednja svjetla, navigacija, dvozonska klima i još mnogo toga…
Sitnice koje nepotrebno ljute
Uključujući i prostranost, dakako velik izvana, velik unutra, C5 Aircross po tom pitanju ne oskudijeva niti sprijeda niti straga. Prtljažnik smo mu također pohvalili i prošli put: u startu broji 580 litara i da se povećati do 1630 litara. Praktičan je i pristupačan, uz to i elektrificiran, a za pohvalu je svakako i njegova nosivost od 570 kilograma.
Sitnice koje znaju zasmetati svode se na neka rješenja koja su nažalost, kako sada stvari stoje, budućnost. Naravno, riječ je o eliminaciji klasičnih fizičkih tipki u najvećoj mogućoj mjeri, što za posljedicu ima gomilanje istih u menijima dodirnog zaslona. Neke od njih pritom je posebno teško pronaći, posebno u vožnji, što može biti i frustrirajuće i opasno. Primjerice, mi smo se jedne noći u Gorskom Kotaru dobro oznojili dok nismo pronašli opciju za prigušenje osvjetljenja instrument ploče i središnjeg zaslona. Ništa strašno, ali ljuti bez realne potrebe.
Iznenađenje umjesto očekivanog razočaranja
Kad iz najsnažnije opcije kakvu smo imali prilike isprobati ranije sjednete u model sa manjim motorom te minusom od skoro 50 konja i 100 Nm, logično je pripremiti se na svojevrsno razočarenje. Ono je, međutim, izostalo te je uslijedilo ugodno iznenađenje. S jednakom mjenjačkom opcijom 8-stupanjskog automatika, performanse su mu sasvim zadovoljavajuće: najveća brzina iznosi 189 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,6 sekundi. Oštrica mu u odnosu na jači testirani model dakle jest otupljena, ali većini vozača ovakvog modela to ne bi trebalo igrati značajniju ulogu.
Od tih je brojki, međutim, ovdje svakako važnije spomenuti specifičnu konstrukciju podvozja C5 Aircrossa. Kao uvod u priču svakako treba ponoviti da se ovaj model nudi isključivo s prednjim pogonom, ali za one koje od svog SUV-a ipak žele malo terenskog iskustva tu je opcijski Grip Control koji optimizira vozne karakterike ovisno o podlozi odnosno uvjetima vožnje.
Progresivni hidraulični gračnici
No što se samog osjećaja u vožnji tiče, kako za osobu za volnom tako i za putnike, razliku ovdje čine progresivni hidraulični gračnici. Zahvaljujući njima ovaj Citroën nema zračni ovjes kako bi se to moglo očekivati, ali je i dalje vrlo udoban, a za sve ostale potrebe tu je dokazana kombinacija MacPhersona i polukrute osovine.
Na kraju, i u slabijem C5 Aircross izdanju ne samo da ne razočarava, nego se otkriva kao vrlo zanimljiva i široj publici pristupačnija opcija. I inače je, dakako, bio jeftiniji od snažnijeg Blue HDI izdanja u jednako bogatoj opremi, no sada ide i korak dalje budući da je Citroën za njega oglasio 22.000 kuna vrijednu ponudu. A slične akcije vrijede i za ostale izvedbe i modele…
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
oblik | SUV (2 volumena) sa peterim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | dizelski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, common rail izravno ubrizgavanje goriva, turbopunjač promjenjive geometrije, Euro 6d |
obujam | 1499 cm3 |
najveća snaga | 96 kW (131 KS) pri 3750 o/min |
najveći okretni moment | 300 Nm pri 1750 o/min |
specifična snaga | 64,04 kW/l (87,39 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, automatski mjenjač sa osam stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator, progresivni hidraulični graničnici |
stražnji ovjes | Polukruta osovina |
upravljač | Zupčasta letva s električnim servom |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani diskovi |
stražnje | Puni diskovi |
oprema | ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lagane legure 19″, Art, crni |
pneumatici | Dimenzija 205/55 R19 |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 450 x 196,9 x 168,9 cm |
međuosovinski razmak | 273 cm |
trag kotača | 1630 / 1608 mm |
krug okretanja | 10,7 m |
obujam prtljažnika | 580 / 720 / 1630 l |
obujam spremnika za gorivo | 53 l + 17 l AdBlue |
MASE | |
prazno vozilo | 1430 kg |
specifično opterećenje | 14,89 kg/kW (10,91 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 189 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 – 100 km/h | 10,6 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
Mješovita vožnja WLTP | 5,3 l/100 km (tvornički podatak) |
CO2 kombinirani uvjeti WLTP | 140 g/km (tvornički podatak) |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 273.540 kn (bez dodatne opreme 255.103 kn) |
akcijska cijena | 251.336 kn (akcijska cijena s dodatnom opremom) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 5 godina |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Peugeot Assistance 24h 0800 24 24 77 |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
C Automobil Import, Kovinska 5, 10000 Zagreb |