Ford Focus 1.0 EcoBoost Lounge - Stepenica iznad
Vjerojatno nema boljeg načina za ulazak na neko tržište od osvajanja titule automobila godine. Upravo to, uspjelo je novom Focusu kojeg smo isprobali u kombinaciji modernog trocilindričnog benzinskog motora i bogatog paketa opreme
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 999 cm3 / 125 KS / 200 (196) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,1 (6,4) l/100 km / 114 g/km |
cijena do registracije | 166.990 kn (22.475 Eur) |
Četiri generacije Focusa tek su djelić priče o automobilima s kojima je Ford ispisao neke od najznačajnijih stranica povijesti kompaktnih modela. Novi Focus, koji nas je u maskiranom obliku zaintrigirao već krajem 2017, bez sumnje je jedan od najnaprednijih automobila u svom segmentu danas i model koji nudi cijeli niz suvremenih detalja opreme (posebno sigurnosne) već od samog početka ponude.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Kada se novi Focus pojavio na prvim slikama, negdje početkom travnja protekle godine, brzo je bilo jasno da njegov proizvođač kreće u smjeru donekle novog dizajnerskog izričaja agresivnijim, kompleksnijim ali i aerodinamičnijim linijama ovog, Fordu itekako bitnog modela. I, premda će netko možda primijetiti kako u određenim detaljima nalikuje hyundaijevom i30, novi je Focus trenutno doista jedan od najatraktivnijih automobila iz C segmenta.
Dakako, velik dio dojma ovisi i o izvedbi konkretnog automobila pa tako testiranom Focusu 1.0 EcoBoost Lounge itekako dobro pristaju plava metalik boja i upečatljivo dizajnirani lijevani 18-colni naplaci, dok s prednje strane duh najmodernije tehnologije otkriva svjetlost glavnog LED sklopa.
U unutrašnjosti je moderna i privlačna priča vanjštine prilično dobro ponovljena. Ugodan i svrsishodan dizajn interijera okoristio se dobrim izborom materijala čije površine i završna obrada doista zaslužuju pohvale. Jednako tako, na visini je i prostranost (2700 mm međuosovinskog razmaka) te uz 918 mm prostora za koljena otraga, na duljim putovanjima zakinute nebi trebale biti ni odrasle osobe. Recimo i kako prtljažnik zaprima između 375 i 1354 dm3.
Serijska i dodatna oprema
Rijetko se neki automobil nalazi u ponudi uz čak sedam paketa opreme, kao što je to slučaj s novom, četvrtom generacijom fordovog Focusa. U toj bogatoj paleti testirani se Focus 1.0 EcoBoost Lounge smjestio negdje na sredini ponude, premda bi smo već pri letimičnom pogledu na doista dug popis opreme lako mogli pretpostaviti kako se radi o automobilu iz gornjeg dijela cjenika.
Kako god bilo, Focus koji smo testirali nije imao dodatne opreme, a zanimljiviji detalji serijske podrazumijevaju PCA (PreCollision Assist - sustav prepoznavanja prepreka, pješaka i biciklista uz autonomno kočenje), 6 zračnih jastuka, PCB (Post Impact Braking - sustav automatskog kočenja nakon sudara), sustav Active Park Assist, FCW (Forward Collision Warning - sustav upozorenja o mogućnosti sudara sprijeda), ESP, Hill-Holder te sustav Auto Hold.
Nadalje, tu su i ulazak u vozilo te pokretanje motora bez upotrebe ključa, dodatno zatamnjena stražnja stakla, 18-colni naplaci od lake legure, 2-zonski automatski klima uređaj, stražnja kamera sa širokokutnim objektivom, grijana prednja sjedala, prednja svjetla za maglu s funkcijom praćenja zavoja, infotainment sustav Ford Sync 3 s Bluetooth podrškom, navigacijom i 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, LED glavna svjetla te još podosta toga. Zapravo, malo će kome trebati više...
Motor i prijenos
Višestruko nagrađivani 3-cilindrični benzinski turbo smjestio se pod prednjim poklopcem testiranog Forda Focusa 1.0 EcoBoost Lounge. Riječ je o 12V motoru opremljenom cijelim nizom naprednih tehnologija, kao što su promjenjivo upravljanje bregastim vratilima, continentalov turbopunjač s tehnologijom RAAX ili izravno ubrizgavanje goriva. Sve zajedno, "zapakirano" je u pogonski stroj koji u slučaju testiranog automobila razvija 125 KS te 170, odn. uz overboost i do 200 Nm najvećeg okretnog momenta.
Povuci-potegni, nećemo se mnogo iznenaditi zaključi li netko da se ovdje prvenstveno radi o motorizaciji namijenjenoj gradskoj vožnji, premda 150 KS i 200 Nm zvuče doista solidno. Ipak, u praksi je teško sakriti tek 999 cm3 obujma pa će testirani 1.0 EcoBoost svoje najbolje strane ipak pokazati upravo u gradskoj vožnji. Za tu je namjenu, naime, testirani Focus dovoljno dinamičan, a potrošnja goriva niti nije pretjerano nadišla tvorničke vrijednosti.
Točnije, Ford je bio dosta realan predvidjevši 6,2 litre na 100 km u gradskoj vožnji, što je tijekom našeg testa zamijenio podatak o i dalje razumnih, 7,5 litara. Na otvorenoj se cesti tvornička vrijednost od 4,5 pretvorila u 5,8 l/100 km, a vrijedno je napomenuti da ovaj maleni benzinac ima emisiju CO2 od skromnih 114 g/km.
Ipak, za vožnju otvorenom cestom gdje se međuubrzanja događaju pri višim brzinama odabrali bi smo dizelski ili snažniji benzinski model kojih, srećom, u ponudi novog Focusa ima. Konačno, spomenimo i jedan kuriozitet. Naime, Ford se primjetno potrudio oko tuninga zvuka koji dopire iz ispušne cijevi, što u svijetu malih 3-cilindraša doista predstavlja novost. Sound tuning za 999 cm3? Hmmm...
Za upravljačem
Intuitivno i ergonomski vrlo dobro organizirano vozačko okruženje dugogodišnji je pratitelj fordovih modela i prema tom nas pitanju niti najnoviji Focus nije razočarao. Bilo da je riječ o udobnim, grijanim sjedalima, ili ugodnom obruču upravljača koji vrlo dobro sjeda u ruke, sve je doista na svome mjestu.
Kao prvenstveno gradski automobil, Focus 1.0 EcoBoost se i ne treba hvaliti nekim posebnim voznim svojstvima pa mu tako nećemo zamjeriti donekle izraženije naginjanje karoserije ili električni servoojačivač upravljača koji bi mogao pružiti nešto više preciznosti. Sve ostalo je na razini zadatka, stabilno, bez ikakvih iznenađenja čak i na lošijem kolniku te maksimalno sigurno.
Ućinkovite kočnice te cijeli niz elektroničkih sustava potpore vozaču čine ovaj automobil toliko sigurnim da u nekim trenucima imate osjećaj kako bi najpametnije bilo naprosto mu prepusiti upravljanje i, vožnju do odredišta uopće. Dakako, uvijek postoji i nešto što bi moglo biti bolje, posebno u današnjem svijetu tehnikom vrlo opterećenih vozila. Tako je u slučaju testiranog Focusa Lounge sustav autonomnog kočenja (AEB) doista jedan od, najblaže rečeno, preosjetljivih detalja koji su zaslužili malo pedantniju kalibraciju. Naime, česta i bespotrebno gruba kočenja nisu primjerena jednom ovako atraktivnom, novom i modernom automobilu.
I na kraju...
C segment je možda i najuzbudljiviji teren na kojem se neprekidno mijenjaju odnosi snaga među najvećim svjetskim proizvođačima automobila. Upravo stoga, znamo da novi Ford Focus neće dugo biti usamljen, jer je konkurenciji jasno bacio rukavicu u lice. Testirana izvedba, Focus 1.0 EcoBoost Lounge automobil je koji nudi itekako dobar omjer cijene i ponude, uz vrlo bogatu opremu, najmodernije sigurnosne sustave i mali tehnički dragulj u obliku učinkovitog trocilindričnog motora.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
koeficijent otpora zraka | Cd = 0,28 |
MOTOR | |
konstrukcija | 3-cilindrični redni benzinski (EcoBoost), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ventilima (Ti-VCT), izravno ubrizgavanje goriva, aluminijska glava motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 RAAX turbopunjač (Continental), management motora Bosch MED17, uljna pumpa promjenjivog kapaciteta, ulje 4,6 l, tekućina za hlađenje 6,4 l, sustav deaktivacije cilindara, filter ispušnih čestica, Start & Stop, Euro 6d-TEMP |
obujam | 999 cm3 |
provrt i hod klipa | 71,9 x 82,0 mm |
omjer kompresije | 10,5 : 1 |
najveća snaga | 92 kW (125 KS) pri 6000 o/min |
najveći okretni moment | 170 (overboost: 200) Nm između 1400 i 4500 o/min |
specifična snaga | 92,1 kW/l (125,1 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | I 3,42; II 1,96; III 1,28; IV 0,94; V 0,76; VI 0,63; hod unazad 3,90; diferencijal 4,35 |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator i pomoćni okvir |
stražnji ovjes | Polukruta torzijska osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni servoojačivač, prijenosni omjer 14,3 : 1 |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk dimenzija 282 x 27 mm |
stražnje | Puni disk dimenzija 271 x 12 mm |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder, automatsko kočenje u nuždi (AEB), električna park. kočnica s funkcijom Auto Hold |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 8,0J x 18 |
pneumatici | Dimenzija 235/40 R 18 (na testiranom vozilu: GoodYear Ultra Grip M+S) |
oprema | Rezervni kotač za privremenu uporabu |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4378 x 1825 (s retrovizorima: 1979) x 1471 (s antenom) mm |
međuosovinski razmak | 2700 mm |
trag kotača | 1572 / 1553 mm (početna izvedba) |
najmanja udaljenost od podloge | 135 mm (neopterećeno vozilo) |
prevjesi | 909 / 769 mm |
krug okretanja | 11,6 m |
obujam prtljažnika | 375 / 1354 dm3 (izvedba s kompletom za popravak pneumatika) |
spremnik za gorivo | 47 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1247 kg |
najveća dozvoljena | 1855 kg |
dozvoljeno opterećenje | 608 kg |
dozvoljeno opterećenje krova | 75 kg |
dozvoljena masa prikolice | 660 kg bez kočnice / 1100 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 13,55 kg/kW (9,98 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 200 km/h (tvornički podatak), 196 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 10,0 s (tvornički podatak), 10,4 s (test) |
ubrzanje 50 - 100 km/h u iv stupnju | 10,0 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 6,2 l/100 km (tvornički podatak), 7,5 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 4,5 l/100 km (tvornički podatak), 5,8 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 5,1 l/100 km (tvornički podatak), 6,4 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 758 km (tvornički podatak), 627 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1044 km (tvornički podatak), 810 km (test) |
prosječna emisija co2 | 114 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 166.990 kn (22.475 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 2 godine |
na boju | 2 godine |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Ford Asistencija 24/7 |
dodatno | Produljeno jamstvo: 3 godine / 150.000 km |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Grand Dalewest Ljubljanska avenija 4, 10000 Zagreb |