Jeep Renegade 1.0 GSE Longitude - Malo drukčiji pogled na SUV
Osvježeni je Renegade sa sobom donio novosti među kojima su najznačajnije niže cijene, bogatija oprema ali i novi pogonski strojevi. Ovom smo prilikom testirali izvedbu s početka ponude, pokretanu 3-cilindričnim (!) benzinskim motorom
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 999 cm3 / 120 KS / 185 (180) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 6,1 (8,1) l/100 km / 138 g/km |
cijena do registracije | 159.930 kn (21.581 Eur) |
Ukusi su, nema tome sumnje različiti, no malo se tko neće složiti kako je Jeep dolaskom u okrilje grupacije FCA itekako profitirao. Od transfera tehnologije do dizajna, brojni su čimbenici utjecali na osvježavanje game ovog legendarnog off-roaderskog imena i, kako nam za sada izgleda, u tom procesu nije bilo niti jedne jedine pogreške.
Kada je prvi puta predstavljen javnosti na ženevskom salonu 2014, Renegade je osim novog modela u jeepovoj paleti sa sobom donio i činjenicu da predstavlja prvi projekt nastao od osnutka grupacije Fiat Chrysler Automobiles. Ujedno, ovo je i prvi Jeep koji se u cijelosti proizvodi na talijanskom tlu, konkretnije, u pogonu Melfi gdje silazi s tvorničkih traka zajedno s Fiatom 500X.
Konačno, sredinom 2018. Jeep je predstavio osvježeni Renegade (modelne godine 2019.) koji, kako i dolikuje tzv. mid-life faceliftu donosi određene (i vrlo umjerene) estetske novosti, bogatiju opremu te nove pogonske strojeve. Ono što je za naše tržište posebno značajno jest da je dio palete osvježenog “odmetnika” sada osjetno povoljniji. Štoviše, razlike su tolike da su u pitanje dovele i konkurentnost njegovog blizanca s fiatovom značkom na nosu.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Minimalne izmjene na estetici prednjih plastičnih obloga ii svjetala malo će tko uočiti i, prema tome, otkriti kako se radi o facelift ediciji Jeepa Renegade. Slična je situacija i kada govorimo o unutrašnjosti, no tamo je oprema ono što čini razliku. Dakako, svojim je dizajnom ovo pravi, istinski Jeep, no sada s ponekim “ljepuškastim” dodatkom. Istini za volju, sjetimo li se nekih modela iz jeepove prošlosti teško je oteti se dojmu kako je u doba svog prvog predstavljanja Renegade bio najljepši Jeep ikada napravljen.
No, za razliku od automobila koji je pod fiatovom značkom nastao na jednakoj platformi, Renegade se neće moći pohvaliti posebno privlačnim uređenjem interijera. Netko će, možda, reći da nakon vanjskog nije ostalo novaca za unutrašnji dizajn ili da je interijer robustan i jednostavan kako bi izdržao sve napore koji se od jednog automobila jeepovog renomea očekuju. OK, ovo drugo bi još možda i bilo prihvatljivo, no u kombinaciji s 3-cilindričnim motorom, malo teže.
Ipak, nećemo reći da Renegade nije ugodan iznutra. Štoviše, putovanje njime je otkriva nam dobro pogođenu kombinaciju udobnosti i čvrstoće podvozja, dok je unutrašnjost sasvim dovoljno prostrana i, što je posebno bitno, nudi dovoljno prostora za odlaganje većih ili manjih predmeta. Uz vanjske dimenzije od 4239 x 1805 x 1671 mm i međuosovinski razmak od 2570 mm ovo je svakako kompaktan SUV, negdje na granici između B i C segmenta, no i dalje sasvim solidno prostran. Spomenimo i kako prtljažnik Jeepa Renegade ima obujam od 351 (1297) dm3.
Serijska i dodatna oprema
Kao drugi od četiri ponuđena, paket opreme Longitude u kombinaciji s 1-litrenim benzinskim motorom doista predstavlja komplet i početnog dijela ponude. No, Longitude je već sam prema sebi sasvim solidan. U značajnije detalje serijske opreme tako spadaju šest zračnih jastuka, ESP i Hill Holder, sustav za upozorenje na nenamjernu promjenu voznog traka te nadzor nad pritiskom u pneumaticima, 2 ISOFIX priključka na stražnjim sjedalima…
Nadalje, tu su infotainment sustav Uconnect sa zaslonom osjetljivim na dodir i Bluetooth podrškom kao i AUX te USB priključak uz dodatni USB za putnike na stražnjim sjedalima. Klima uređaj je 2-zonski automatski, automobil je opremljen i 16-colnim naplacima od lake legure, prednjim svjetlima za maglu, elektropodizačima svih prozora (prednji automatski), preklopivim naslonom sjedala suvozača, podnicom prtljažnika koju se može postaviti na dvije razine te stražnjim senzorima za pomoć pri parkiranju.
Imamo li zamjerki na ovaj popis opreme? Zasigurno ne! No, ako bi smo štogod dodali ili mijenjali bili bi to vjerojatno naplaci. Naime, Renegade svakako izgleda ljepše na 17 ili 18-colnim kotačima koji su serijski tek u višim paketima. Testirani automobil nije imao dodatne opreme.
Motor i prijenos
Niste očekivali 3-cilindrični, 1-litreni benzinac pod prednjim poklopcem automobila koji se zove Jeep? Ništa zato. Nismo ni mi… Naime, osvježena edicija Jeepa Renegade, između ostalog, dobila je i nove pogonske strojeve. Konkretnije, riječ je o 1,0 i 1,3-litrenim benzinskim pogonima (3, odn. 4 cilindra) koji su opremljeni GPF filterima čestica u ispuhu (dok su Multijet dizeli dobili SCR katalizatore). Tim se potezom grupacija FCA pomaknula osjetno naprijed u svijetu sve strožih ekoloških propisa. No, drugo je pitanje koliko su ovakvi pogonski strojevi malog obujma primjereni automobilu poput Renegadea.
Neobično je, naime, stajati pored robusnog SUV-a iz kojeg dopire zvuk 1-litrenog benzinskog motorčića koji bi svojom konstrukcijom možda i bolje pristajao Fiatu 500. OK, istini za volju Jeep i dalje nudi snažne dizele (do 170 KS) uz Renegade pa im ovu malu “ekološku avanturu” možda i možemo oprostiti.
Tijekom ovog testa zabilježili smo potošnju u gradskoj vožnji od 9,6 l/100 km te završni prosjek od 8,1 litre. Za maleni benzinski motor snažan 120 KS (190 Nm) to je ipak malo previše (proizvođač obećaje 7,3, odn. 6,1 litru), no izgleda nam da je problem uvijek isti – downsizing motori se većinu vremena nalaze u visokim okretajima. Šteta, jer, ovaj motor nudi sasvim solidnu dinamiku 1320 kg teškom Renegadeu 1.0 GSE Longitude, barem u gradskoj vožnji i svojim performansama ne predstavlja loš izbor.
No, činjenicom jest da Renegade s motorom T3 u svojoj paleti sada nudi nešto novo, što uz povoljnije cijene predstavlja zanimljivu opciju onima koji nemaju želja za vožnjom van asfalta. Na kraju, spomenimo i ručni 6-stupanjski mjenjač koji se odlikuje solidno preciznim hodovima ručice koji, uz to i nisu odveć dugi.
Za upravljačem
Jeep s modelom Renegade nije tek ostvario pun pogodak izgledom već i voznim svojstvima ovog automobila. Doduše, u njima ćemo najviše moći uživati uz neki snažniji dizel i pogon na sva četiri kotača, no tu je i opcija s pogonom isključivo na prednje kotače, poput testirane, namijenjena prvenstveno gradskoj vožnji.
Ugodan osjećaj za upravljačem koji vrlo dobro leži u rukama upotpunjuju i vrlo dobra ergonomija te prednja sjedala dobro pogođene tvrdoće (ili udobnosti) koja nude sasvim solidnu bočnu potporu tijelu za automobil ovakvog karaktera. Što se sigurnosnog aspekta vožnje tiče, tu su serijski ESP te Hill Holder koji prati uvijek praktičnu električnu parkirnu kočnicu. Navedenom treba pridodati i činjenicu da povišen položaj sjedenja jamči dobru preglednost iz samog automobila, čemu pridonose i velike staklene površine.
I na kraju…
Možda je i pomalo cinično reći kako Renegade predstavlja najjeftiniji način da sjednete za upravljač Jeepa, no to je zapravo upravo tako. Ipak, u ovom slučaju pojam “najjeftinije” ne znači i nisku razinu bilo čega vezanog uz ovaj automobil. Robustan, privlačan i obogaćen legendarnim imenom Jeep, Renegade je pravi zavodnik među kompaktnim SUV modelima. Izvedba 1.0 GSE Longitude, kakvu smo ovom prilikom testirali, predstavlja početak ponude i automobil koji će se prvenstveno nametnuti svojom cijenom, ali i solidnom opremljenošću.
Nije loše za početni model marke koja do prije tek nekoliko godina praktički i nije imala budućnost!
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
oblik | SUV (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 3-cilindrični redni benzinski (T3), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 1 bregasto vratilo u glavi pokretano lancem, promjenjivo upravljanje ventilima MultiAir III, glava i blok od aluminija, koljenasto vratilo u 4 ležaja, izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač, sustav Start & Stop, GPF filter čestica, Euro 6d-TEMP |
obujam | 999 cm3 |
provrt i hod klipa | 70,0 x 86,5 mm |
omjer kompresije | 10,5 : 1 |
najveća snaga | 88 kW (120 KS) pri 5750 o/min |
najveći okretni moment | 190 Nm pri 1750 o/min |
specifična snaga | 88,1 kW/l (120,1 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | I 4,15; II 2,12; III 1,49; IV 1,12; V 0,90; VI 0,77; hod unazad 4,00; diferencijal 4,13 |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir |
stražnji ovjes | Višedjelna osovina s uzdužnim i poprečnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri, stabilizator i pomoćni okvir |
upravljač | S nazubljenom letvom, progresivni električni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Puni disk |
oprema | ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder, električna parkirna kočnica |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 6,5J x 16 |
pneumatici | Dimenzija 215/65 R 16 (na testiranom vozilu: Continental WinterContact TS 850 P M+S) |
oprema | Komplet Fix&Go za popravak pneumatika |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4239 x 1805 x 1671 mm |
međuosovinski razmak | 2570 mm |
trag kotača | 1541 / 1541 mm |
najmanja udaljenost od podloge | 166 mm |
krug okretanja | 11,0 m |
obujam prtljažnika | 351 / 1297 dm3 |
spremnik za gorivo | 48 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1320 kg |
opterećenje osovina | 59,6 / 40,4% |
najveća dozvoljena | 1860 kg |
dozvoljeno opterećenje | 540 kg |
specifično opterećenje | 15,0 kg/kW (11,0 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 185 km/h (tvornički podatak), 180 km/h (test) |
ubrzanje 0 – 100 km/h | 11,2 s (tvornički podatak), 11,5 s (test) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 7,3 l/100 km (tvornički podatak), 9,6 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 5,3 l/100 km (tvornički podatak), 7,1 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 6,1 l/100 km (tvornički podatak), 8,1 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 658 km (tvornički podatak), 500 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 906 km (tvornički podatak), 676 km (test) |
prosječna emisija CO2 | 138 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 159.930 kn (21.581 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 5 godina / 120.000 km |
na boju | 3 godine |
protiv prohrđavanja | 8 godina |
pomoć na cesti | Jeep Asistencija |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Autocommerce Hrvatska Kovinska 22, Zagreb |