Kia Ceed 1.0 T-GDi Fresh - Uspjeh je unaprijed zajamčen

Ako za uspjeh nekih automobila doista ne trebamo brinuti, onda je to slučaj s najnovijim Ceedom koji će naslijediti itekako vrhunske prodajne rezultate svojih prethodnika. Testirali smo izvedbu sa skromnim 3-cilindričnim motorom i najbogatijim paketom opreme

Hrvoje Gattin četvrtak, 17. siječnja 2019. u 00:00
📷 foto: autonet.hr
foto: autonet.hr
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 998 cm3 / 120 KS / 187 (183) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,2 (7,4) l/100 km / 119 g/km
cijena do registracije 152.990 kn (20.600 Eur)

U svojoj trećoj generaciji, Ceed je međunarodnu premijeru imao na prošlogodišnjem salonu u Ženevi. "Dizajniran, konstruiran i razvijen u Europi, novi Ceed jača poziciju Kie unutar C segmenta zahvaljujući inovativnim tehnologijama i zrelom dizajnu". Ovim riječima, novi Ceed predstavlja njegov proizvođač, no mi bi smo dodali kako je riječ o modelu koji će možda i najviše profitirati od uspjeha prethodne dvije generacije i već utabane staze koju su one za sobom ostavile.

Testirani se automobil ionako uklapa u našu predodžbu ove korejske marke. Riječ je o bogato opremljenom kompaktu solidne tehničke sheme koji izgleda pristojno, nudi dovoljno prostora i visoku razinu sigurnosti. Sve zajedno, popraćeno je već poznatim 7-godišnjim jamstvom za koje proizvođač tvrdi da pokriva praktički sve eventualne mehaničke teškoće. Primamljivo, zar ne?

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Dopustit ćemo si malo ispranih fraza i reći kako dizajn nove generacije Kie Ceed predstavlja prvenstveno evoluciju, a ne revoluciju. No, pogledamo li vodeće marke u europskom C segmentu (prvenstveno njemačke), jasno je da upravo takav pristup dizajnu donosi najviše uspjeha. No, daleko od toga da ovo nije moderno i atraktivno dizajniran automobil kojem, uzgred, crvena boja i 17-colni naplaci izvrsno pristaju (u ponudi su 12 boja karoserije i naplaci od 15, 16 i 17 cola).

Dinamičan i pomalo agresivan izgled nove generacije modela Ceed, koji neka estetska rješenja preuzima od Stingera, nastao je u frankfurtskim uredima Kije, pod vodstvom Gregoryja Guillaumea i Petera Schreyera. A, zahvaljujući upravo ovom automobilu, Kia polako zaokružuje priču o osvježavanju svoje palete modela koja okuplja sve više automobila najnovijih generacija. Inače, spomenimo i kao je u svojoj trećoj generaciji ova Kia napokon i službeno nazvana Ceed, bez onog besmislenog apostrofa i malog početnog slova iz ranijih vremena (cee'd).

U interijeru je estetska priča također lijepo zaokružena modernim i funkcionalnim dizajnom. Obruč upravljača presvučen kožom vrlo dobro leži u rukama, središnja je konzola zakrenuta prema vozaču, a pronalazak optimalne pozicije sjedenja ne predstavlja nikakav problem. U tako solidnu ergonomiju, interijer se može pohvaliti i nezaobilaznim 8-inčnim zaslonom infotainment sustava koji, uobičajeno, krasi vrh središnje konzole.

Zahvaljujući novoj platformi K2, Ceed treće generacije je i prostraniji te uz dimenzije od 4310 x 1800 x 1447 mm, ovaj je model 20 mm širi i 23 mm niži od prethodnog. Zanimljivo, uz 2650 mm, međuosovinski je razmak ostao neprimijenjen. Ipak, dijelom zahvaljujući i 20 mm duljem stražnjem prevjesu, Ceed se sada može pohvaliti prtljažnikom koji zaprima velikih 395 dm3, što je preklapanjem naslona stražnjih sjedala moguće povećati na 1291 dm3.

Serijska i dodatna oprema

S obzirom da smo ovaj Ceed dobili na testiranje u njegovom izvornom obliku, tj. bez dodatne opreme, posao nam je nešto jednostavniji. Dakle, riječ je o najbogatijem od tri ponuđena (tu su još Active i Edition) paketa opreme Fresh koji serijski donosi: 6 zračnih jastuka, sustav za zadržavanje u voznom traku (LKA), izbjegavanje sudara s prepoznavanjem pješaka (FCA), detekciju vozila u mrtvom kutu (BCW), ESP, dva ISOFIX priključka, prednja i stražnja svjetla za maglu, nadzor nad pritiskom u pneumaticima i još ponešto.

Nadalje, tu su i automatski 2-zonski klima uređaj, elektropodizači za sve prozore, električno preklapanje vanjskih retrovizora, 17-colni alu-naplaci, prednja sjedala podesiva prema visini, 8-inčni zaslon infotainment sustava s Bluetooth podrškom te AUX u USB priključcima, TomTom navigacijom (7 godina besplatnog ažuriranja karata) i aplikacijama Kia Connected, tempomat, pokretanje motora bez ključa, LED dnevna svjetla sprijeda i otraga te dodatno zatamnjena stražnja stakla. Doista solidno za jedan, u osnovi, gradski automobil.

Motor i prijenos

Maleni 1-litreni 3-cilindrični 12V dio je ostavštine ranijih modela Kie i pripadnik poznate obitelji pogonskih strojeva Kappa. Riječ je o benzincu obujma od skromnih 998 cm3 koji zahvaljujući izravnom ubrizgavanju i MonoScroll turbopunjaču razvija čak 120,2 KS po litri obujma te najveći okretni moment od 172 Nm u širokom rasponu između 1500 i 4000 o/min. Ovako motorizirani Ceed razvija najveću brzinu od 187 (179) km/h te od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,1 (11,6) sekundi.

Svi ti podaci, ovako "na papiru" izgledaju sjajno, pogotovo ako uzmemo u obzir tvorničke vrijednosti potrošnje goriva koje prema WLTP standardu iznose 6,2 l/100 km u gradu te samo 4,6 litre na otvorenoj cesti. Ipak pa čak i uz ne pretjeranu masu praznog vozila od 1222 kg, ove su vrijednosti teško dostižne. Zanimljivo je, pri tome, da brojka od 172 Nm također "na papiru" izgleda solidno, no u praksi će se ovaj mali motor itekako pomučiti da nam pruži zadovoljavajuće performanse.

I tako se opet vraćamo "sindromu downsizinga" i činjenici da je pogonske strojeve malog obujma potrebno držati na (pre)visokim okretajima kako bi pružili očekivano. Uz takvo postupanje ovaj T-GDi će ponuditi sasvim solidnu dinamiku, no posljedica su izmjerene vrijednosti od 8,9 l/100 km u gradskoj vožnji te prosjek testa koji je uz 7,4 litre za čak 2,2 premašio tvornički podatak. Konačno, tu je i ručni 6-stupanjski mjenjač koji bi uz donekle drukčije prijenosne omjere mogao osigurati nešto više dinamike.

Za upravljačem

Uzevši u obzir motorizaciju, jasno je da Ceed 1.0 T-GDi Fresh trebamo prvenstveno promatrati kao gradski automobil jer u uvjetima urbanog prometa nedostaci motora malenog obujma i nisu toliko izraženi. Nadalje, riječ je o automobilu koji će prvenstveno služiti obiteljskoj namjeni pa je razumljivo da je podvozje podešeno s udobnošću kao prvim parametrom. Ipak, teško nam je oteti se dojmu da unatoč već godinama uvjeravanja kako Kia razvija svoje automobile "u Europi za Europljane i njihov ukus", modeli ove marke i dalje imaju osrednja podvozja i upravljače.

Više preciznosti i nešto manje izraženo naginjanje karoserije svakako bi bile dobrodošle osobine, no u Kiji su nekako zaključili da na je nova generacije Ceeda zaslužila 22 posto manju krutost prednjeg stabilizatora kao i 10 posto mekše stražnje opruge (ovo prvo je, tvrde, moguće zbog novih i lakših motora). Sve u svemu, udobno, no ne i uvjerljivo u vožnji kako smo navikli kod npr. njemačkih ili talijanskih automobila. Pitamo se tek na što su inženjeri Kie ciljali kada su testirali novi Ceed na Nürburgringu?

I za kraj odlomka u kojem opisujemo iskustva iz vožnje, jedna mala napomena. Ne toliko bitno, no neobičnim jest da pri bržoj vožnji sa stražnje desne strane vozila dopire nekakav neprimjeren šum. Intenzitet istoga ovisi o brzini kretanja pa možemo tek pretpostaviti da je problem u aerodinamici dijela karoserije oko završetka ispušne cijevi ili nečemu sličnom.

I na kraju...

Kia je treću generaciju modela Ceed dovela na već dobro uhodan "poligon" i nekako nam izgleda da uspjeh ovog kompakta ne bi trebao izostati. Uostalom, kako i bi kada novi Ceed dolazi s evoluiranim dizajnom, još bogatijom opremom, prostranim i lijepo uređenim interijerom te i dalje razumnom cijenom.

Ono što nas je kod Ceeda 1.0 T-GDi Fresh donekle zasmetalo, a to je izbor pogonskog stroja koji je prema našem mišljenju potkapacitiran za vozilo poput ovog, lako je rješivo uz snažniju izvedbu 1,4-litrenog benzinskog pogona ili, prema našem "guštu", itekako uvjerljivi 1,6-litreni dizel. Sigurni smo da zahvaljujući tom dijelu palete pogonskih strojeva novi Ceed ima još štošta za ispričati.

Tehnički podaci 

KAROSERIJA
oblik Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka Cd = 0,304
MOTOR
konstrukcija 3-cilindrični redni benzinski (Kappa), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje usisnim i ispušnim ventilima (Dual CVVT), izravno ubrizgavanje goriva (200 bar), usis promjenjive geometrije (VIS), aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, međuhladnjak, sustav Start & Stop (ISG), Euro 6d-TEMP
obujam 998 cm3
provrt i hod klipa 71,0 x 84,0 mm
omjer kompresije 10,0 : 1
najveća snaga 88 kW (120 KS) pri 6000 o/min
najveći okretni moment 172 Nm između 1500 i 4000 o/min
specifična snaga 88,2 kW/l (120,2 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri I 3,62; II 1,96; III 1,29; IV 0,97; V 0,77; VI 0,64; hod unazad 3,70; diferencijal 4,27
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Dvostruka ramena, teleskopski amortizeri, spiralne opruge, stabilizator i pomoćni okvir
upravljač S nazubljenom letvom, električni servoojačivač, 2,44 okretaja, prijenosni omjer 12,7 : 1
KOČNICE
prednje Ventilirani disk dimenzija 288 x 25 mm
stražnje Puni disk dimenzija 272 x 10 mm
oprema ABS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure dimenzija 7,5J x 17
pneumatici Dimenzija 225/45 R 17 (na testiranom vozilu: Toyo Snowprox S954 M+S)
oprema Rezervni kotač za privremenu uporabu
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4310 x 1800 x 1447 mm
međuosovinski razmak 2650 mm
trag kotača 1565 / 1573 mm
prevjesi 880 / 780 mm
krug okretanja 10,6 m
obujam prtljažnika 395 / 1291 dm3
spremnik za gorivo 50 l
MASE
prazno vozilo 1222 kg
najveća dozvoljena 1800 kg
dozvoljeno opterećenje 578 kg
dozvoljeno opterećenje krova 80 kg
dozvoljena masa prikolice 600 kg bez kočnice / 1200 kg s kočnicom
specifično opterećenje 13,9 kg/kW (10,2 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 187 km/h (tvornički podatak), 179 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 11,1 s (tvornički podatak), 11,6 s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 6,2 l/100 km (tvornički podatak), 8,9 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km (tvornički podatak), 6,5 l/100 km (test)
mješovita vožnja 5,2 l/100 km (tvornički podatak), 7,4 l/100 km (test)
autonomija u gradu 806 km (tvornički podatak), 562 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1087 km (tvornički podatak), 769 km (test)
prosječna emisija co2 119 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 152.990 kn (20.600 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 7 godina / 150.000 km (bez ograničenja kilometara tijekom prve 3 godine), prenosivo na druge vlasnike
na boju 5 godina / 150.000 km
protiv prohrđavanja 7 godina
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  KMAG Gornjostupnička 18j, 10255 Zagreb – Gornji Stupnik