Kia Ceed 1.0 T-GDi Fresh - Uspjeh je unaprijed zajamčen
Ako za uspjeh nekih automobila doista ne trebamo brinuti, onda je to slučaj s najnovijim Ceedom koji će naslijediti itekako vrhunske prodajne rezultate svojih prethodnika. Testirali smo izvedbu sa skromnim 3-cilindričnim motorom i najbogatijim paketom opreme
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 998 cm3 / 120 KS / 187 (183) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 5,2 (7,4) l/100 km / 119 g/km |
cijena do registracije | 152.990 kn (20.600 Eur) |
U svojoj trećoj generaciji, Ceed je međunarodnu premijeru imao na prošlogodišnjem salonu u Ženevi. "Dizajniran, konstruiran i razvijen u Europi, novi Ceed jača poziciju Kie unutar C segmenta zahvaljujući inovativnim tehnologijama i zrelom dizajnu". Ovim riječima, novi Ceed predstavlja njegov proizvođač, no mi bi smo dodali kako je riječ o modelu koji će možda i najviše profitirati od uspjeha prethodne dvije generacije i već utabane staze koju su one za sobom ostavile.
Testirani se automobil ionako uklapa u našu predodžbu ove korejske marke. Riječ je o bogato opremljenom kompaktu solidne tehničke sheme koji izgleda pristojno, nudi dovoljno prostora i visoku razinu sigurnosti. Sve zajedno, popraćeno je već poznatim 7-godišnjim jamstvom za koje proizvođač tvrdi da pokriva praktički sve eventualne mehaničke teškoće. Primamljivo, zar ne?
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Dopustit ćemo si malo ispranih fraza i reći kako dizajn nove generacije Kie Ceed predstavlja prvenstveno evoluciju, a ne revoluciju. No, pogledamo li vodeće marke u europskom C segmentu (prvenstveno njemačke), jasno je da upravo takav pristup dizajnu donosi najviše uspjeha. No, daleko od toga da ovo nije moderno i atraktivno dizajniran automobil kojem, uzgred, crvena boja i 17-colni naplaci izvrsno pristaju (u ponudi su 12 boja karoserije i naplaci od 15, 16 i 17 cola).
Dinamičan i pomalo agresivan izgled nove generacije modela Ceed, koji neka estetska rješenja preuzima od Stingera, nastao je u frankfurtskim uredima Kije, pod vodstvom Gregoryja Guillaumea i Petera Schreyera. A, zahvaljujući upravo ovom automobilu, Kia polako zaokružuje priču o osvježavanju svoje palete modela koja okuplja sve više automobila najnovijih generacija. Inače, spomenimo i kao je u svojoj trećoj generaciji ova Kia napokon i službeno nazvana Ceed, bez onog besmislenog apostrofa i malog početnog slova iz ranijih vremena (cee'd).
U interijeru je estetska priča također lijepo zaokružena modernim i funkcionalnim dizajnom. Obruč upravljača presvučen kožom vrlo dobro leži u rukama, središnja je konzola zakrenuta prema vozaču, a pronalazak optimalne pozicije sjedenja ne predstavlja nikakav problem. U tako solidnu ergonomiju, interijer se može pohvaliti i nezaobilaznim 8-inčnim zaslonom infotainment sustava koji, uobičajeno, krasi vrh središnje konzole.
Zahvaljujući novoj platformi K2, Ceed treće generacije je i prostraniji te uz dimenzije od 4310 x 1800 x 1447 mm, ovaj je model 20 mm širi i 23 mm niži od prethodnog. Zanimljivo, uz 2650 mm, međuosovinski je razmak ostao neprimijenjen. Ipak, dijelom zahvaljujući i 20 mm duljem stražnjem prevjesu, Ceed se sada može pohvaliti prtljažnikom koji zaprima velikih 395 dm3, što je preklapanjem naslona stražnjih sjedala moguće povećati na 1291 dm3.
Serijska i dodatna oprema
S obzirom da smo ovaj Ceed dobili na testiranje u njegovom izvornom obliku, tj. bez dodatne opreme, posao nam je nešto jednostavniji. Dakle, riječ je o najbogatijem od tri ponuđena (tu su još Active i Edition) paketa opreme Fresh koji serijski donosi: 6 zračnih jastuka, sustav za zadržavanje u voznom traku (LKA), izbjegavanje sudara s prepoznavanjem pješaka (FCA), detekciju vozila u mrtvom kutu (BCW), ESP, dva ISOFIX priključka, prednja i stražnja svjetla za maglu, nadzor nad pritiskom u pneumaticima i još ponešto.
Nadalje, tu su i automatski 2-zonski klima uređaj, elektropodizači za sve prozore, električno preklapanje vanjskih retrovizora, 17-colni alu-naplaci, prednja sjedala podesiva prema visini, 8-inčni zaslon infotainment sustava s Bluetooth podrškom te AUX u USB priključcima, TomTom navigacijom (7 godina besplatnog ažuriranja karata) i aplikacijama Kia Connected, tempomat, pokretanje motora bez ključa, LED dnevna svjetla sprijeda i otraga te dodatno zatamnjena stražnja stakla. Doista solidno za jedan, u osnovi, gradski automobil.
Motor i prijenos
Maleni 1-litreni 3-cilindrični 12V dio je ostavštine ranijih modela Kie i pripadnik poznate obitelji pogonskih strojeva Kappa. Riječ je o benzincu obujma od skromnih 998 cm3 koji zahvaljujući izravnom ubrizgavanju i MonoScroll turbopunjaču razvija čak 120,2 KS po litri obujma te najveći okretni moment od 172 Nm u širokom rasponu između 1500 i 4000 o/min. Ovako motorizirani Ceed razvija najveću brzinu od 187 (179) km/h te od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,1 (11,6) sekundi.
Svi ti podaci, ovako "na papiru" izgledaju sjajno, pogotovo ako uzmemo u obzir tvorničke vrijednosti potrošnje goriva koje prema WLTP standardu iznose 6,2 l/100 km u gradu te samo 4,6 litre na otvorenoj cesti. Ipak pa čak i uz ne pretjeranu masu praznog vozila od 1222 kg, ove su vrijednosti teško dostižne. Zanimljivo je, pri tome, da brojka od 172 Nm također "na papiru" izgleda solidno, no u praksi će se ovaj mali motor itekako pomučiti da nam pruži zadovoljavajuće performanse.
I tako se opet vraćamo "sindromu downsizinga" i činjenici da je pogonske strojeve malog obujma potrebno držati na (pre)visokim okretajima kako bi pružili očekivano. Uz takvo postupanje ovaj T-GDi će ponuditi sasvim solidnu dinamiku, no posljedica su izmjerene vrijednosti od 8,9 l/100 km u gradskoj vožnji te prosjek testa koji je uz 7,4 litre za čak 2,2 premašio tvornički podatak. Konačno, tu je i ručni 6-stupanjski mjenjač koji bi uz donekle drukčije prijenosne omjere mogao osigurati nešto više dinamike.
Za upravljačem
Uzevši u obzir motorizaciju, jasno je da Ceed 1.0 T-GDi Fresh trebamo prvenstveno promatrati kao gradski automobil jer u uvjetima urbanog prometa nedostaci motora malenog obujma i nisu toliko izraženi. Nadalje, riječ je o automobilu koji će prvenstveno služiti obiteljskoj namjeni pa je razumljivo da je podvozje podešeno s udobnošću kao prvim parametrom. Ipak, teško nam je oteti se dojmu da unatoč već godinama uvjeravanja kako Kia razvija svoje automobile "u Europi za Europljane i njihov ukus", modeli ove marke i dalje imaju osrednja podvozja i upravljače.
Više preciznosti i nešto manje izraženo naginjanje karoserije svakako bi bile dobrodošle osobine, no u Kiji su nekako zaključili da na je nova generacije Ceeda zaslužila 22 posto manju krutost prednjeg stabilizatora kao i 10 posto mekše stražnje opruge (ovo prvo je, tvrde, moguće zbog novih i lakših motora). Sve u svemu, udobno, no ne i uvjerljivo u vožnji kako smo navikli kod npr. njemačkih ili talijanskih automobila. Pitamo se tek na što su inženjeri Kie ciljali kada su testirali novi Ceed na Nürburgringu?
I za kraj odlomka u kojem opisujemo iskustva iz vožnje, jedna mala napomena. Ne toliko bitno, no neobičnim jest da pri bržoj vožnji sa stražnje desne strane vozila dopire nekakav neprimjeren šum. Intenzitet istoga ovisi o brzini kretanja pa možemo tek pretpostaviti da je problem u aerodinamici dijela karoserije oko završetka ispušne cijevi ili nečemu sličnom.
I na kraju...
Kia je treću generaciju modela Ceed dovela na već dobro uhodan "poligon" i nekako nam izgleda da uspjeh ovog kompakta ne bi trebao izostati. Uostalom, kako i bi kada novi Ceed dolazi s evoluiranim dizajnom, još bogatijom opremom, prostranim i lijepo uređenim interijerom te i dalje razumnom cijenom.
Ono što nas je kod Ceeda 1.0 T-GDi Fresh donekle zasmetalo, a to je izbor pogonskog stroja koji je prema našem mišljenju potkapacitiran za vozilo poput ovog, lako je rješivo uz snažniju izvedbu 1,4-litrenog benzinskog pogona ili, prema našem "guštu", itekako uvjerljivi 1,6-litreni dizel. Sigurni smo da zahvaljujući tom dijelu palete pogonskih strojeva novi Ceed ima još štošta za ispričati.
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
koeficijent otpora zraka | Cd = 0,304 |
MOTOR | |
konstrukcija | 3-cilindrični redni benzinski (Kappa), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje usisnim i ispušnim ventilima (Dual CVVT), izravno ubrizgavanje goriva (200 bar), usis promjenjive geometrije (VIS), aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, međuhladnjak, sustav Start & Stop (ISG), Euro 6d-TEMP |
obujam | 998 cm3 |
provrt i hod klipa | 71,0 x 84,0 mm |
omjer kompresije | 10,0 : 1 |
najveća snaga | 88 kW (120 KS) pri 6000 o/min |
najveći okretni moment | 172 Nm između 1500 i 4000 o/min |
specifična snaga | 88,2 kW/l (120,2 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | I 3,62; II 1,96; III 1,29; IV 0,97; V 0,77; VI 0,64; hod unazad 3,70; diferencijal 4,27 |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir |
stražnji ovjes | Dvostruka ramena, teleskopski amortizeri, spiralne opruge, stabilizator i pomoćni okvir |
upravljač | S nazubljenom letvom, električni servoojačivač, 2,44 okretaja, prijenosni omjer 12,7 : 1 |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk dimenzija 288 x 25 mm |
stražnje | Puni disk dimenzija 272 x 10 mm |
oprema | ABS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 7,5J x 17 |
pneumatici | Dimenzija 225/45 R 17 (na testiranom vozilu: Toyo Snowprox S954 M+S) |
oprema | Rezervni kotač za privremenu uporabu |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4310 x 1800 x 1447 mm |
međuosovinski razmak | 2650 mm |
trag kotača | 1565 / 1573 mm |
prevjesi | 880 / 780 mm |
krug okretanja | 10,6 m |
obujam prtljažnika | 395 / 1291 dm3 |
spremnik za gorivo | 50 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1222 kg |
najveća dozvoljena | 1800 kg |
dozvoljeno opterećenje | 578 kg |
dozvoljeno opterećenje krova | 80 kg |
dozvoljena masa prikolice | 600 kg bez kočnice / 1200 kg s kočnicom |
specifično opterećenje | 13,9 kg/kW (10,2 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 187 km/h (tvornički podatak), 179 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 11,1 s (tvornički podatak), 11,6 s (test) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 6,2 l/100 km (tvornički podatak), 8,9 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 4,6 l/100 km (tvornički podatak), 6,5 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 5,2 l/100 km (tvornički podatak), 7,4 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 806 km (tvornički podatak), 562 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1087 km (tvornički podatak), 769 km (test) |
prosječna emisija co2 | 119 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 152.990 kn (20.600 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 7 godina / 150.000 km (bez ograničenja kilometara tijekom prve 3 godine), prenosivo na druge vlasnike |
na boju | 5 godina / 150.000 km |
protiv prohrđavanja | 7 godina |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
KMAG Gornjostupnička 18j, 10255 Zagreb – Gornji Stupnik |